Novas Consellería de Educación

Distribuir contido
Actualizado: hace 9 horas 54 min

A Xunta lamenta que a Lei do Sistema Universitario sexa unha oportunidade perdida para a súa reforma e adaptación ao futuro

Xov, 23/09/2021 - 14:49

Summary: 

O anteproxecto do Ministerio non conta coa opinión das comunidades autónomas, que son o principal piar do financiamento destas institucións

A indefinición e a vaguidade no proceso de elaboración do texto por parte do departamento de Manuel Castells colleita o descontento de todas as partes implicadas

Non se avanza nun modelo de gobernanza parella aos cambios vividos pola Universidade nos últimos 20 anos

Idioma Gallego

O secretario xeral de Universidades da Xunta de Galicia, José Alberto Díez de Castro, participou esta mañá na Conferencia General de Política Universitaria, na que se analizou o anteproxecto de Lei Orgánica do Sistema Universitario. Un texto que, tal e como explicou o representante galego, é unha oportunidade perdida para acometer unha reforma real e unha adaptación destas institucións académicas ao futuro.

Neste sentido, o representante da Consellería de Cultura, Educación e Universidade sinalou como primeiro erro a indefinición e a vaguidade no proceso de elaboración do texto por parte do Ministerio de Universidades, quen primeiro fixo unha consulta inicial, sen centrar temas de debate e interese, e que despois elaborou e aprobou en Consello de Ministros un proxecto sen diálogo coas comunidades autónomas, o principal piar do financiamento das universidades.

Neste sentido, Díez de Castro sinalou que esta forma de proceder xerou o rexeitamento unánime de todas as partes implicadas. En calquera caso, a Consellería remitirá preto dun cento de emendas ao texto, de cara á súa consideración.

O secretario xeral de Universidades insistiu en que a nova Lei Orgánica do Sistema Universitario debe ser un texto con vocación de permanencia, que dote a esta institución académica, clave para o desenvolvemento dunha sociedade avanzada, dunha estabilidade normativa necesaria á marxe dos cambios políticos e sociais. “Debe ser un texto que aborde con ambición todas as melloras que os diferentes axentes implicados levan dúas décadas plantexando e que nos permita solucionar problemas estruturais que se veñen arrastrando”, dixo. “En definitiva, a Universidade merece unha lei elaborada por consenso e aprobada por maioría”, incidiu.

Sen memoria económica real

Respecto do financiamento universitario, o representante da Xunta de Galicia explicou que, tras o proceso de elaboración, o primeiro erro do texto é a ausencia dunha memoria económica real na que se cuantifiquen os custos asociados á posta en marcha das medidas previstas, “o que supón outro escollo á hora de valorar a efectividade da reforma e a posibilidade real de cumprir coas súas determinacións”.

A este respecto, lamentou ademais que non se teña en conta ás comunidades autónomas, das que as universidades teñen unha forte dependencia económica. “Neste apartado era imprescindible unha negociación cos gobernos autonómicos xa que, na práctica, as obrigas impostas na norma recaerán nas dispoñibilidades orzamentarias das comunidades”, sinalou.

Aínda que o texto inclúe cuestións positivas, como a determinación dunha estrutura de financiamento que xa cumpre o plan galego na actualidade e a obrigatoriedade de desenvolver unha contabilidade analítica, a redacción renuncia a fixar unha estrutura común para todas as CCAA.

Gobernanza

Finalmente, o secretario xeral de Universidades lamentou a indefinición do texto no relativo á gobernanza, propoñendo dous sistemas alternativos para a elección dos reitores, o que é unha dobre falsa posibilidade e ademais non se asemella á evolución do modelo de elección adoptado por outros países.

Así mesmo, sinalou que o anteproxecto queda obsoleto no referido á investigación, dado que sigue facendo referencia só aos institutos, malia que as estruturas de investigación teñen evolucionado de forma moi considerable nas últimas dúas décadas.

Información xeral Universidade Consellería de Cultura, Educación e Universidade Secretaría Xeral de Universidades

A Xunta reforzará co novo colexio do Milladoiro un investimento de máis de 9,2 M€ en obras en centros educativos de Ames na última década

Mér, 22/09/2021 - 14:57

Summary: 

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, reuniuse co alcalde amiense, Blas García, para abordar a recente licitación do proxecto para a construción do novo centro

Informouno da inmediata publicación da licitación da redacción do proxecto de ampliación do CEIP Agro do Muíño

Así mesmo, asinaron o convenio para financiar o servizo de comedor escolar en sete centros, do que se benefician 1.550 nenos

O Goberno galego leva transferido uns 1,16M€ na última década ao concello amiense para garantir o funcionamento deste servizo

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, reuniuse hoxe co alcalde de Ames, Blas García, para informalo da recente licitación do proxecto básico e de execución para a construción do novo colexio no Milladoiro. Un centro que reforzará o compromiso da Xunta de Galicia cun dos concellos de máis crecemento demográfico da nosa Comunidade, no que o Goberno galego ten investido máis de 9,2M€ en obras educativas na última década, investimento que inclúe a construción do instituto IES do Milladoiro.

