Agregador de novas

Rueda destaca o incremento nun 11 % das prazas de novo ingreso en FP ata sumar 46.714 e o impulso das titulacións de alta especialización exclusivas de Galicia

Novas Consellería de Educación - Lun, 03/06/2024 - 16:06

Summary: 

Resalta que Galicia contará o vindeiro curso “coa maior oferta de prazas de Formación Profesional” da súa historia

Son 4.540 prazas máis para cursar 214 titulacións diferentes de FP

Salienta que, ademais, amplíase o catálogo coa implantación de 17 novas titulacións: dous novos ciclos, outros dous másteres e 13 novos títulos de alta especialización

A oferta de alta especialización, moi demandada polo tecido empresarial, medra máis dun 52 % ata acadar as 623 prazas

A FP Dual medra un 45 % e os másteres fano por riba do 50 %

Continúase impulsando a oferta no rural galego, cun 11,5 % máis de prazas

Idioma Gallego

O presidente da Xunta, Alfonso Rueda, destacou que o Consello deu hoxe o visto e prace “á maior oferta de prazas de Formación Profesional na historia de Galicia”, así como a implantar 17 novas titulacións o vindeiro curso 2024/2025.

 

Rueda salientou que o obxectivo é adaptar estas ensinanzas “ás necesidades do tecido produtivo galego”, así como garantir e seguir mellorando a inserción laboral que xa se sitúa no 85% e que case chega ao 100% no caso da FP Dual. “Trátase tamén de redignificar a FP, algo que xa estamos conseguindo dado o incremento de matrícula destes anos, con case 65.000 alumnos, que é algo máis do dobre que hai dez anos”, apuntou.

 

Tal e como se amosa no informe elevado pola Consellería de Educación, Universidades, Ciencia e Formación Profesional ao Consello da Xunta que tivo lugar hoxe, Galicia contará o próximo curso cunha oferta de 46.714 prazas de novo ingreso, o que representa 4.540 prazas máis que o curso que agora remata (preto dun 11 % máis) e unha cifra récord no conxunto das 214 ofertas diferentes entre os 153 ciclos de grao básico, medio e superior, 22 másteres, 24 títulos de alta especialización e 15 programas formativos.

 

 

Grao básico

Grao medio

Grao superior

Total

Programas formativos

15

 

 

15

Ciclos

26

48

79

153

Másteres

 

4

18

22

Título de alta especialización

 

7

17

24

Total

41

59

114

214

 

Así pois, a Formación Profesional galega medra tanto no conxunto da Comunidade como en cada un dos territorios e na case totalidade dos sectores e familias grazas á potenciación da modalidade de FP Dual Intensiva, aos másteres de FP e aos itinerarios de alta especialización exclusivos de Galicia que agora se impulsan de xeito considerable. Isto garante unha oferta ampla, variada, que chega a todo o territorio e que dá resposta a todos os sectores produtivos.

 

Non en balde, esta oferta foi deseñada logo de escoitar os axentes educativos e socioeconómicos a través do Plan Conecta FP Galicia, con encontros sectoriais e territoriais nos que participaron máis de 12.000 empresas, 400 asociacións, clúster ou entidades empresariais e uns 300 centros.

 

Datos destacados

Prazas curso 2024/2025

Incremento de prazas con respecto ao curso 2023/2024

Porcentaxe de crecemento

Prazas totais no sistema de FP

46.714

+4.540

+10,76 %

FP Dual Intensiva

6.153

            +1.926

+45,33 %

Másteres

1.658

+576

 

+53,23 %

Títulos alta especialización

623

             +214

 

+52,32 %

Prazas no rural

7.631

+789

+11,53 %

 

Dentro do catálogo de 214 titulacións, hai catro que se implantan por primeira vez en Galicia, dúas delas en ciclos formativos e outras dúas de máster. Formacións que, tal e como apuntou o presidente da Xunta, contan “cunha alta empregabilidade e onde hai moitas vacantes”: 

 

Centros

Novos ciclos

CIFP de Vilamarín, Ourense (Dual Intensiva)

Ciclo de grao básico Aproveitamento Forestais

 

CIFP As Mercedes, Lugo

CIFP Valentín Paz Andrade, Vigo

(Dual Intensiva)  

Ciclo de grao medio Condución de Vehículos de Transporte por Estrada

Centros

Novos másteres

CIFP As Mercedes, Lugo

IES Luís Seoane, Pontevedra

Ciclo superior de Posicionamento en Buscadores (SEO/SEM) e Comunicación en Redes Sociais

CIFP As Mercedes, Lugo

CIFP Fontecarmoa, Vilagarcía de Arousa

CIFP Portovello, Ourense

CIFP Rodolfo Ucha Piñeiro, Ferrol

IES Luís Seoane, Pontevedra

Ciclo superior de Redacción de contidos Dixitais para Márketing e Vendas

 

Títulos de alta especialización

Rueda resaltou que “unha das principais novidades” para o vindeiro curso escolar é “o reforzo dos títulos de alta especialización, unha modalidade de FP na que Galicia é pioneira”. Trátase dunha formación na que se unen dobre titulacións ou combinacións de ciclos, másteres e cursos distintos e que atende unha demanda específica por parte dos sectores produtivos.

 

Así pois, o vindeiro curso vanse ofertar un total de “24 títulos de alta especialización, 13 deles de nova implantación” e que abranguen eidos económico-industriais moi variados como son automoción e os novos vehículos híbridos, a robótica, a xestión turística, a restauración, a soldadura, as telecomunicacións, a transformación da madeira ou a cantería, entre outros.

