Iniciar sesión: Acceso

PASOU A PONTE E VOLTAMOS AO TROTE!!

BOAS, FAMILIAS!

NESTA NOVA ENTRADA DO BLOGUE IDES PODER VER O QUE ACONTECEU NA AULA AO LONGO DAS DÚAS SEMANAS PASADAS.

COMEZAMOS A DERRADEIRA SEMANA DE ABRIL CON NOVAS PROPOSTAS. NA MESA SENSORIAL DISPOÑÍAN DE DÚAS CARAS EN CARTÓN CON PELOS PINCHOS E DE CORES, OS CALES TIÑAN QUE DECORAR CUNHAS CONTAS. PERO NON VALÍA FACELO DE CALQUERA MANEIRA!!! TIÑAN QUE COLOCAR CADA CONTA NO PELO DA MESMA COR. TRABALLAMOS ASÍ A CLASIFICACIÓN, COORDINACIÓN OLLO-MAN, MOTRICIDADE FINA, ATENCIÓN, DISCIMINCACIÓN VISUAL...

REALIZAMOS TAMÉN UNHA ACTIVIDADE DE LÓXICA-MATEMÁTICA INDIVIDUALMENTE. A PARTIR DA TIRADA DUNS DADOS, TIÑAN QUE VERBALIZAR A CANTIDADE TOTAL, IDENTIFICAR A GRAFÍA E COMPOÑER DITA CANTIDADE CON DEPRESORES. ADEMAIS, SE O NÚMERO ESTABA COMPOSTO POR DECENAS E UNIDADES, FACÍAMOS UN PEQUENO CAMBIO: CAMBIÁBAMOS 10 DEPRESORES POR OUTRO CUNXUNTO DE 10 RECOLLIDOS CUNHA GOMA ELÁSTICA, COMEZANDO ASÍ A INTRODUCIR O TERMO DECENA E O SIGNIFICADO DO MESMO.

OUTRA ACTIVIDADE DESTA ÁREA QUE LEVAMOS REALIZANDO XA VARIAS SEMANAS E QUE FORMA PARTE DA RUTINA DA PERSOA ENCARGADA DO DÍA, CONSISTE EN ESTIMAR UNHA CANTIDADE DE OBXECTOS CUN SIMPLE GOLPE DE VISTA. TODOS/AS VERBALIZAN CANTOS CREN QUE HAI E DESPOIS A PERSOA ENCARGADA RESOLVE A DÚBIDA. CADA DÍA FAN ESTIMACIÓNS MÁIS REAIS !!!! NESTE CASO, TOCOUNOS ESTIMAR BOTÓNS, ROTUS DE CORES...

INICIAMOS O PROXECTO DO 3º TRIMESTRE RELACIONADO COA ARTE, CON ARTISTAS E DISTINTAS FORMAS DE ARTE. TRAS EXPERIMENTAR COAS CORES ANTERIORMENTE, DEMOS COMEZO A ESTE PROXECTO CO ILUSTRADOR HERVÉ TULLET E O SEU LIBRO "LA COCINA DE DIBUJOS", QUE ESTÁ COMPOSTO POR DIVERSAS RECEITAS NAS QUE SE MESTURAN CORES, FIGURAS XEOMÉTRICAS, DIVERSOS TIPOS DE LIÑAS... DANDO COMO RESULTADO PRATOS EXQUISITOS!! NO NOSO CASO, SEGUIMOS A RECEITA DE "DELICIAS DE GARABATOS". 

ASÍ MESMO, TAMÉN IMOS CREAR UNHA FICHA DE REXISTRO DOS/AS ARTISTAS QUE TRABALLEMOS NA QUE CONSTARÁN: FOTO, NOME, PAÍS AO QUE PERTENCE, QUE TIPO DE ARTISTA E UNHA IMAXE DA OBRA ORIXINAL NA QUE NOS INSPIRAMOS. NESTES REXISTROS AS NENAS E NENOS TERÁN QUE ESCRIBIR O NOME DO PAÍS, SINALAR O TIPO DE ARTISTA QUE É E PICAR/RECORTAR E PEGAR A OBRA DE REFERENCIA. NESTE CASO, RECOLLIMOS ESTA INFORMACIÓN EMPREGANDO A ESTRUTURA COOPERATIVA DE LÁPIS AO CENTRO, DE XEITO QUE NOS EQUIPOS, AS NENAS E NENOS ÍAN COMPLETANDO ESTA IFNROMACIÓN TODAS/OS AO MESMO TEMPO RESPECTANDO AS QUENDAS ESTABLECIDAS.

OUTRO DÍA E APROVEITANDO QUE BELTRÁN TROUXERA UN XOGO DE EMPARELLAR DEPRESORES SEGUNDO O PATRÓN, BOTAMOS UNHA PARTIDA EN GRAN GRUPO.

ADEMAIS, REALIZAMOS TAMÉN EN PEQUENO GRUPO OUTRO XOGO PARA O QUE UTILIZAMOS UN TABOLEIRO CON CASIÑAS E UNHA META, DADOS E FIGURIÑAS DE ANIMAIS. POR QUENDAS, CADA NENO/A LANZABA O DADO E AVANZABA TANTAS CASIÑAS COMO ESTE INDICARA. O OBXECTIVO ERA QUE O SEU ANIMALIÑO CHEGARA Á META. ESTA FOI OUTRA FORMA MÁIS DE TRABALLAR O CONTEO E A HABILIDADE DE ASIGNARLLE A CADA PLABRA UN MOVEMENTO (AO TEMPO QUE DICIMOS "UN" AVANZAMOS UNHA CASIÑA, AO TEMPO QUE DICIMOS "DOUS" AVANZAMOS OUTRA MÁIS, ETC.).