Tal e como lle comunicou o conselleiro ao alcalde, o novo colexio suporá un investimento de 4,5M€ por parte do Goberno galego e será o primeiro dos centros construído integramente baixo os parámetros do Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, a folla de ruta para deseñar un novo modelo de colexios e institutos postpandemia.

O centro terá capacidade para 450 alumnos e contará con seis aulas de Infantil e 12 de Primaria, cos aseos correspondentes, así como outras catro para desdobres, aula de música, sala de usos múltiples, biblioteca e ximnasio (con vestiarios adaptados). Tamén estará dotado con área de administración (con despachos, conserxería, local para a ANPA, etc) comedor e zonas de servizos comúns.

De acordo co establecido no Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, o centro estará dotado dun espazo central ou foro, multifuncional complementario do resto, para a formación dunha paisaxe de aprendizaxe aberto. Ademais, atendendo á Estratexia de Educación Dixital 2030, o centro contará con local para a formación TIC dos docentes e aulas multifuncionais para seren empregadas como espazos maker para traballar as competencias STEM a través de proxectos de robótica ou intelixencia artificial, equipados cos materiais necesarios (domótica, material de creación e procesado audiovisual, impresión 3D, mecanizado, electromecánica...).

No que atinxe aos espazos exteriores, estará dotado de zona cuberta e descuberta exterior para as aulas de infantil e de pista polideportiva cuberta e descuberta. Así mesmo, para unha mellor integración na contorna, o centro terá zonas verdes e un horto.

Ampliación do CEIP Agro do Muíño

O conselleiro informou tamén ao alcalde da inmediata publicación da licitación da redacción do proxecto de ampliación do CEIP Agro do Muíño en seis novas aulas. O investimento previsto para esta actuación ascende a 1,3M€.

A previsión, tanto para a construción do novo colexio como para a ampliación do Agro do Muíño, é licitar e executar as obras en 2022 para que os novos espazos poidan iniciar a súa actividade no curso escolar 2023/24.

Máis de 1M€ para comedores

No transcurso da reunión, o conselleiro e o alcalde asinaron o convenio de colaboración para a prestación do servizo de comedor escolar en sete colexios públicos de Ames. A Xunta de Galicia achega 275.900€ para financiar este servizo nos cursos 2021-22 e 2022-23, do que se benefician un total de 1.550 nenos diariamente.

Este servizo conta co apoio do Goberno galego desde o curso 2012-13, período no cal leva inxectado arredor de 1,16M€ para cofinanciar a prestación deste servizo que é fundamental para a conciliación da vida laboral e familiar.

Como xa leva facendo desde o curso 2012-13, ao abeiro deste acordo, a Consellería subvencionará os menús dos comensais durante todo o presente curso escolar 2021-2022 e 2022-2023, así como todos aqueles gastos de distinta natureza que se deriven da prestación do servizo de xantar, como os gastos de mantemento, persoal, limpeza e outras medidas de prevención e hixiene derivadas dos protocolos sanitarios establecidos polo contexto de pandemia. Pola súa banda, o Concello comprométense á contratación da elaboración e servizo dos menús escolares, así como ao coidado e asistencia do alumnado durante as comidas.

O convenio abrangue os colexios CEIP A Maía, CEIP Agro do Muíño, CEIP Barouta e CEP Ventín e as escolas de Educación Infantil EEI Milladoiro, EEI Igrexa e EEI Covas (estas dúas últimas de nova incorporación este ano).

Colaboración con concellos, anpas e entidades

Este acordo enmárcanse dentro da colaboración que a Xunta de Galicia mantén cun total de 16 concellos, a través dos cales financia os menús de 4.754 usuarios de 53 centros públicos. Así mesmo, destina axudas a anpas para a xestión de 138 comedores que suman outras 11.814 prazas.

Non obstante, a meirande parte dos comedores escolares en Galicia están xestionados por parte da propia Consellería, cun total de 417 que atenden 61.644 usuarios.

Cómpre lembrar que no caso dos comedores escolares de xestión da Xunta, o 80,35% dos usuarios teñen o servizo totalmente de balde ou pagando tan só un euro, mentres que a contía máxima de 4,5 euros/día abóana un 14,42% dos usuarios. Esas cifras confirman que o servizo de comedor escolar en Galicia, baseado na renda familiar, é un dos sistemas máis xustos e asequibles para as familias de todo o Estado español.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade

A Xunta pon en valor o esforzo compartido coas universidades para acadar un plan de financiamento consensuado e estable ao longo dos anos

Mér, 22/09/2021 - 14:23

Summary: 

O secretario xeral de Universidades, José Alberto Díez de Castro, salientou no Parlamento que Galicia é a única comunidade do Estado xunto co País Vasco que conta cunha planificación orzamentaria blindada desde hai anos

Asegurou que a nova folla de ruta para o período 2022-26 está dirixido a consolidar a estabilidade financeira, á modernización e a incrementar a competividade nacional e internacional

Pola súa banda, o secretario xeral de Educación, José Luis Mira, salienta a calidade e a equidade do sistema educativo galego, cos alumnos do rural en pé de igualdade coas zonas urbanas

Idioma Gallego

O Goberno galego pon en valor o esforzo compartido e a corresponsabilidade entre a Xunta e as tres universidades galegas para acadar un plan de financiamento consensuado e estable ao longo dos anos, e que sitúa a Galicia como a única comunidade do Estado xunto co País Vasco que conta cunha planificación orzamentaria blindada desde hai anos.

