Dinamización Galego

Lingua proletaria do meu pobo

Celso Emilio Ferreiro de Amalia Otero

!dat-abbreviation Dom, 16/06/2024 - 18:13

“Lingua proletaria do meu pobo”

Tal día coma hoxe, no ano 1989, foille dedicado o Día das Letras Galegas a Celso Emilio Ferreiro, escritor, político e un dos máximos exponentes da poesía social no noso idioma. A súa obra Longa Noite de Pedra foi escrita parcialmente na prisión do Mosteiro de Celanova -aínda que foi publicada no ano 1962-, onde foi recluido polo seu compromiso galeguista e combativo da dictadura franquista. Posiblemente, esta sexa unha das principais obras da lírica galega de posguerra, e nela contén un poema chamado “Deitado fronte ao mar”, onde manifesta o seu compromiso activo co idioma galego e vincula coa fala das clases populares do país no seu coñecido “lingua proletaria do meu pobo”, que agora o alumnado do Ies San Paio presta as súas voces en diferentes linguas para manifestar o noso compromiso a prol da lingua. Parabéns ao profesorado e ao alumnado que fixo posible levar a cabo este proxecto!

Celso Emilio Ferreiro de Amalia Otero

!dat-abbreviation Dom, 16/06/2024 - 01:24

Día de Portugal, de Camoes e das Comunidades Portuguesas

!dat-abbreviation Dom, 09/06/2024 - 03:08

Visita á Illa de San Simón

Mér, 29/05/2024 - 05:45

Visita de Sara Vila

O martes, 20 de maio, o noso alumnado e profesorado tivo a gran sorte de asistir á fantástica charla  de Sara Vila Alonso. Unha fantástica comunicadora que nos falou do seu libro "O incendio" - obra gañadora do Premio Eduardo Blanco Amor, e do seu paso polo instituto, non fai tanto tempo.

Mér, 22/05/2024 - 02:54

CORRELINGUA 24

Como outros anos e arredor do Día das Letras, o xoves 23 de maio o alumando do IES participa no Correlingua, unha "carreira" que percorre doce localidades. Vigo, e máis concretamente, o Parque de Castrelos, será o escenario. Alí daránse as distintas actividades e algún persoeiro que destaque no uso e defensa do noso idioma, lerá un manifesto. Ao rematar a carreira terá lugar un acto festivo con actuacións musicais de Cuarta Xusta e Paco Nogueiras. Estades preparadxs?

Mér, 22/05/2024 - 04:30

Manifesto pola Preservación da Lingua Galega

O Noso Patrimonio Cultural Na Galiza, a lingua galega é moito máis que un mero medio de comunicación; é o pulso vivo do noso patrimonio cultural. Durante a Idade Media, foi na nosa lingua que se escribiu a literatura máis destacada da Península Ibérica, estenténdose polo mundo baixo o nome de Portugués. Como sabiamente afirmaba Castelao, "a nosa lingua é extensa e útil porque con distintas variantes falase en distintos lugares de distintos continentes". Grazas a ela podemos comunicarnos con mais de 250 millons de persoas. É pois un espello da nosa historia, tradicións e identidade como pobo.

Con todo, estamos a testemuñar un preocupante declive da nosa lingua. Non podemos pechar os ollos ou ver para outro lado. No noso centro de ensino, como en muitos outros de ámbitos urbanos, por exemplo, apenas se emprega entre o alumnado nos corredores e fóra das aulas de algunhas materias. E as autoridades educativas do goberno galego prohiben que materias de ambito cientifico como as Matemáticas, a Tecnoloxía ou a Física e Química sexan impartidas en galego, desprazando inxustamente a nosa língua a ambitos punteiros no campo da investigación. Esta situación non só representa unha perda para os individuos, para sua formación, senón tamén para toda a comunidade galega. Os estudos estatísticos poñen de maifesto que a prcentaxes de menores de 15 anos que falan galego diminúe co paso dos anos e o profesorado advírteo nas aulas.

Nunha data tan emblemática como o 17 de maio, é imperativo que como comunidade educativa do Instituto San Paio reafirmemos o noso compromiso coa lingua do noso país. Ao facelo, estamos a render homenaxe ás ducias de xeracións de galegos e galegas que, a pesar de tempos de represión e longas noites de pedra, souberon erguerse firmes na defensa da nosa lingua, que equivale a defender a nosa propia identidade.

Non queremos converter-nos, como advertía Celso Emilio, en "patufos desligados, pequenos mequetrefes sen raíces que, ao poñer a garavata, xa non saben erguerse coa fe dos devanceiros". Ansiamos preservar a riqueza da nosa fala, o legado dos nosos antepasados, os labregos da linguaxe que nos legaron unha herencia que debemos protexer e transmitir ás futuras xeracións.

Por todo isto, é fundamental que todas e todos nós, desde as autoridades políticas até as familias, profesorado e estudantes, unamos esforzos para deter o declive da nosa lingua. Que cada 17 de maio sexa un recordatorio de que a lingua galega é o noso maior tesouro, e que debemos velar pola súa preservación como un deber para con nós mesmos e as xeracións futuras.

Falemos galego, na casa, na rúa e na escola.

Asinado,

A comunidade educativa do Instituto San Paio

Ven, 17/05/2024 - 06:11

Saída 2º ESO