Letras Galegas

CONMEMORACIÓN LETRAS GALEGAS

Ao longo de varios días estívose conmemorando o Día das Letras Galegas con diversas actividades sobre Florencio Manuel Delgado Gurriagán.

• Genially elaborado polo equipo de DLG. (Enlace ao Recinova nº 52)
  • Unidades didácticas.
  • Retrato de Florencio Delgado en forma de crebacabezas.
  • Exposición do mural das Letras Galegas.

(Premer nas imaxes para velas no seu tamaño orixinal)

• Exposición no ximnasio de "Galicianas. Mulleres galegas facendo historia". (Ver na galería)
  • Dramatización, tamén no ximnasio, do conto "Corre corre, cabaciña" (Eva Mejuto e Andre Letria) por parte do alumnado de 6º, con acompañamento musical do mestre de Música e coa canción do mesmo conto como remate final.

LETRAS GALEGAS 2022

Bo día!

Dende o Equipo de Dinamización da Lingua Galega, queremos deixarvos esta nova actividade interactiva con biografía, vídeos e xogos relacionados con Florencio Manuel Delgado, o homenaxeado no día das Letras Galegas 2022.

Esperemos que gocedes da actividade.

Un saúdo

LETRAS GALEGAS 2021

Bo día!

Dende o equipo de Dinamización da Lingua Galega, en colaboración co equipo de Biblioteca, queremos deixarvos unhas presentacións e xogos relacionados con Xela Arias, a homenaxeada no día das Letras Galegas 2021. O material que está nos enlaces foi realizado por diferentes autores, todos eles compañeiros mestres que coma nós traballan polo fomento do uso do galego.

Queda tamén á vosa disposición a actividade interactiva que deseñamos con toda a nosa ilusión.

Un saúdo!

P.D.: tamén podedes visitar o Blog da Biblioteca, onde atoparedes poemas recitados por mestres e persoal do noso cole!

- Biografía Xela Arias (Primaria)

- Biografía Xela Arias (Infantil)

- Biografía e Xogos Xela Arias

- Xogo Xela Arias (Primaria)

- Xogo Xela Arias (Infantil)

- Fichas Xela Arias

RECINOVA LETRAS GALEGA 2020: RICARDO CARBALLO CALERO

LETRAS GALEGAS 2020

HOMENAXE A RICARDO CARBALLO CALERO

Ricardo Carballo Calero, ou Carvalho Calero, naceu no ano 1910 en Ferrol, e morreu en Santiago de Compostela no 1990. Realizou os seus estudos universitarios en Santiago onde se licenciou en Dereito e en Filosofía e Letras.

Entre outras cousas, ingresou na Real Academia Galega no ano 1958, foi mestre, e profesor na Universidade de Santiago de Compostela converténdose no primeiro catedrático de Lingüística e Literatura Galegas.

Ricardo Carballo Calero foi un notable poeta, dramaturgo, narrador e ensaísta, e publicou unha morea de obras.

Como veciño de Ferrol, na nosa cidade consérvanse anacos da súa vida, e levan o seu nome rúas e edificios importantes. A súa casa atópase na rúa San Francisco no barrio de Ferrol Vello.

Queredes coñecer máis sobre a súa vida? O equipo de DLG elaborou unha presentación de google na que tamén se inclúen enlaces a videos e actividades interactivas elaboradas noutros centros. Premede na seguinte ligazón:

Unha viaxe pola vida de Ricardo Carballo Calero

(Unha vez aberto o documento premer en "Iniciar Presentación")

Máis recursos na aula virtual.

LETRAS GALEGAS 2019

No CEIP Recimil xa comezamos coa celebración das Letras Galegas 2019, rendéndolle homenaxe ao escritor Antonio Fraguas Fraguas (Recinova nº 40) e aproveitando a ocasión para que todos os nosos alumnos e alumnas desfruten utilizando a nosa lingua.

Dende o Equipo de Dinamización da Lingua Galega do centro, puxemos en marcha dúas actividades:

- A creación dun mural conmemorativo coa participación de todos os cursos, que traballaron para crear marabillosas poesías sobre diferentes animais da nosa fauna: os arroaces, a píntega, a bubela, a curuxa... converténdose en grandes poetas e poetisas.

- Por outro lado, durante esta semana facemos un concurso de adiviñas que está tendo gran participación por parte dos nenos e nenas. Cada día un novo enigma os espera na entrada. Quen se fará co premio?

Moita sorte a todos, e que viva a nosa lingua.

Fotos na galería, no álbum "Letras Galegas 19".

RECINOVA Nº 40: ANTÓN FRAGUAS

LETRAS GALEGAS 2016-Manuel María

Pulsa aquí para ver la imagen a tamaño completo

O alumnado do C.E.I.P. Recimil fixemos un intercambio de lectura de poesías de Manuel María. As poesías foron: A pita choca, O carro, O caracol, A roda roda, O lobo, O sol, O meu burriño, O muíño, O arco da vella, Poemiña para namorar, O chifre, O lume novo, A lúa, O meu barco, O grilo, O meu año.

Tamén decoramos os debuxos das poesías, as cantamos...

Desfrutamos moito facendo actividades todos xuntos: maiores e pequenos.

Memorias dun neno labrego

Os días 15 e 16 de maio de 2012 e para conmemorar o día das Letras Galegas, o alumnado de primaria do colexio realizou a lectura do libro de Xosé Neira Vilas, "Memorias dun neno labrego". A lectura tivo lugar na biblioteca para grande satisfacción de Zongalo Quirico.

LETRAS GALEGAS 2011

Os equipos de Actividades Extraescolares, Dinamización da Lingua Galega e Biblioteca preparon as seguintes actividades, coa participación todos os alumnos/as do centro:

• "A ESCOLA: UNHA MIRADA ATRÁS". Unha exposición que, co permiso de Zongalo Quirico, transformou a Biblioteca unha escola das de antes con libros antigos, cadernos de actividades de rapaces e rapazas que hoxe xa son mestres/as, pais ou avós, instrumentos musicais, obxectos de laboratorio, fotografías, xogos doutra época (mesmo algunhas pezas do museo do xogo popular que tan amablemente nos cedeu para a ocasión o CEIP de Esteiro).  Pódese ir desde aquí á noticia publicada na prensa sobre esta exposición.

• EXPOSICIÓN DE CARTEIS SOBRE LOIS PEREIRO

, autor ao que está adicado o día das Letras Galegas deste ano.
  • CICLO DE CURTAMETRAXES EN GALEGO.
  • XOGOS POPULARES. Levaranse a cabo no patio do colexio. Birlos, carreiras de sacos e xogos con paracaídas para todos. Ademais para o alumnado de Educación Infantil: saltar á comba e para o de Educación Primaria: camiñar en zancos, petanca e tiro da corda.