 

En total ofértanse 623 prazas, o que representa un aumento de máis do 52 % con respecto ao presente curso. Para iso constituiranse 27 grupos de alta especialización distribuídos por toda a xeografía galega. Os de nova incorporación son os seguintes:

 

Concello

Centro

Ciclo

PROVINCIA DA CORUÑA

A Coruña

IES Urbano Lugrís

GM Instalacións de telecomunicacións e oferta parcial de Sistemas microinformáticos e redes

Carballo

IES Monte Neme

GS Instalación e mantemento de sistemas conectados a internet (IoT) e oferta parcial de Robótica colaborativa

Ribeira

CIFP Coroso

GM Mantemento electromecánico e oferta parcial de Elaboración de produtos alimentarios

Ribeira

CIFP Coroso

GS Dobre titulación en Automoción e Mantemento e seguridade en sistemas de vehículos híbridos e eléctricos

PROVINCIA DE OURENSE

Ourense

CIFP A Farixa

GS Dobre titulación en Xestión de aloxamentos turísticos e Axencias de viaxes e xestión de eventos

PROVINCIA DE PONTEVEDRA

Poio

Escola de Cantería de Poio

GM Pedra natural especializado en cantería

Pontevedra

CIFP Carlos Oroza

GS Dirección de cociña e oferta parcial de Dirección de servizos de restauración

Pontevedra

CIFP Carlos Oroza

GS Dirección de cociña e oferta parcial de Procesos e calidade na industria alimentaria

Pontevedra

CIFP Carlos Oroza

GS Dirección de servizos de restauración e oferta parcial de Xestión de aloxamentos turísticos

Pontevedra

CIFP Carlos Oroza

GS Dobre titulación en Axencias de viaxes e xestión de eventos e Guía, información e asistencia turísticas e oferta parcial de Animación sociocultural e turística

Pontevedra

CIFP Carlos Oroza

GS Guía, información e asistencia turísticas especializado en enoturismo

Valga

IES Plurilingüe de Valga

GS Mecatrónica industrial e oferta parcial de Automatización e robótica industrial

Vigo

CIFP Valentín Paz Andrade

GS Construcións metálicas e oferta parcial de Automoción

 

Potenciación da FP Dual Intensiva e dos másteres

A modalidade de FP Dual Intensiva (a FP Dual clásica que na nova normativa estatal pasa a denominarse así) é unha das que máis pulo recibe por parte do Goberno galego con 6.153 prazas, o que supón un incremento de case o 45 %. Esta modalidade consolídase, por tanto, como unha vía para acadar unha maior formación na empresa, o que garante unha inserción laboral de preto do 100 %.

 

No que atinxe aos másteres, para o próximo curso ofértanse un total de 1.658 prazas, o que representa un crecemento de máis do 53 % respecto á oferta do presente curso. En total, ofértanse 76 grupos de másteres distribuídos por toda a xeografía galega.

 

Por outra parte, tamén se mantén a oferta de programas formativos básicos, un instrumento de especial relevancia para que o alumnado con necesidades educativas especiais poida conseguir a súa incorporación ao mercado laboral ou a súa continuidade no sistema educativo. 

 

“O obxectivo é seguir co pulo que dende hai anos lle damos desde a Xunta a esa revolución silenciosa que está a vivir a FP”, indicou Rueda.

 

Impulso ao rural

As necesidades de formación no territorio rural detectadas a través dos encontros do Plan Conecta FP permiten seguir afianzando a aposta por unha oferta formativa atractiva en áreas de menor densidade demográfica, o que confire oportunidades tanto aos mozos e mozas como ás empresas ao tempo que contribúe a fixar poboación.

 

Así pois, para o próximo curso ofértanse un total de 7.631 prazas no rural, un 11,5% máis que as dispoñibles ata o momento a través da ampliación de ciclos formativos e de másteres na modalidade dual intensiva.

 

A este obxectivo responden ciclos como os de Aproveitamento e Conservación do Medio Natural en Mondoñedo e Ribadeo, Aproveitamentos forestais en Vilamarín, Automatización e Robótica industrial en Cee, Produción Agroecolóxica en Arzúa, Automoción en Chantada, Curtis, Ordes, Ponteceso, Ribadavia, Ribadeo e Sanxenxo, Gandaría e Asistencia en sanidade animal en Boqueixón, Melide e Xinzo de Limia ou Paisaxismo e Medio rural en Arzúa e Bergondo, entre outros.

 

Por outra parte, tamén se incrementan nun 8,8 % as prazas de grao medio no rural, un itinerario axeitado para o alumnado que remata un ciclo de grao básico e que é unha ferramenta de loita contra o abandono escolar temperán e para favorecer a inserción laboral.

 

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

O Instituto Val Miñor de Nigrán recoñece a Betty León Fong co Premio Muller Científica 2024

Novas Consellería de Educación - Lun, 03/06/2024 - 15:52
Idioma Gallego

A directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, Judith Fernández, participou hoxe no acto de entrega do Premio Muller Científica 2024 a Catedrática de Física Aplicada Betty León Fong. O galardón outórgao desde 2018 o Instituto IES Val Miñor de Nigrán para poñer en valor o relevante papel das mulleres na ciencia.

 

A representante da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP felicitou ao centro por esta iniciativa, “que favorece o achegamento das nenas e mozas a este ámbito, promovendo as vocacións científicas, na liña do que estamos a impulsar desde a Xunta de Galicia”, destacou. Así mesmo, fixo fincapé na traxectoria pioneira da galardoada deste ano, creadora en 1982 do grupo de investigación Novos Materiais, da Universidade de Vigo, no ámbito dos novos materiais e da ciencia e a tecnoloxía de superficie.

 

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

O Ciclo de Cultura Científica da Xunta afonda mañá no impacto da Intelixencia artificial na educación da man do investigador Francisco Bellas

Novas Consellería de Educación - Lun, 03/06/2024 - 15:51

Summary: 

O experto ofrecerá na Cidade da Cultura unha visión realista e fundada sobre os novos retos que supón a aparición desta nova tecnoloxía

Idioma Gallego

A segunda edición do Ciclo de Cultura Científica da Xunta, co lema Tecnoloxía con sentidiño, afonda esta semana nun dos aspectos de maior actualidade sobre o impacto da tecnoloxía na sociedade: a intelixencia artificial. Será da man de Francisco Bellas Bouza, investigador e especialista en intelixencia artificial do Centro de Investigación en TIC da Universidade da Coruña.

