Román Rodríguez gaba aos docentes polo seu papel de “principal activo do sistema educativo” na presentación do Plan de Formación do Profesorado do vindeiro curso

A Consellería de Cultura e Educación impulsará as competencias que se consideran necesarias para un axeitado desenvolvemento da profesión, tales como a xestión do coñecemento ou a destreza nas TIC

O Plan implantará por primeira vez un Curso Masivo Aberto en Rede (MOOC) sobre a integración das competencias clave no currículo

A previsión inicial pasa por poñer en marcha máis de 370 actividades formativas –é dicir, unha media de dúas por día lectivo– e conseguir que 4 de cada 10 centros teñan un plan de Formación Permanente do Profesorado

Os prognósticos do ano pasado superáronse con creces, pois realizáronse máis de 2.000 actividades, cuxa valoración media rozou a máxima puntuación

Mar, 07/07/2015 - 13:34
 Román Rodríguez gaba aos docentes polo seu papel de “principal activo do sistema educativo” na presentación do Plan de Formación do Profesorado do vindeiro curso
Román Rodríguez gaba aos docentes polo seu papel de “principal activo do sistema educativo” na presentación do Plan de Formación do Profesorado do vindeiro curso

Con motivo da presentación do Plan de Formación do Profesorado para o vindeiro curso 2015/2016, o conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria gabou hoxe o labor dos docentes, aos cales definiu como “o principal activo do sistema educativo”, posto que “non hai boa escola se non hai bos profesionais e viceversa”, salientou. Neste sentido, Román Rodríguez afirmou que iniciativas coma esta teñen como obxectivo ampliar e mellorar as capacidades do corpo docente, que terá á súa disposición un amplo abano de actividades para continuar e afondar na súa formación.

Tomando esta finalidade como base, o Plan de Formación do Profesorado para o curso que vén estará articulado en función das competencias consideradas necesarias para un axeitado desenvolvemento da profesión docente, tales como a xestión do coñecemento, a destreza nas TIC, a competencia para ser guía no proceso de ensino e a habilidade para contribuír a crear centros saudables e con seguridade integral. Deste xeito, a partir destes descritores poñeranse en marcha as distintas actividades formativas, un traballo que acaba redundando nunha mellora global do sistema educativo, que en Galicia xa está sendo avalada, por exemplo, a través do informe PISA.

O titular do departamento educativo da Xunta de Galicia puntualizou que o que hoxe se presentou é unha estrutura base, que se irá enriquecendo ao longo do curso escolar. Boa proba disto −dixo− son os resultados obtidos co anterior plan, a raíz do cal se realizaron máis de 2.000 actividades (máis de dez por día lectivo) cunha valoración media que rozou a máxima puntuación, xa que foi superior a 4 sobre 5. Isto é, as previsións iniciais superáronse con creces, posto que finalmente se realizaron máis de 500 accións de ampliación do plan base, contabilizáronse máis de 70.000 inscricións e 53.500 horas formativas. Segundo destacou Román Rodríguez, “son datos significativos que falan da transcendencia do plan”.  

De cara o vindeiro curso, xa só o plan base recolle o desenvolvemento de máis de 370 actividades –é dicir, dúas por día lectivo de media–, máis de 20.000 prazas formativas e preto de 15.000 horas en cursos, xornadas e congresos; uns números que tenden a duplicarse. Ademais, a Consellería tamén busca incrementar a formación en centros, en aras de que 4 de cada 10 teñan un Plan de Formación Permanente do Profesorado, o que duplicaría as cifras de hai dous anos.

Nova modalidade na formación “en rede”

A maiores dunha novidosa configuración en torno ás competencias básicas para desenvolver adecuadamente a profesión, implantarase unha modalidade dentro do formato de formación “en rede”, que se compatibiliza co presencial. Deste xeito, o vindeiro curso estrearase o primeiro MOOC (Massive Online Open Course ou Curso Masivo Aberto en Rede) sobre a integración das competencias clave no currículo.

Catro eixes para acadar a excelencia

Por outro lado, o Plan estrutúrase en base a catro eixes. O principal é a formación en centros, que a realiza o propio centro –co acompañamento preciso– despois dunha reflexión persoal a partir da cal presentan unha planificación. Pola súa parte, as actividades formativas da rede promóvense dende as propias estruturas de formación –ben sexa o CAFI ou ben os seis centros de Formación e Recursos–, que presentan un catálogo inicial de actividades que se ven incrementadas ao remate do curso. Algunhas delas desenvólvense en conxunto con outras consellerías e entidades de carácter social.

A través do terceiro eixe, de fomento da autoformación, búscase que o propio profesorado sexa quen de solucionar as súas inquedanzas e necesidades individuais. Para iso puxéronse en marcha, por exemplo, as licenzas de formación, que lle permiten centrarse durante un tempo na elaboración de solucións metodolóxicas e materias curriculares innovadoras en aras de que despois as compartan en rede. Mentres dure esta fase, o profesional queda eximido das súas tarefas docentes.

Por último, o cuarto eixe susténtase na formación de acompañamento, visibilizada a través do apoio en idiomas ou nas tecnoloxías da aprendizaxe e o coñecemento. Ademais, tamén se potencia a formación no referente á diversidade e inclusión colaborando con diversas asociacións deste ámbito e, ao mesmo tempo, impúlsase o emprendemento dende os centros, a introdución das novas tecnoloxías e as ferramentas máis innovadoras.

Resposta aos novos retos educativos

En definitiva, a Consellería articula un ano máis un plan que persegue o éxito, a calidade e a excelencia do sistema educativo galego; un instrumento que dá resposta aos novos retos educativos, tales como a implantación dos novos currículos ou a aposta polo traballo por competencias e metodoloxías innovadoras. Así mesmo, a abordaxe integral da mellora da convivencia escolar –que xa goza dunha base sólida artellada en torno á Estratexia Galega de Convivencia escolar 2015-2020 ‘educonvives.gal’–, a potenciación das tecnoloxías da aprendizaxe e o coñecemento desde itinerarios TIC, así como a atención á diversidade, son outros dos retos a alcanzar, uns compromisos que comparten Consellería e docentes.

Ao acto tamén asistiu o director xeral de Educación, Manuel Corredoira, responsables da súa dirección que esmiuzaron o plan e o director do CAFI, Ángel Rodríguez.