HAIKUS COOPERATIVOS

Para a elaboración destas breves composicións poéticas de orixe xaponesa (17 sílabas na tradición oriental, que na nosa lingua se dividen en tres versos de 5-7-5) empregamos varias estruturas cooperativas.

Como se trata de versos inspirados na contemplación da natureza e paisaxe, partimos dunha escolma de fotos realizada polo noso alumnado baixo a temática do Mar.

Despois dunha PARADA DE TRES MINUTOS fixemos unha chuvia de ideas para ver os coñecemnetos previos que había nas dúas aulas sobre este tipo de composicións. Entre todos os grupos xa case tivemos unha caracterización perfecta que ampliamos na aula cunha pequena presentación e escolma de haikus xaponeses tradicionais con outros galegos máis contemporáneos.

Unha vez que tivemos os modelos, fomos escoller unha foto de entre as que fixera cada equipo. Velaquí as imaxes dende as que partiron os textos. Para a elaboración dos Haikus utilizamos dúas estruturas. Durante a primeira sesión elaboráronse Haikus a varias mans, mediante o FOLIO XIRATORIO. Xa na casa, cadaquén escribiu outros dous Haikus. Na seguinte sesión lectiva fíxose unha lectura colectiva, e a partir do 1-2-4 fóronse escollendo os versos favoritos de cada equipo para conformaren os poemas definitivos.

Para finalizar, grvámonos recitando os poemas mentres transcribiamos os haikus para colocar na exposición.

Desde o mar de Baiona ondas de poesía cooperativa veñen e van:

4ºA

Sara, Fran, Pablo R.