 

Baixo o título Educación na era da intelixencia artificial: vaiamos a modo, a conferencia centrarase nos novos retos que supón a aparición da intelixencia artificial, especialmente de ChatGPT no ensino, ofrecendo unha visión realista e fundada sobre se estas novas ferramentas dixitais constitúen ou non unha auténtica revolución educativa. O obxectivo é axudar a docentes, estudantes e familias a coñecer as súas limitacións, beneficios e riscos.

 

O relatorio poderá seguirse de forma presencia no auditorio Neira Vilas da Biblioteca de Galicia, de 18,00 a 19,30 h., e tamén será retransmitida en streaming na canle de YouTube da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional.

 

Penúltima cita do ciclo

A segunda edición do Ciclo de Cultura Científica da Xunta, baixo o lema Tecnoloxía con sentidiño, vai chegando ao seu final, tras as conferencias de Héctor Ruíz Martin, Espido Freire, José César Perales, Juanjo Montiel e Javier Sainz de los Terreros.

 

A última conferencia desenvolverase o 11 de xuño, da man de Luis Sánchez Santos, profesional sanitario do Sergas. Achegará unha visión desde a pediatría e as Ciencias da saúde co relatorio Cruzando saúde infanto-xuvenil e tecnoloxía.

 

O ciclo está dirixido ao público en xeral, comunidade educativa e aos docentes. O profesorado asistente ao ciclo completo recibirá un certificado de 12 horas de formación do profesorado. Coas charlas configurarase un libro, cun artigo específico para cada unha delas.

 

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

Probas de acceso a ciclos formativos de grao medio. Cualificacións provisionais Convocatoria 2024

Novas Consellería de Educación - Lun, 03/06/2024 - 13:41
Idioma Gallego

Publicada a listaxe provisional de cualificacións das probas de acceso a ciclos formativos de grao medio.

Período de reclamación: do 3 ao 7 de xuño, ambos os dous incluídos, no centro onde se presentou a solicitude de inscrición.

Mais información.

Tema: 

Escolarización

Ensinanza: 

Formación Profesional inicial

Departamento: 

Dirección Xeral de Formación Profesional Subdirección Xeral de Cualificacións, Planificación e Xestión da Formación Profesional Servizo de Xestión da Formación Profesional

Colectivo: 

Alumnado

Listaxes definitivas de alumnado seleccionado e suplente segundo a Orde do 29 de xaneiro de 2024, pola que se convocan axudas para a realización de actividades formativas en linguas estranxeiras

Novas Consellería de Educación - Lun, 03/06/2024 - 11:01
Idioma Gallego

Publicadas as listaxes definitivas de alumnado seleccionado e suplente, segundo a Orde do 29 de xaneiro de 2024, pola que se convocan axudas para a realización de actividades formativas en linguas estranxeiras no ano 2024, destinadas ao alumnado dos centros docentes sostidos con fondos públicos, en réxime de concorrencia competitiva. (DOG do 12/02/24).
As listaxes pódense consultar na páxina web do programa: https://www.edu.xunta.gal/axudasle/

Anuncio principal: 

Orde do 29 de xaneiro de 2024 pola que se convocan axudas para a realización de actividades de formación en linguas estranxeiras no ano 2024, destinadas ao alumnado dos centros docentes sostidos con fondos públicos, en réxime de concorrencia competitiva

Tema: 

Bolsas Lingua estranxeira Programas e plans Axudasle

Ensinanza: 

Bacharelato

Departamento: 

Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa

Colectivo: 

Alumnado Familias Centros

Sección: 

Linguas estranxeiras

Convocado concurso de méritos específico entre persoal funcionario de carreira dos corpos docentes non universitarios para cubrir postos de persoal docente en prazas sometidas a convenio ou a programas específicos desta consellería (ED013C)

Novas Consellería de Educación - Lun, 03/06/2024 - 10:00
Idioma Gallego

Xúntase a Orde do 21 de maio de 2024 pola que se convoca concurso de méritos específico entre persoal funcionario de carreira dos corpos docentes que imparten ensinanzas reguladas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación, para cubrir postos de persoal docente en prazas sometidas a convenio ou a programas específicos desta consellería.

  • O prazo para a presentación de solicitudes para tomar parte nesta convocatoria abranguerá desde o día 4 de xuño de 2024 ata o día 17 de xuño de 2024, ambos incluídos, e presentaranse obrigatoriamente por medios electrónicos na sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.gal, empregando o procedemento normalizado ED013C.
  • Non se admitirá ningunha solicitude que non se presente por medios electrónicos empregando o procedemento normalizado ED013C.
  • As persoas interesadas deberán cubrir a solicitude así como a folla de autobaremación que consta na sede electrónica no procedemento normalizado ED013C.
  • Neste mesmo prazo, as persoas interesadas poderán actualizar o seu expediente persoal en relación cos méritos que se pretenden alegar neste concurso específico mediante o enderezo web www.edu.xunta.gal/datospersoais seleccionando a Convocatoria de prazas sometidas a convenio 2024 e presentar a dita solicitude por medios electrónicos no procedemento normalizado ED011A.

File: 

Orde do 21 de maio de 2024 (convocatoria) (DOG)

Tema: 

Comisións de servizo

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime xeral

Departamento: 

Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos

Colectivo: 

Profesorado

Sección: 

Boletín Portada de boletín

Un total de 150 alumnos de seis centros educativos galegos poñen en escena a ópera Le Ville de Puccini

Novas Consellería de Educación - Sáb, 01/06/2024 - 21:14
Idioma Gallego

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, visitou os ensaios da ópera Le Villi, de Giacomo Puccini, que este sábado representan 150 alumnos de seis centros de ensino galegos. En concreto, trátase do Conservatorio Superior de Música da Coruña, da Escola Superior de Arte Dramática de Galicia, da Escola de Arte e Superior de Deseño Pablo Picasso da Coruña e os centros integrados de FP Imaxe e Son, Paseo das Pontes e Someso, os tres da Coruña.

