BENVIDOS AO CEIP DA BARQUEIRA (CERDIDO)

 


  

 

LISTAXE PROVISIONAL DE ADMITIDOS/AS

Todos/as os nenos/as que solicitaron praza no noso centro, resultaron admititos/as.

A partires de este momento, ábrese un prazo de reclamacións ante a dirección do centro de 5 días hábiles, a partir do seguinte á esta publicación. (ART. 30.3 da O 25 de xaneiro de 2017).

Aquí podedes ver a listaxe de admitidos/as:

 

4º E. Infantil.

BRANDARIZ LORENZO, ELSA.

BREIJO SOTO, ANA MARÍA.

COUCE LAMIGUEIRO, ALICIA.

GONZÁLEZ ALVARIÑO, MOISÉS.

GONZÁLEZ ALVARIÑO, ÓLIVER.

LÓPEZ GARROTE, MARCELO.

MARTÍNEZ ANEIROS, NAHÍA.

MATEUS DOS SANTOS, MARTÍN.

 

6º E. PRIMARIA.

RAMONDE MERA, DAVID.

Vídeos semana da ciencia.

Coñeces Cerdido?

Continuamos inmersos de cheo no Plan proxecta "Coñeces Cerdido?", polo que seguindo a derradeira trasnada do Trasno Trouleiro, a nosa seguinte parada era, sen dúbida, o traballo coa cultura castrexa e a figura dos arqueólogos.

Así, tivemos a grande sorte de recibir a visita de CADO ARQUEOLOXÍA, un grupo de traballadores que durante o pasado verán, realizaron excavacións e estudos no contorno do Castro de Cerdido.

Velaquí tedes máis información ó respecto.

Así, o pasado Venres 23 de marzo, recibimos a súa visita e continuamos afondando en todos os nosos coñecementos ó respecto.

 

 

Así, nós tiñamos moitas preguntas que facerlles, polo que non o dUbidamos nin un segundo, había que aproveitar a ocasión!!!

 

Finalmente, e con toda a información recollida, quixemos facerlles entrega duns pequenos detalles que os pequenos/as tiñan para eles.

 

 

MILLÓNS DE GRAZAS, CADO ARQUEOLOXÍA!

 

 

De todo un pouco.

Aproveitando que en marzo tivemos varios cumpreanos e que a ocasión ben o merecía, decidimos facer diferentes recantos de traballo na aula. Así, empregamos dúas sesións nas cales cada un dos grupos debía pasar por cada recuncho e facer as tarefas que nel se pedían.

RECANTO 1: Programar a abella Bee Boot. Así, eles mesmos escolleron o taboleiro no que querían traballar, a meta a que querían chegar, o itinerario a seguir e os turnos á hora de programar.

RECANTO 2: Manexo do MBOT RANGER. Como aínda é algo novidoso para nós, a tarefa consistía únicamente en desfrutar co robot e aprender a manexar a aplicación vinculada ó mesmo. Así, controlamos o MBOT como se fose un coche teledirixido, observamos as luces, os sons, tocamos as nosas propias melodías no piano, debuxamos os itinerarios e descubrimos o detector de obstáculos.

 

RECANTO 3: Mesa de luz. A finalidade da mesa era realizar as súas propias representacións artísticas cos materiais dos que dispoñían e explorar e experimentar coa luz, as sombras e as cores.

 

 

 

RECANTO 4: Policubos. Debían ser capaces de montar as diferentes columnas atendendo ó número que marcaba cada círculo e...vaia se foron capaces!!!

 

 RECANTO 5: Cadrante do 100. Continuamos intentando completar os cen números aínda que, nesta ocasión, cunhas pezas diferentes.

 

Ó fío deste último recanto, non podía deixar escapar a oportunidade de colgar estas fotografías no recanto de xogo de ABN unha tarde calquera.

CON MOITA PACIENCIA E TRABALLO EN EQUIPO......CONSEGUíRONO!!

 

SEMANA DA PRENSA E DÍA INTERNACIONAL DA MULLER.

Posto que este ano, as dúas conmemoracións encaixaban en datas, decidimos que todo o centro traballaría as dúas íntimamente vinculadas.

Así, antes de comezar o traballo "gordo", empregramos os xornais para leer algo diferente nas horas de lectura.

Días máis tarde, descubrimos que os xornais están organizados en diferentes seccións e que cada unha contaba unha cousa diferente.

Pero, sería moi difícil atopar noticias onde aparecesen mulleres? Así que puxémonos a buscar! E recortamos aquela que máis nos gustase desgranando a mesma en Título, foto, pé de foto e noticia.

 

 

En sesións posteriores, reducimos máis a nosa busca, de forma que tiñamos que centrarnos na sección de deportes. Así, esta tarefa complicousenos un pouco, xa que supoñía buscar a devandita sección. Cómo faríamos? Cómo saberíamos que estabamos nos deportes? E se a noticia non traía fotografía, cómo sabríamos que nela saía unha muller?

Así, e aínda que levounos moitoooo rato atopar noticias de mulleres deportistas....CONSEGUíMOLO!!!

Porén, por qué foi tan complicado atopar unha noticia de mulleres deportistas? Así, visionamos o seguinte vídeo:

E despois da correspondente reflexión ó respecto, nós tamén fixemos a nosa portada perfecta.

CUMPREANOS DO MES DE MARZO

O que nos gusta unha boa festa!!!! Así, Mateo quixo compartir con nós os seus 5 anos (xa vai velliño Indeciso). MOITAS GRAZAS PEQUENO E PARABÉNS!!!

PROXECTO: "A patrulla canina".

