POR QUE É IMPORTANTE O CONSELLO ESCOLAR?

...a responsabilidade do éxito escolar de todo o alumnado non só recae sobre o esforzo do alumnado individualmente considerado, senón tamén sobre o das súas familias, o profesorado, os centros docentes, as administracións educativas e, en última instancia, sobre a implicación da sociedade no seu conxunto.

LOMLOE

Achéganse as eleccións ao Consello escolar e seguramente queres coñecer algo máis do órgano por excelencia da participación da comunicade educativa. Por iso, ímosche ofrecer tres pinceladas informativas sobre el. Imos aló!

UNHA

Que é o Consello escolar?

Se lle botas un ollo á sección O CENTRO desta páxina, verás que alí hai un apartado chamado Organigrama. Nel amosamos a organización interna do noso colexio. Mira:

Fíxate nos órganos de goberno. Un deles é o Claustro do profesorado, que está formado (como podes imaxinar) por todas as mestras e mestres do colexio. Pero o que nos interesa atópase no lado esquerdo do Claustro neste mapa conceptual. En efecto, o Consello escolar.

Consello escolar é o órgano a través do cal participan na súa xestión os distintos membros da comunidade escolar: profesorado, familias, persoal non docente e o concello.

DÚAS

Por quen está formado o Consello escolar?

Dependendo do tamaño do centro, existen diferentes composicións, mais no noso está formado por:

• a directora,
  • a xefa de estudos,
  • a secretaria (con voz pero sen voto),
  • un ou unha representante municipal,
  • un ou unha representante do persoal non docente (PAS),
  • 5 representantes das mestras e mestres,
  • e 5 representantes das nais e pais.

E TRES

Para que serve o Consello escolar?

O Consello escolar asume moitísimas funcións pero, para non abrumar, imos destacar tres das máis importantes:

• aprobar e avaliar os proxectos e as normas do colexio;
  • participar na selección do director ou directora;
  • ou fixar os criterios de colaboración con outros centros, entidades ou organismos.

Ademais, dentro do Consello escolar tamén se atopa:

• Comisión económica (que, por exemplo, revisa a xustificación dos gastos de funcionamento do colexio)
  • ou a Comisión de convivencia (que adopta as medidas preventivas necesarias para garantir o cumprimento das normas de convivencia).