O titular de Educación da Xunta felicitou aos estudantes polo excelente traballo desenvolvido nos diferentes ámbitos da representación. Non en balde, os centros levan a cabo desde a escenificación, iluminación e realización, ata o vestiario e complementos, pasando pola maquillaxe e perruquería, entre outros elementos. A obra conta tamén co apoio institucional do Centro Coreográfico Galego e do Centro Dramático Galego, do Concello da Coruña e da Orquestra Sinfónica de Galicia, que cede instrumentos.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

A Xunta impulsa a Escola de Cantería de Poio coa súa conversión nun centro integrado de FP e a incorporación de catro novas titulacións

Novas Consellería de Educación - Sáb, 01/06/2024 - 15:50

Summary: 

Román Rodríguez subliña que o obxectivo é “potenciar o oficio da cantería” fomentando a innovación e a tecnoloxía e atendendo ás demandas do sector

Entre as novidades formativas destaca o ciclo en Pedra natural especializado en cantería, unha das 13 novas titulacións de alta especialización que se implantarán en Galicia o próximo curso

Tamén se ofertarán os ciclos duais de Proxectos de edificación e de Construción e o grao básico en Reforma e mantemento de edificios

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia dálle un impulso a Escola de Cantería de Poio (Pontevedra) coa súa incorporación á Rede de Centros Integrados de FP e o reforzo da oferta formativa con catro novas titulacións para o vindeiro curso 2024-25, entre elas unha de alta especialización do total de 13 novas deste tipo que se incorporan a partir de setembro.

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional, Román Rodríguez achegouse esta mañá á Escola para dar conta das novidades académicas para este centro, logo de que o Goberno autonómico asumira a súa titularidade o pasado ano para convertese nun centro público docente dependente da Consellería. Un cambio que se traduce en melloras importantes para o alumnado, xa que a partir deste curso, ensinanzas que ata agora eran consideradas como formación non formal pasarán a ser títulos oficiais, ademais de permitir que os antigos alumnos, que non tiñan un título homologado, poidan acreditar a experiencia profesional.

“Neste traspaso asumimos o compromiso de potenciar o oficio da cantería en liña coas novas necesidades e demandas do sector e que agora plasmamos a través da nova oferta de FP que se aprobará no Consello da Xunta deste luns e na que teremos de novo un récord de prazas”, explicou o conselleiro, que destacou o deseño de itinerarios formativos “moi específicos e especializados e titulacións de alta especialización que vai supoñer un salto de calidade” nos estudos de cantería en Galicia.

Paralelamente, a Xunta está ultimando os trámites administrativos para a incorporación da Escola de Cantería á Rede de Centros Integrados de FP como un CIFP especializado no sector da edificación, a construción e a cantería, polo que serán xa 28 os centros que formen parte desta rede que está en constante ampliación.

Precisamente, este é un dos dos obxectivos fixados na Estratexia de FP Galicia 2030, que establece como un dos seus eixes promover o papel dos centros integrados de excelencia como referencia para cada familia profesional e sector produtivo e que estes centros desenvolvan accións de innovación do profesorado coa participación activa do tecido empresarial e de institución.

Así pois, no caso da Escola de Cantería, a súa inclusión na Rede de CIFP enmárcase na aposta da Xunta por “recuperar e potenciar o oficio de cantería, un dos máis antigos e representativos de Galicia é un dos eidos con máis dificultades de relevo xeracional”, subliñou o conselleiro. O titular de Educación explicou tamén que a oferta deseñouse tendo en conta tamén a crecente demanda das empresas de contar con persoas que dispoñan das competencias necesarias para empregar as últimas tecnoloxías e materiais, co obxecto de ofrecer solucións innovadoras no eido construtivo.

Oferta que se incorpora

Neste contexto, e para atender precisamente á finalidade de “compaxinar o estudo dun oficio artesán cos novos retos tecnolóxicos”, a partir de setembro incorpóranse catro novas titulacións ao catálogo formativo desta escola, das cales dúas son ciclos duais e outra é unha titulación de alta especialización. Suman un total de 92 prazas de nova oferta e o compromiso é seguir incrementando o número ano a ano ata superar as 300.

Trátase do ciclo básico en Reforma e Mantemento de Edificios (18 prazas), dos ciclos de FP dual en Construción (22 prazas) e en Proxectos de Edificación (30 prazas) e da titulación de alta especialización en Pedra Natural especializada en cantería (22 prazas), unha das 13 deste tipo que entran novas este curso en toda Galicia.

As titulacións de alta especialización son unha proposta exclusiva de Galicia onde, atendendo a demandas específicas por parte dos sectores produtivos, deséñanse itinerarios formativos moi especializados feitos ad hoc que ben poden ser dobres titulacións ou combinacións de ciclos, másteres e cursos de distintos títulos. Por tanto, no caso da titulación de Pedra Natural especializada en cantería está enfocada a formar persoal con alta cualificación para atender a demanda nos sectores da construción en pedra e da restauración.

Na visita á Escola de Cantería, o conselleiro estivo acompañado pola directora xeral de FP, Eugenia Pérez, e por representantes das empresas Construcciones Hermanos Sanz, Construcciones Ramírez, Aluminios Cortizo, e SanJosé Constructora, que colaboran coa Formación Profesional neste centro. O alcalde de Poio, Ángel Moldes, foi o encargado de dar a benvida a todos os asistentes.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

Román Rodríguez anima á mocidade a achegarse ao stand de FP en Silleda para coñecer a oferta destas ensinanzas que se reforzarán o vindeiro curso

Novas Consellería de Educación - Sáb, 01/06/2024 - 15:45

Summary: 

O conselleiro visita o expositor no Salón de Alimentación do Atlántico, onde avanzou que se acadará de novo “unha cifra histórica” de prazas de FP

Idioma Gallego

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, visitou esta mañá o stand de Formación Profesional no Salón de Alimentación do Atlántico (Salimat Abanca) que se está a desenvolver na Feira Internacional de Galicia Abanca, na localidade de Silleda.