APARATO DIXESTIVO

Continuamos inmersos de cheo no proxecto dos cans, e nesta ocasión, fixemos unha parada para seguir investigando sobre os seus órganos vitais e, máis concretamente, sobre o estómago.

Como xa sabemos, o proceso dixestivo comeza na boca, polo que reproducimos a función de cada un dos dentes.

1º. Cortamos cos coitelos o pan como se fosen os dentes incisivos.

 

2º. Desgarramos coas mans para facer a tarefa dos caninos.

 

3º Trituramos coma os molares ata conseguir o bolo alimenticio.

 

A continuación,  misturamos o pan (bolo alimenticio) coa saliva (auga), xa que para pasar polo esófago ten que reblandecerse.

   

Buscamos, dentro da nosa boca, ese burato polo que se adentra o bolo alimenticio no esófago e que os cans teñen no mesmo lugar que nós.

 

A continuación, o bolo alimenticio que fixemos triturando o pan con auga (saliva) introducímolo no esófago e observamos como chegaba ao estómago.

IMPORTANTE!!! Temos que masticar ben, xa que senón podémonos atragantar.

 

 XA CO ESTÓMAGO DO "CANCIÑO" CHEO, NOS TAMÉN PROBAMOS O PAN!!!Vergoña

 

APARATO EXCRETOR.

O aparato excretor é o encargado de eliminar os residuos líquidos do corpo dos cans. Nosoutros fixemos os nosos propios residuos a partir de diferentes mezclas. QUÉ SUCIA QUEDOU!! Selado

 

 

Logo os riles (filtros) encargados de limpar a sangue fixeron a tarefa máis difícil. 

 

Finalmente, observamos como todos os líquidos "limpos" das filtracións íanse quedando retidos na vexiga (ese globo rosa que vedes ahí abaixo do tubo).

 

Finalmente, quixemos vacíar a vexiga para ver como de limpos saían os "ouriños" do noso "can". Igualmente, observamos os residuos nos riles.

                                   

 

LECTO - ESCRITURA.

Non todo van a ser obradoiros científicos, así que tamén realizamos un montón de lecturas para seguir afondando nos nosos coñecementos sobre o mundo dos cans. Velaquí tedes os nosos favoritos, os "libros dos maiores".

 

Igualmente, utilizamos revistas (algunhas máis científicas que outras) e, as cales, intentamos extraer todo o máximo. Así, realizamos un xogo de lecto - escritura dunha delas, que nos traía de cabeza e non eramos capaces de resolver. Porén, aínda que o fixemos en gran grupo, pouco axuda precisaron.

SODES UNHAS MÁQUINAS!!!

 

 

THE END.

Con todo o traballo de investigación realizado, tan só nos queda transcribir toda a información recollida para a sorpresa final.

 

 

CONTINUARÁ... Risa

Día de Rosalía de Castro. 24F

Desde a aula dos pitiños artistas, quixemos facer a nosa pequena aportación ó aniversario de Rosalía de Castro, a poetisa e novelista máis representativa da Comunidade galega. Así, durante varios días coñecimos aspectos da súa biografía, diferentes poemas e mesmo cancións coa letra dos seus versos.

Nesta liña, primeiro descubrimos o xove que era Rosalía de Castro o día da súa morte e buscamos ese número na recta numérica.

Pintamos o seu retrato...

 

E comezamos a escoitar algunha das súas poesías. Así, nos escollimos "Rosalía pequeniña" a cal desmenuzamos pouco a pouco.

Nun primeiro momento, realizamos a lectura da mesma interpretando o seu significado. Igualmente, escoitamos a mesma nunha cantiga, e durante moito tempo, estivemos enganchados a esas cancións que entoaban os versos de Rosalía de Castro....NON PEDÍAN OUTRA COUSA!

 En sesións posteriores, descompuxemos a poesía en estrofas e repartirmos a mesma para poñernos....MANS Á OBRA!!! Así, cada un debía ir recortando cada unha das palabras da súa estrofa e ir compoñendo novamente cada verso nunha pinga de auga. Neste sentido, adquirimos o concepto de estrofa, palabra e verso....CASE NADA!!!

 Unha vez composta novamente cada unha das estrofas, cada neno/a debía realizar un debuxo que representase o significado da mesma.

 

En sesións posteriores, compuxemos novamente as diferentes estrofas nun poema xigante, cál era o orde da mesma? Xa que se non as colocamos ben, a poesía perderá totalmente o seu significado.

Contamos as estrofas...

E xa só quedaba expoñer o noso traballo, xa que fixemos dúas artistadas...

E a segunda, para a cal pintamos unha nube para colgar as nosas pingas. De qué cor son as nubes se chove? Cómo obtemos o cor gris?

Un traballo que a simple vista parece doado, pero que leva ímplicito moitas pequenas tarefas detrás.

        

 

GRAN TRABALLO PITIÑOS!!!!

XORNADA DE PORTAS ABERTAS.

Despois de moito traballar, chegou o día, a XORNADA DE PORTAS ABERTAS. Así, os nervios afloraron xa que queríamos mostrar todas as nosas investigacións dos últimos días. Aquí tedes unha pequena mostra do gran día que pasamos  :

DÍA DA CIENCIA.

(1º PLANTA).

 

 

 

 

 

Víchedes o guapísimos que nos puxemos para este gran día? 

MÚSEO ETNOGRÁFICO

(2º planta)

 



 


 

Rematada a xornada de portas abertas, queremos agradecer enormemente ás familias a vosa colaboración neste día tan especial para nós, xa que sen a vosa axuda non sería posible.

MILLÓNS DE GRAZAS!!! Vergoña

Distribuir contido