DINAMIZACIÓN DA LINGUA GALEGA

Francisco Fernández del Riego: celebrando as Letras Galegas 2023

Este ano adicouse o día DAS LETRAS GALEGAS ao escritor, activista e fundador da Editorial Galaxia:  Francisco Fernández del Riego.

Coma todos os anos, traballamos ao autor homenaxeado a nivel aula cos distintos materiais que atopamos na rede, especialmente os do SEMINARIO GALÁN, ( elaborados con moito xeito por varios centros educativos da provincia da Coruña), tamén tiramos dos materiais que a propia páxina da RAG pon á nosa disposición.

Como por exemplo este pequeno vídeo sobre o homenaxeado:

Ademais deste traballo por aula, o xoves fixemos unha actividade común no patio do cole, despois da "hora de ler".

En primeiro lugar  cantamos entre todos e todas "O himno Galego", mexendo as bandeiras galegas que cada quen elaborou na súa aula.

A seguir, o alumnado do 3º ciclo de ED. Primaria presentounos unha pequena biografía do autor homenaxeado.

E posteriormente fíxose a presentación do libro colaborativo ( e lectura do mesmo) que elaborou o alumnado de ED. Primaria ( e cuns xiros moi inesperados!!!)

Non podíamos deixar pasar este día sen entregar os premios do concurso co gallo desta data:

A calidade das propostas foi excelente, e ao xurado custoulle moito decidirse.

Finalizamos a celebración bailando ...música en galego para todos os gustos!!!

E acó vos quedan unhas poucas fotos do evento ( grazas ao profe Óscar pola reportaxe fotográfica)

O MAGOSTO NO CEIP XUVENCOS

Un ano máis, grazas á organización do Equipo de Actividades Complementarias en coordinación co Equipo de Dinamización da Lingua Galega e co noso mestre de Educación Física Rubén, festexamos o Magosto no CEIP Xuvencos.

Foi unha semana moi especial.

Decoramos o cole con murais e cunha exposición de figuriñas feitas con castañas, na que participaron as familias.

O propio día do San Martiño celebramos a festa da castaña. Foi un día inesquecible no que, primeiro, tivemos a nosa tradicional “Carreira do San Martiño”, que xa vimos facendo dende fai uns anos. Un éxito.

A continuación deixamos os enlaces a uns pequenos vídeos de cada unha das carreiras:

CARREIRA DE 4º DE ED. INFANTIL

CARREIRA DE 5º DE ED. INFANTIL.

CARREIRA DE 6º DE ED. INFANTIL.

CARREIRA DE 1º e 2º DE ED. PRIMARIA

CARREIRA DE 3º e 4º DE ED. PRIMARIA.

CARREIRA DE 5º e 6º DE ED. PRIMARIA

Seguidamente, demos paso ás actividades musicais.

Cantamos xuntos as cancións de “O caneco de Xuvencos”, “Sra. María e Sr. Manuel” acompañados por uns e unhas grandes percusionistas e, ata gaiteiro tivemos! Despois tocou bailar a canción de “Vive o magosto”, tan divertida.

Continuamos coa entrega de medallas para os gañadores da carreira. Moi emocionante!

Para finalizar, despois de xogar un pouco no patio, fomos comer e rematamos o día cunha sobremesa de castañas asadas que estaban deliciosas!

(Texto da autoría da Profe Carmela)