O titular de Educación do Goberno galego animou á mocidade a que se achegue a este espazo para coñecer de primeira man “a oferta formativa e as saídas profesionais” que ofrecen estas ensinanzas “nas que Galicia é un referente a nivel estatal”. A este respecto, indicou que a Xunta vai reforzar, de novo, a oferta de prazas de FP para o vindeiro curso, polo que “acadaremos outro máximo histórico”.

Así pois, ata mañá domingo, cando a feira pechará as súas portas, as persoas que se acheguen ao stand da FP galega en Silleda recibirán información de primeira man sobre o abano de posibilidades formativas que ofrece o sistema educativo galego neste eido, e mesmo poderán asistir a demostracións e experiencias en directo a través de distintos obradoiros. Este ano están representados os centros integrados de FP CIFP Paseo das Pontes da Coruña), CIFP Fraga do Eume de Pontedeume, CIFP Compostela de Santiago,  CIFP Manuel Antonio de Vigo e CIFP de Vilamarín.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

Román Rodríguez destaca a alianza con Netflix, Vaca Films e FAD Juventud para formar grandes profesionais do audiovisual

Novas Consellería de Educación - Sáb, 01/06/2024 - 15:43

Summary: 

O conselleiro de Educación participa na clausura da segunda edición deste programa no que participan 25 estudantes, que recibiron formación como atrecistas

Idioma Gallego

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, participou esta mañá na clausura da segunda edición do programa Formando equipo: traballa no audiovisual, impulsado polo Goberno galego, a plataforma Netflix, a produtora Vaca Films e a fundación FAD Juventud para a formación específica de estudantes no eido audiovisual.

Román Rodríguez destacou a aposta da Xunta por formar profesionais coa máxima cualificación para dar resposta ás necesidades dos sectores produtivos en xeral, facendo fincapé neste caso no audiovisual. “Estamos a falar dun tecido produtivo que atravesa un momento de madurez e esplendor sen precedentes, motivado tanto pola calidade das empresas como polo talento dos seus profesionais”, sinalou.

“Os estudantes que se decantan polo audiovisual como saída profesional escollen unha opción moi positiva, pero é moi importante que o fagan con todas as competencias, habilidades e coñecementos para asegurar tanto a inserción laboral como a calidade e competitividade do sector”, destacou.

A este respecto, o titular do departamento educativo da Xunta quixo felicitar a Netflix, Vaca Films e FAD Juventud pola organización deste programa. Aos alumnos participantes trasladoulles a responsabilidade que teñen “para mellorar unha industria da que estamos orgullosos e que é un referente a nivel estatal”.

O dobre de participantes

Un total de 25 alumnos de ensinanzas artísticas e de FP participaron este ano na segunda edición do programa Formando equipo: traballa no audiovisual, na que recibiron unha formación profesionalizadora de perfil de atrecista enfocada no audiovisual. O obxectivo é dar a coñecer as oportunidades que ofrece o sector en profesións que non están orixinalmente vencelladas a el, ao tempo que se crean sinerxías entre as entidades implicadas e se contribúe á formación de persoal neste ámbito produtivo.

O curso desenvolveuse no Centro Integrado de FP Politécnico de Santiago e participaron nel estudantes dos ciclos de Escultura aplicada ao espectáculo e de Dourado, prateado e policromía das escolas de arte e superiores de deseño Pablo Picasso (A Coruña), Mestre Mateo (Santiago de Compostela), así como alumnado dos ciclos de Deseño e amoblamento dos centros integrados de FP Someso (A Coruña), Politécnico de Santiago (Santiago de Compostela), Valentín Paz Andrade (Vigo) e A Xunqueira (Pontevedra).

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

Emisión nº44

Novas Colexio - Ven, 31/05/2024 - 19:18
Categorías: Novas Colexio

Unha vintena de centros desenvolve este curso unha ópera como proxecto educativo da man do Teatro Real

Novas Consellería de Educación - Ven, 31/05/2024 - 15:34

Summary: 

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, clausura a xornada que pon fin ao programa ‘LÓVA (A ópera, un vehículo de aprendizaxe)’

Participan 469 alumnos, 53 docentes e 19 centros educativos con 21 compañías

Idioma Gallego

O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, clausurou hoxe o programa LÓVA (A ópera, un vehículo de aprendizaxe), unha iniciativa desenvolvida en colaboración co Teatro Real na que este curso participaron 469 alumnos, 53 docentes e 19 centros con 21 compañías.

A iniciativa LÓVA, que desde os seus inicios hai 16 anos suma un total de 18.000 alumnos, é un proxecto innovador que utiliza a creación e produción dunha ópera como ferramenta pedagóxica para o desenvolvemento integral do alumnado. Na súa traxectoriten acadados recoñecementos tan relevantes como o Premio Nacional de Boas Prácticas ou boa práctica educativa pola Cátedra Unesco, entre outros.

Para Román Rodríguez, a iniciativa é unha mostra do “fortalecemento das ensinanzas artísticas, que son sinónimo de profesionalización e reforzo da nosa cultura”. O conselleiro reivindicou a súa utilidade “como parámetro da calidade de vida dun territorio”. Como sinalou, o proxecto do Teatro Real é moito máis que un simulacro de ópera: “É unha experiencia educativa que involucra o coñecemento co ocio, converténdose nunha demostración clara do poder inclusivo e plural da educación como instrumento universal de integración para o benestar individual e colectivo”, engadiu. 

O vindeiro curso 2024/25, o número de participantes de LÓVA poderá seguir incrementándose, pois ábrese unha nova convocatoria para un máximo de 13 centros.

A xornada na Cidade da Cultura

O encontro que se desenvolve hoxe na Cidade da Cultura ten como finalidade visibilizar o traballo desenvolvido polas compañías dos centros educativos que participan en LÓVA. Así mesmo, con esta cita búscase o recoñecemento ao alumnado que participa nel e, por outro lado, darlle a coñecer o proxecto ao profesorado que estea interesado.

Así, os docentes poden formarse sobre LÓVA, focalizándose nas ensinanzas artísticas a través de mesas redondas sobre as súas competencias clave, o seu proceso de transformación educativa e fases para a implementación no centro, así como os elementos do currículo que participan no desenvolvemento da iniciativa. Ademais, realízanse obradoiros sobre dinámicas e retos de LÓVA, sobre composición musical a cargo do pianista Jorge Bedoya, sobre maquillaxe artística e sobre dramatización.