ANTES DA PONTE, INDIVIDUALMENTE E SEN NINGÚN TIPO DE AXUDA POLA MIÑA PARTE, ESCRIBIRON LIBREMENTE NUN PAPELIÑO "CALCETINES", POIS ERA RESPONSABILIDADE DELAS/ES LEMBRARSE DE TRAELOS Á VOLTA. TIVEN ASÍ A OPORTUNIDADE DE OBSERVAR AS ETAPAS DA LECTOESCRITURA NA QUE SE ATOPAN. SON MARABILLOSOS OS AVANCES QUE EXPERIMENTARON CO PASO DO TEMPORisa.

Á VOLTA DA PONTE, UNHA DAS PROPOSTAS CONSISTIU, PRECISAMENTE, EN INICIARNOS NA APRENDIZAXE DE DOBLAR OS CALCETÍNS, ALGO QUE PARA NÓS COMO ADULTOS RESULTA SINXELO PERO QUE, EN REALIDADE, NON O É TANTO. PRIMEIRO IDENTIFICAMOS UNHA PARELLA, XUNTÁMOLOS DE XEITO QUE COINCIDA O TALÓN CO TALÓN E A PUNTEIRA COA PUNTEIRA, DOBLAMOS Á METADE... E AQUÍ É ONDE SE COMPLICA O ASUNTO. OS POLGARES XOGAN UN IMPORTATE PAPEL E OS DEMÁIS DEDOS TEÑEN A MISIÓN DE EMPURRAR CARA DENTRO. NADA DOADO!!!! PERO CUN POUQUIÑO DE AXUDA E CON MOOOOOITA PACIENCIA, FORON QUEN DE DOBLALOS. POR SUPOSTO, REXISTRAMOS QUEN FIXERA A  ACTIVIDADE PARA ASÍ PODER LEVAR UN CONTROL E ASEGURARNOS DE QUE TODAS/OS PARTICIPAN.

CONTINUAMOS EMPREGANDO O CALENDARIO DE FORMA INDIVIDUAL E A VERDADE É QUE XA O MANEXAN ÁS MIL MARABILLAS. IDENTIFICAMOS O DÍA NO QUE NOS ATOPAMOS, EU DÍGOLLES O NÚMERO E ELES/AS IDENTIFICAN A GRAFÍA PARA RODEALA (E INCLUSO HAI QUEN A DECORA).

E CO FIN DE MES E O INICIO DUN NOVO, TOCOUNOS REALIZAR O REXISTRO DO TEMPO. NESTA OCASIÓN, EMPREGAMOS UNHA VEZ MÁIS A DINÁMICA DE LÁPIS AO CENTRO, DE XEITO QUE UN MEMBRO FAI O RECONTO DUN DOS BOTES MENTRES OS DEMAIS ATENDEN E VERBALIZA A CANTIDADE PARA QUE, POSTERIORMENTE, TODOS/AS Á VEZ COLOQUEN ESA MESMA CANTIDADE DE GOMETS NA COLUMNA CORRESPONDENTE. UNHA VEZ POSTOS OS GOMETS DE TODAS AS COLUMNAS, É O MOMENTO DE ESCRIBIR AS GRAFÍAS, PARA O QUE SEGUINDO A ORDE DAS AGULLAS DO RELOXO, UN MEMBRO FAI O RECONTO DE GOMETS E VERBALIZA A GRAFÍA PARA, A CONTINUACIÓN, ESCRIBILA CADA NENO/A NO SEU PAPEL. FINALMENTE, É O MOMENTO DE ESCRIBIR O NOME DO MES QUE REXISTRAMOS TRBALLANDO ASÍ A CONCIENCIA FONOLÓXICA E LECTOESCRITURA: UN NENO/A VERBALIZA O PRIMEIRO FONEMA E SE TODOS/AS ESTAMOS DE ACORDO, ESCRIBIMOS A GRAFÍA CORRESPONDENTE, E CONTINUAMOS CON ESTA DINÁMICA ATA REMATAR A ESCRITA DA PALABRA. PERCIBO AQUÍ MOITÍSIMA DIFERENCIA RESPECTO ÁS OCASIÓNS DE INICIO E METADE DE CURSO NAS QUE REALÍZABAMOS ESTE TIPO DE ESTRUCTURAS. XA HAI BASTANTE AUTONOMÍA, COÑECEN COMO SE VAI DESENVOLVER A ACTIVIDADE, SON QUEN DE COLOCAR OS GOMETS CORRESPONDENTES E DE IDENTIFICAR SE FALTAN/SOBRAN, IDENTIFICAN AS GRAFÍAS AÍNDA QUE PRECISEN AXUDA PARA ESCRIBILAS, E IDENTIFICAN E ESCRIBEN A MAIOR PARTE DOS FONEMAS/LETRAS. ESTOU MOI ORGULLOSA DESTES/AS PEQUENIÑOS/AS!!!

POR ÚLTIMO, TAMÉN HOUBO MOMENTOS DE TRABALLO NON DIRIXIDO E ISTO QUE VEDES OCORRE MOI HABITUALMENTE...

FORMAN UN EQUIPO! SÉNTANSE, COMPARTEN, FALAN DO MESMO TEMA, CAMBIAN DE CONVERSA, AUTORREGÚLANSE... QUE VOS VOU DICIR? SON XENIAIS!Guay

E ISTO FOI TODO!!! CONTINUAREI AMOSÁNDOVOS COUSIÑAS NA PRÓXIMA ENTRADA DO BLOGUE. ATA A PRÓXIMA!!