Visita de Bibiana Candia ao centro

O 23 de febreiro tivemos a sorte de recibir no centro a Bibiana Candia, autora de Azucre. Neste libro, narra a historia dos galegos escravos, á cal chegou a través dun documental da TVE2 titulado Gallegos por esclavos. Tras a documentación que unha obra histórica como esta merece, escribiu este libro que o grupo de profesores e profesoras do club de lectura tivemos o pracer de desfrutar.

Malia a crueldade do que a historia relata, resulta curioso que na tradicón oral galega non persistise a existencia destes 1700 rapaces do rural, levados baixo engano a gañarse uns cartos para sacar da miseria ás súas familias. Mais en Cuba si se mantiveron as historias dos escravos de ollos azuis, os únicos aceptados nos grupos de Cimarróns.

Nesta obra, con múltiples narradores, destaca a narración de momentos álxidos, como flashes que perduran na memoria. As voces están escritas moitas veces como torrentes, incluso pisándose, deixando ver unha narración en colmea que trata de reflectir un relato conxunto.

Coa escolla do título a autora xa amosa unha declaración de intencións en canto ao idioma se refire. Tomándose a licenza de mesturar idiomas, pretendeu transmitir que os conceptos perduran aínda que muden as palabras.

ClubLecturaProfesorado.jpg287.5 KB