No caso dos estudantes, tiveron a oportunidade de participar en talleres de composición musical, perruquería, iluminación, vestiario e audiovisual, entre outros. Así mesmo, visitaron a exposición sobre o proxecto e asistiron a unha representación de óperas.

Os centros participantes son os seguintes:

Provincia

Concello

Centro

A Coruña

As Pontes de García Rodríguez

CEIP A Magdalena

A Coruña

Cariño

CEIP Manuel Fraga

A Coruña

Cabanas

CEIP Plurilingüe Eladia Mariño

A Coruña

A Coruña

CEIP Isaac Díaz Pardo

A Coruña

A Coruña

CPR Grande Obra de Atocha

A Coruña

Ferrol

CEIP de Pazos

A Coruña

Ferrol

CPR Santa Juana de Lestonnac

A Coruña

A Laracha

CEIP Ramón Otero Pedrayo

A Coruña

Ponteceso

IES Eduardo Pondal

A Coruña

Pontedeume

CPR San José

A Coruña

San Sadurniño

CPI de San Sadurniño

Pontevedra

Cangas

CPR Eduardo Pondal

Pontevedra

Cangas

CEIP San Roque de  Darbo

Pontevedra

A Cañiza

CPI da Cañiza

Pontevedra

A Estrada

CEIP Pérez Viondi

Pontevedra

Ponteareas

IES do Barral

Pontevedra

Pontevedra

CEIP Plurilingüe Praza de Barcelos

Pontevedra

Tomiño

CEIP Plurilingüe de Tebra

Pontevedra

Vigo

CPR Andersen Augalonga

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

A Xunta abre o prazo para participar no Plan Proxecta , ao que este curso se adheriron 685 centros

Novas Consellería de Educación - Ven, 31/05/2024 - 15:30

Summary: 

A directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa visita unha actividade no IES de Ordes co gallo da publicación desta convocatoria

Así mesmo, faise pública a resolución provisional de centros plurilingües, modelo co que contarán 511 centros a partir de setembro

O Portal Educativo publica tamén a resolución do programa E-Dixgal, no que participarán o vindeiro curso 613 centros

Deste xeito, a Consellería de Educación avanza na preparación do próximo curso a través de distintos programas aos que os centros se poden sumar voluntariamente

Idioma Gallego

A directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, Judith Fernández, visitou hoxe o Instituto IES de Ordes, coincidindo coa publicación da convocatoria do Plan Proxecta para o vindeiro curso. Precisamente, neste centro puido comprobar o desenvolvemento dun dos programas que compoñen o plan, Aliméntate ben, que o instituto desenvolve co obxectivo de mellorar os hábitos alimenticios da comunidade escolar.

A Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP integra no Plan Proxecta un total de 45 programas educativos, o conxunto de iniciativas formativas en distintos ámbitos que ofertan as consellerías do Goberno galego en colaboración con outras institucións.

A oferta de actividades, que complementa os currículos, está relacionada cos ámbitos da saúde, a alimentación, a actividade física, a ciencia e a tecnoloxía, a lingua, o patrimonio, a solidariedade, o medio ambiente, o desenvolvemento sustentable, a igualdade, o consumo responsable, o voluntariado, a interculturalidade, a convivencia, a educación emocional, a normalización lingüística e os dereitos da infancia ou a mobilidade.

O prazo de presentación de solicitudes está aberto ata o 15 de xullo e deberán facerse a través da aplicación de programas educativos. Este curso participan no Proxecta un total de 685 centros de toda Galicia, coa implicación de máis de 8.000 docentes.

Mellora do libro dixital

Por outra banda, a Xunta de Galicia vén de resolver a convocatoria do E-Dixgal, cos centros que formarán parte do programa de libro dixital o vindeiro curso. Serán un total de 613 os colexios e institutos que desenvolvan este modelo de ensino híbrido, onde conviven o analóxico co dixital. Deles, 608 xa desenvolvían o programa e deciden continuar nel, incluso un ampliando a súa participación. Trátase do Instituto IES República Oriental do Uruguai, de Vigo, que o tiña implantado en 1 e 2º de ESO e o incorpora agora a 3º e 4º desta etapa.

Ademais, súmanse á iniciativa cinco novos centros. En concreto, incorpórano en 5º de Primaria os colexios CEIP Vicente Risco (Cualedro, Ourense) e CEIP Plurilingüe Ramón y Cajal (Vigo); e en 5º e 6 de Primaria, os colexios CEIP Plurilingüe Celso Currás (Trabada, Lugo) e CEIP Plurilingüe Rodolfo Núñez Rodríguez (Vilardevós, Ourense).

Así mesmo, o Centro Público Integrado CPI Manuel Suárez Marquier (O Rosal, Pontevedra) súmase ao programa incorporándoo ao tempo en 5º e 6º de Primaria e en 1º de ESO. Por outra banda, decidiron solicitar a baixa no E-Dixgal 22 centros educativos.

Cómpre lembrar que a Consellería de Educación vai mellorar o programa para o curso 2024/25 cun amplo abano de medidas, entre elas mellores contidos, un dossier deseñado para uso dixital ou impreso con todas as materias e todos os niveis, asesoramento e apoio aos centros, o reforzo da formación do profesorado e da información ás familias.

Récord de auxiliares de conversa

Así mesmo, o Portal Educativo publica hoxe a resolución provisional dos centros que solicitaron incorporarse ao modelo de plurilingüismo no ensino. Pendente da resolución definitiva, contarán con ensinanzas plurilingües o vindeiro curso un total de 511 centros educativos de toda Galicia, 11 máis ca no actual ano académico.

Do total de centros plurilingües, 466 serano en Primaria ou ESO ou en ambas etapas á vez, 250 na etapa de Infantil e 15 centros en Bacharelato. Non se produciron renuncias, polo que todos os centros que participan na iniciativa este curso continúan o próximo.

