6º Educación primaria

Obradoiro De bo rollo!: Educación sexual para aprender a querernos ben.

O pasado día 28 de febreiro tivemos a sorte de contar cun obradoiro de educación sexual chamado "De bo rollo!: Educación sexual para aprender a querernos ben", que aborda as verdadeiras inquedanzas da rapazada, con enfoque sexolóxico, entendendo que para construir unha casa non podemos comezar polo tellado.

Foi un obradoiro moi interesante e ameno, útil e necesario, pois non hai maior protección que ensinar a rapazada a pensar, a quererse ben, a querer ben, a repectarse e a respectar.

Visita ao CIS para ver o espectáculo do Día da Muller e da Nena na Ciencia

Como parte da celebración do Día da Muller e da Nena na Ciencia, as clases de quinto e sexto fomos ao CIS Tecnoloxía e Deseño de Ferrol para asistir a un espectáculo científico centrado na importancia das mulleres científicas e tecnólogas ao longo da historia.

A charla, conducida polos divulgadores Iria Ollero e David Ballesteros, que levaron a cabo chamativos experimentos, permitiu que o noso alumnado se aproximara dun xeito entretido a grandes mulleres como Hipatia de Alexandría, Marie Anne Pierrette, Rosalind Franklin, Marie Curie ou Hedy Lamarr, entre outras, que fixeron importantes aportacións científicas e que nunca recibiron o recoñecemento que merecían.

Día de Rosalía

Hoxe, 23 de febreiro, conmemoramos o Día de Rosalía, unha das autoras máis importantes da nosa literatura. Para isto, tiñamos previsto saír polas distintas prazas do concello de Fene para recitar poemas de Rosalía, mais o mal tempo non nolo permitiu e, finalmente, realizamos o recital na pista cuberta do colexio.

Comezaron os rapaces e rapazas de sexto cantando unha versión musicada de Cantarte, hei Galicia, poema pertencente á obra Cantares Gallegos publicada o 17 de maio de 1863, data que marca a celebración do Día das Letras Galegas.

Despois da actuación de sexto, por quendas, todos os cursos recitaron poemas de nosa autora máis universal. Fixérono todas e todos de marabilla, parabéns!

Ademais, coma sempre, contamos coa asistencia das familias que acudiron como público ao recital. Moitas grazas por acompañarnos, a pesar da chuvia e do frío.

Charla para axudar a previr o ciberacoso

O mércores 21 de febreiro recibimos de novo a visita de Sara, que pertence á Garda Civil e que sempre se encarga de explicar cousas moi interesantes e importantes aos rapaces e rapazas para que fagan un uso responsable e seguro de internet.

Nesta charla, pertencente ao Plan Director, explicoulles como protexerse de distintos tipos de ciberacoso, como poden ser o grooming e o sexting.

15 de febreiro, Día Internacional do Cancro Infantil

Hoxe, 15 de febreiro, é o Día Internacional do Cancro Infantil. Para conmemorar esta data realizamos unha actividade para dar o noso apoio aos nenos e nenas que sofren esta enfermidade e ás súas familias.

Todo o alumnado da escola recortou un lazo dourado e creamos unha gran grilanda con todos e o alumnado de sexto leu un manifesto para finalizar o acto.

Entroido sostible 2024 en sexto!

Por fin chegou unha das festas máis esperadas do ano: o Entroido!

Este ano, en liña co noso PDI Pegadas Verdes, difrazámonos de heroes e heroínas da reciclaxe. Como sempre, o noso alumnado abraiounos coa súa creatividade e imaxinación. Todas as capas eran espectaculares, decoradas con todo tipo de residuos. Nunca pensei que se puideran facer estas marabillas co lixo! Mirade que orixinalidade:

Fixemos desfiles polas aulas de 5º e 6º para lucir os nosos traxes, bailamos, cantamos, xogamos... Pasamos unha mañá do máis entretida.

Tamén merece a pena botar unha ollada máis de preto aos complementos que traían os nosos heroes e heroínas, pois eran unha auténtica pasada: instrumentos musicais, armas, diademas, bolsos e tocados.

Tanta festa abriulles o apetito, así que despois de cantar e desfilar para as familias, fixemos unha merenda con doces típicos destas datas. Estaba todo moi saboroso!

Feliz entroido a todas e todos e vémonos á volta!

Máscaras inspiradas no artista Kimmy Cantrell

Xa sabiamos que as rapazas e rapaces de sexto son uns artistas, pero é que non hai xénero nin estilo que se lles resista! Desta vez fixeron en equipo unhas máscaras de cartón inspiradas no traballo do artista contemporáneo Kimmy Cantrell. Mediante esta actividade coñecemos a este artista, realizamos un traballo plástico relacionado co entroido e tamén coa reutilización e reciclaxe, posto que empregamos caixas de cartón que atopamos pola escola.

Quedáronlles preciosas e, ademais de traballar fenomenal en equipo, con esta actividade fixemos fincapé nunha cousa moi importante que sempre debemos ter en conta e que Cantrell nos lembra co seu traballo: A beleza está nas imperfeccións.

Obradoiro de mediación

Tivemos a sorte de realizar un obradoiro de mediación a cargo de Andrea Bechlian no que o alumnado reflexionou e realizou dinámicas sobre a importancia do bo trato, a detección do acoso escolar e a solución pacífica de conflitos.

Seguimos formando aos nosos nenos e nenas para que sexan persoas responsables e capaces de solucionar e mediar nos problemas que aparecen no seu día a día.

Moitas grazas, Andrea!

Comezamos os mandados da Bruxa (Re)Encarnación

A nosa Bruxa favorita está impresionante co fantástico traballo de chapa e pintura que lle fixo o equipo artístico da ANPA, dá xenio vela!

Coma sempre polo entroido, Encarnación, ou Reencarnación, coma a nomeou Darío, chegou a Centieiras dando ordes. E nós, que somos cumpridores, o luns fomos á escola coas cabezas engalanadas.

Día da Paz 2024

Conmemoramos o Día da Paz a través do libro El Hilo Invisible, segundo o cal todas e todos estamos conectados ás persoas ás que queremos e son importantes para nós.

En Centieiras formamos unha gran familia na que estamos conectados uns a outros. Podedes ver a exposición na planta baixa da escola.