Matinando

Unha biblioteca a Lucho do Peto e a súa 'libritis crónica'

Aínda non son conscientes da importancia do home que onte os visitaba, pero a súa figura, que está adaptada na versión ilustrativa como Lucho do Peto, élles tan familar que non dubidan en collelo da man para posar na foto.

Os pequenos dos colexios rurais agrupados (CRA) de Teo, vivían onte unha xornada histórica coa visita de Avelino Pousa Antelo. O ilustre galeguista, ao que os rapaces coñecen máis polo seu alter ego animado, Lucho do Peto, inauguraba onte a biblioteca do CRA teense, instalada na antiga escola unitaria do Aido, que levará o seu nome.

Tras pechar o ano pasado por falta de alumnado, o centro foi acondicionado polo Concello para "manterse sempre vivo" reconvertido agora nunha aula literaria que servirá ademais para actividades educativas e lúdicas, como os contacontos.

"Cando comezamos a buscar un nome para a biblioteca, non nos costou nada dar con el", explicaron os profes. A elección de Avelino Pousa "veu dada por un sinfín de razóns", que os propios alumnos foron lembrando en alto: "porque el tamén é profesor, porque ama a súa terra e o galego; porque a súa filla, Gela, foi a última mestra da escola do Aido e porque lle gusta tanto ler que di que ten libritis crónica".

Pousa Antelo ratificou cada unha destas razóns entre o aplauso emocionado da súa filla, e o conxunto da comunidade escolar e a Corporación.

A ESPERANZA

NO UMBRAL DO HOURIZONTE
ESCOITEI A PALABRA ESPERANZA
DENDE AQUEL DÍA APRENDÍN
QUE A VIDA É MÁXICA.

NADAL 2009

A cantiga de Amadora de Galego

Vai-te logo meu ninín/niniña,
marcha agora pra camiña.
Que vai vir o Apalpador
a palparche a barriguiña.
Xa chegou o día grande,
día do noso Señor.

Xa chegou o día grande,
E virá o Apalpador.

Mañá é día de cachela,
que haberá gran nevarada
e ha vir o Apalpador
cunha mega de castañas.

Por aquela cemba
xa vén relumbrando
o señor Apalpador
para darvos o aguinaldo.

Cantiga de Amadora de Galego, labrega de 79 anos en Romeor do Courel
(Recollida en 1994 por José André Lôpez Gonçâlez)

O Apalpador é un vello xigante, de oficio carboeiro, que vive nas devesa das altas montañas. Na noite de Nadal baixaba ás aldeas para achegarse aos nenos e ás nenas que durmían. Caladiñamente, apalpáballes as barrigas para ver se os pícaros estaban ben alimentados. Logo de desexarlle que no ano vindeiro non pasasen máis fame, marchaba deixándolles unha boa presada de castañas quentes.

Volta O Cole

Adiós vacaciones

ANA GONZÁLEZ (*)

Pues ya estamos aquí, la fiesta terminó, los escaparates han quitado las rebajas y nos atacan por todas partes los fascículos de colecciones interminables y los uniformes escolares, las libretas, los forros de los libros, el estuche de los bolis, el chándal, el chubasquero, la mochila, el pegamento, los diccionarios? en fin, que la extra va lejos pero nos espera un mes fino de gasto a todos los que tengamos hijos en edad escolar, pero pensemos que si nuestros padres han podido con ello, nosotros no vamos a ser menos, con todos los vicios de consumos que tienen ahora estos niños, ¿Qué niño no tiene su Nintendo? ¿En cuántas casas falta la Wii o la PS2? Cuando a veces intento frenar el consumismo de mis hijos, cada uno con su armario individual lleno de ropa, calzado y demás complementos y les explico que de pequeña compartía un armario que debía de ser de 90 de ancho, con mi hermana y nos entraba la ropa de las dos, no lo creen, así como que en pocas ocasiones se estrenaba mochila o cartera, tenías una que servía para muchos cursos, y para todo el invierno uno o dos abrigos, no uno de cada color para combinar con cada modelito que casi pretenden poner nuevo a diario? creo que me voy del tema, pero seguramente será para evadirme del montante de fin de mes en "material escolar" que caerá en casa, como en todas las casas, para que nuestros niños aprendan las matemáticas y los ríos y se hagan adultos de provecho para acabar de pagar las nintendos y las wiis.

Actividades LIM

Tendes na barra lateral dereita un enlace o BLOG de actividades LIM , feitas por moitos compañeiros/as para crear contidos empregando un programa de Autor, de Fran Macias

rotulo sobre pizarra actividades LIM

Día Internacional do Libro Infantil e Xuvenil.

EU SON O MUNDO

Eu son o mundo, e o mundo son eu,

porque a través dos meus libros

podo ser o que queira.

Palabras e debuxos, prosa e verso

trasládanme a lugares que estan

lonxe e preto ao mesmo tempo.

Na terra dos sultáns e do ouro, mil

historias que falan de alfombras

voadoras, xenios de lámpadas

marabillosas, sacaúntos e simbades,