Contarán co apoio de 665 auxiliares de conversa nativos de países estranxeiros (10 máis ca no actual curso), récord histórico no número de persoas que colaboran no apoio á aprendizaxe de idiomas.

Coa publicación destas resolucións, a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP avanza na preparación do vindeiro curso a través de distintos programas aos que os centros se poden adherir voluntariamente.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

Convocatoria pola que se establece o procedemento de selección de centros sostidos con fondos públicos que desexen participar no programa LÓVA para o curso 2024/2025

Novas Consellería de Educación - Ven, 31/05/2024 - 15:25
Idioma Gallego

LÓVA (La ópera, un vehículo de aprendizaxe) é un proxecto do Teatro Real que conta con máis de dezaseis anos de experiencia e coa participación de 18.000 alumnos/as procedentes de centros de educación primaria, secundaria, educación especial e doutros colectivos sociais. Esta iniciativa propón que o alumnado experimente a experiencia de ser membro dunha compañía de ópera que traballará ao longo de todo o curso escolar 2024/2025 co obxectivo de representar finalmente a súa propia produción operística.

Esta convocatoria vai dirixida aos centros sostidos con fondos públicos dependentes da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional de Galicia que impartan ensinanzas de educación infantil, educación primaria, educación secundaria obrigatoria, educación especial e ciclos de formación profesional básica (FP básica).

  • Os centros educativos interesados en participar no proxecto LÓVA deberán inscribirse a través da aplicación informática Fprofe, na pestana de “convocatorias”, ata o 10 de xuño de 2024 inclusive.

 

File: 

Convocatoria do proxecto para o curso 2024/2025

Tema: 

Programas e plans

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime xeral

Departamento: 

Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos Servizo de Programas de Formación

Colectivo: 

Centros

Sección: 

Boletín Portada de boletín

Resolución do 27 de maio de 2024, da Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa, pola que se regula o Plan Proxecta+ e se establecen as bases para a participación dos centros docentes sostidos con fondos públicos durante o curso 2024/25

Novas Consellería de Educación - Ven, 31/05/2024 - 15:06
Idioma Gallego

A Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa vén de publicar a Resolución do 27 de maio de 2024, da Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa, pola que se regula o Plan Proxecta+ e se establecen as bases para a participación dos centros docentes sostidos con fondos públicos dependentes da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional  durante o curso 2024/25.

  • O prazo para presentarse a esta convocatoria comeza o día seguinte ao da publicación desta resolución no Portal Educativo e rematará o día 15 de xullo de 2024.

Poderanse facer modificacións no profesorado participante ata o 17 de xaneiro de 2025.

Pódese consultar a información sobre cada programa na páxina web do Plan Proxecta+ (pendente de actualización): https://www.edu.xunta.gal/portal/planproxecta

File: 

Resolución do 27 de maio de 2024 Táboa informativa

Tema: 

Programas e plans Plan Proxecta

Departamento: 

Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa Servizo de Innovación e Programas Educativos

Colectivo: 

Profesorado Centros

Sección: 

Boletín Portada de boletín Innovación

A Xunta e a Real Academia Galega de ciencias suman esforzos na divulgación da investigación en Galicia

Novas Consellería de Educación - Ven, 31/05/2024 - 14:57

Summary: 

A directora da Axencia Galega de Innovación, Carmen Cotelo, reúnese con representantes da RAGC para abordar iniciativas comúns

Idioma Gallego

A directora da Axencia Galega de Innovación (Gain), Carmen Cotelo, recibiu esta mañá na sede da axencia ao presidente da Real Academia Galega de Ciencias (RAGC), Juan Manuel Lema; á súa vicepresidenta, Alicia Estévez, e ao responsable de publicacións e relacións sociais, Fernando Pérez.

No encontro, a representación da RAGC expúxolle á representante da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP as actividades que desenvolven, así como os seus plans de futuro e conversaron sobre as iniciativas que comparten ambas entidades. En concreto, a Xunta colabora, entre outros, nos Premios á Transferencia de Tecnoloxía de Galicia e no Premio de Xornalismo Científico Celia Brañas.

A directora de Gain destacou o amplo labor de divulgación da ciencia que realiza a institución a todos os niveis, desde os centros de ensino ata a sociedade en xeral, e o importante papel que xogan no recoñecemento a figuras senlleiras da historia da ciencia en Galicia, así como a científicos e científicas actuais en diferentes etapas da súa carreira profesional.

Neste senso, Carmen Cotelo reafirmou o interese da Xunta en seguir sumando esforzos neste ámbito, co obxectivo de facer consciente á sociedade da importancia da ciencia e da tecnoloxía no noso benestar económico e social, así como render homenaxe a aqueles persoeiros que fixeron e fan unha importante achega ao coñecemento e a tecnoloxía xerada en Galicia.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

A Xunta salienta o éxito dos programas Eduinspira e Eduindustria para promover o emprendemento entre o alumnado

Novas Consellería de Educación - Ven, 31/05/2024 - 13:42

Summary: 

A directora xeral de FP, Eugenia Pérez, participa na clausura destas iniciativas, impulsadas pola Cámara de Comercio da Coruña e a Xunta

A través deles, os estudantes coñecen as experiencias de persoas que sacaron adiante o seu negocio e os pasos para facelo realidade a partir dunha idea

Idioma Gallego

A directora xeral de FP, Eugenia Pérez, e o presidente da Cámara de Comercio da Coruña, Antonio Couceiro, participaron hoxe na clausura dos programas de emprendemento EduInspira e EduIndustria, impulsados por esta entidade e a Xunta de Galicia.

A representante da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP destacou o éxito destas iniciativas, nas que a día de hoxe teñen participado máis de 1.000 alumnos e por riba de 30 centros educativos. “Ademais, a Cámara de Comercio de España recoñeceu nos seus 3º Premios Nacionais á da Coruña na categoría de Emprendemento grazas, precisamente, ao traballo de Eduinspira”, destacou.

A directora xeral salientou a aposta da Xunta por manter unha estreita relación entre sistema produtivo e educativo e puxo de relevancia a necesidade de dar a coñecer ao alumnado a figura de persoas emprendedoras, “que son sinónimo de xeración de riqueza, desenvolvemento económico e calidade de vida para Galicia”.

Neste sentido, reivindicou o papel das pequenas e medianas empresas e a súa importancia á hora de contribuír á formación de alumnos de FP, “favorecendo que o ensino se axuste á realidade económica e social e dando máis oportunidades aos estudantes”.

Aprender a emprender

Ao longo da clausura varios empresarios presentaron a súa experiencia persoal ao alumnado do Centro Integrado de FP Someso, onde se celebrou o acto. En concreto, foron relatores a CEO do Grupo Gestán, empresa galega experta en xestión integral de residuos e solucións medioambientais, Luz Pardo Longueira; Broder Fernández-Obanza Windscheid e Antonio Gómez Salvador, cofundadores A Factoría Ecolóxica-The Bio Factory, así como a presidenta e fundadora do Grupo Atlante, Maite Valiño Borrego.

Nado no curso 2021/22, EduInspira consiste na organización de charlas motivadoras nos centros educativos. Para iso, a Cámara de Comercio da Coruña convida a persoas emprendedoras de distintos sectores, para que tanto profesorado como alumnado coñeza de primeira man a súa realidade.

Pola súa banda, EduIndustria sirve para que o alumnado aprenda a emprender e pense nesta saída profesional como unha opción de futuro. A través do xogo Desafío Industria, os estudantes descobren os pasos que hai que seguir para converter unha idea nun negocio. O programa naceu neste curso 2023/24.

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

A Xunta recoñece a excelencia de 106 universitarios cos Premios fin de carreira

Novas Consellería de Educación - Ven, 31/05/2024 - 13:38

Summary: 

O 62% dos estudantes recoñecidos son mulleres e, do total de premiados, 52 pertencen á Universidade de Santiago, 35 á de Vigo e 19 á da Coruña

Os galardoados, que remataron os seus estudos no ano 2023, pertencen a 64 titulacións distintas e cada un deles recibirá 3.500€ e un diploma acreditativo

Idioma Gallego

Un total de 106 universitarios que remataron os seus estudos no ano 2023 veñen de ser galardoados cos Premios fin de carreira pola súa excelencia académica. Así o recoñece a Xunta de Galicia, que publica hoxe no Diario Oficial de Galicia (DOG) a resolución con estas distincións. 

O 62% do alumnado recoñecido son mulleres e, do total de galardoados, 52 pertencen á Universidade de Santiago de Compostela, 35 á de Vigo e 19 á da Coruña. 

Os mellores expedientes distribúense entre 64 titulacións nos diferentes campus. Deste xeito, por número de recoñecementos destacan, con seis persoas premiadas, os graos de Administración e Dirección de Empresas, Educación Infantil e Mestre de Educación Infantil e Educación Primaria e Mestre de Educación Primaria; con cinco persoas o grao de Dereito, e con 4 persoas premiadas os graos de Medicina e Enxeñaría Informática.

Cada un dos premiados, recibirá unha achega económica por parte da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP de 3.500 euros e un diploma acreditativo.  

Para optar ao premio, as persoas candidatas debían acreditar unha puntuación media no seu expediente académico igual ou superior a 8,5 puntos para o alumnado das ramas de coñecemento de Artes e Humanidades, Ciencias Sociais e Xurídicas, Ciencias e Ciencias da Saúde, e a 7,5 puntos para o alumnado da rama de Enxeñaría e Arquitectura. 

Información xeral Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

Resolución do 22 de maio de 2024 pola que se adxudican os premios fin de carreira da Comunidade Autónoma de Galicia para o alumnado que rematou os seus estudos universitarios no ano 2023 nas universidades do SUG

Novas Consellería de Educación - Ven, 31/05/2024 - 11:36
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución do 22 de maio de 2024 pola que se adxudican os premios fin de carreira da Comunidade Autónoma de Galicia para o alumnado que rematou os seus estudos universitarios no ano 2023 nas universidades do Sistema universitario de Galicia (código de procedemento ED415A).

 

Anuncio principal: 

Convocatoria dos premios fin de carreira para o alumnado que rematou os seus estudos universitarios no ano 2023 nas universidades do Sistema universitario de Galicia

Tema: 

Premios autonómicos

Ensinanza: 

Universidade

Departamento: 

Secretaría Xeral de Universidades Subdirección Xeral de Universidades Servizo de Apoio e Orientación ao Alumnado Universitario

Colectivo: 

Alumnado

Publicación da composición dos tribunais que xulgarán os procedementos selectivos de acceso e ingreso aos corpos docentes non universitarios (ED001A)

Novas Consellería de Educación - Ven, 31/05/2024 - 11:25
Idioma Gallego

Xúntase a Resolución do 21 de maio de 2024, da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, pola que se nomea e se fai pública a composición dos tribunais que xulgarán os procedementos selectivos de acceso ao corpo de inspectores de Educación e ao corpo de profesores de ensino secundario, ao corpo de profesores de escolas oficiais de idiomas, ao corpo de mestres e ao corpo de profesores especialistas en sectores singulares da formación profesional, e procedemento de adquisición de novas especialidades por parte do persoal funcionario de carreira dos corpos de profesores de ensino secundario, profesores de escolas oficiais de idiomas, profesores especialistas en sectores singulares da formación profesional e mestres da Comunidade Autónoma de Galicia (código de procedemento ED001A) (DOG nº 104, do 30 de maio).

 

Anuncio principal: 

Publicación da Orde do 31 de xaneiro de 2024 pola que se convocan procedementos selectivos de corpos de persoal docente non universitario (ED001A)

Servizo relacionado: 

Oposicións

Tema: 

Programas e plans Oposicións

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime xeral Ensinanzas de réxime especial

Departamento: 

Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos Subdirección Xeral de Recursos Humanos Servizo de Profesorado de Ensinanzas Secundaria, de Formación Profesional e de Réxime Especial

Colectivo: 

Profesorado
Distribuir contido

Back to top