Así o sinalou hoxe ante a Comisión 4º do Parlamento de Galicia o secretario xeral de Universidades, José Alberto Díez de Castro, que explicou que nestes momentos se está a traballar no novo Plan de Financiamento Universitario 2022-26 enfocado a “consolidar a estabilidade financeira das tres universidades, para impulsar a súa modernización adaptándose aos novos tempos e para aumentar a súa competitividade tanto no panorama nacional coma no internacional”.

Así pois, a folla de ruta para este quinquenio -cunha mobilización de 3.000M€- aborda a mellora integral do sistema con accións específicas para os eidos da docencia, da investigación e da transferencia. Entre as novidades amplíanse e complétanse os paneis de calidade con 36 indicadores básicos e obxectivos de cuxa evolución dependerá unha parte do financiamento recibido por cada unha das tres universidades. Ademais, tal e como avanzou o secretario xeral de Universidades, por primeira vez, haberá “un cadro de mando” a través do cal se renda contas á sociedade da actividade da súa universidade posteo que “as cantidades que se achegan son moi importantes”.

José Alberto Díez de Castro destacou o factor de “estabilidade” que o plan de financiamento lle vén outorgando ás universidades públicas galegas nos últimos anos, unha blindaxe que, en palabras do secretario xeral de Universidades, “fixo que sufriran menos ante a crise, e que recuperaran con maior rapidez os importes que recibían antes da crise”.

Segundo reflicte o Observatorio do Sistema Universitario, Galicia ocupa a terceira posición entre as comunidades que dedican máis porción da súa riqueza ao financiamento das universidades públicas, cun 0,71% do PIB, moi por enriba do 0,58% da media española; e sitúanse entre as 12 primeira do Sistema Universitario Español canto a transferencias por alumno.

O ensino no rural, modelo de éxito

Ante a Comisión 4ª do Parlamento tamén interveu o secretario xeral de Educación, José Luis Mira, para dar conta da situación do ensino no rural, que cualificou como “un modelo de éxito” avalado pola implicación dos colexios e institutos nos programas impulsados pola Consellería de Cultura, Educación e Universidade e tamén en programas europeos.

José Luis Mira explicou que o Goberno galego organiza a actividade educativa de acordo a criterios pedagóxicos, xeográficos e demográficos, e precisamente no caso do eido rural a evolución demográfica esixe dunha “reorganización” e de “responsabilidade” na toma de decisións enfocadas a garantir a igualdade de oportunidades.

Neste senso, o secretario xeral de Educación asegurou que desde a Xunta estase “fornecendo a oferta pública especialmente no rural”, co 99,3% dos alumnos que estudan no seu concello e cunha enorme inversión en recursos humanos e en servizos complementarios de transporte e de comedor. Lembrou que, froito deste esforzo, hoxe Galicia lidera os ránkings en canto a equidade do sistema.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade

Román Rodríguez destaca o compromiso da Xunta co ensino no rural para garantir a igualdade de oportunidades

Mar, 21/09/2021 - 14:34

Summary: 

A amplitude de servizos e programas e a proximidade da oferta fai que o alumnado goce das mesmas oportunidades ca nas cidades

O colexio de Sober duplicou a súa matrícula nunha década

A práctica totalidade dos alumnos de 3 a 11 anos galegos teñen un centro educativo no seu concello de residencia

O Goberno galego continúa investindo nas infraestruturas do rural e, de feito, este ano inaugurouse unha nova Escola de Educación Infantil en Coirós

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, destacou hoxe o compromiso da Xunta de Galicia co rural galego, dotándoo de centros en igualdade de condicións e calidade educativa ca nas cidades. “Unha oferta de proximidade que fai que en centros como o colexio CEIP Virxe do Carme de Sober se duplicara a matrícula na última década”, destacou.

O titular do departamento educativo da Xunta fixo estas declaracións nunha visita a este centro de Sober, onde a Xunta de Galicia vai realizar obras de mellora da eficiencia enerxética e accesibilidade, cun orzamento de máis de 260.000€.

Román Rodríguez destacou que a oferta educativa en Galicia é tan ampla que a práctica totalidade dos alumnos de 3 a 11 anos teñan no seu concello un centro educativo. “Ademais –explicou– contamos coa rede de transporte escolar máis grande do Estado, concentrando o 21,6% do gasto de toda España, que dá soporte á escolarización dos máis pequenos independentemente do seu lugar de residencia”.

O conselleiro lembrou, así mesmo, que o seu departamento segue dando cobertura ás necesidades de escolarización dos concellos que medran no rural. “De feito, este mesmo mes inauguramos unha nova Escola de Educación Infantil en Coirós”, salientou.

Biblioteca escolar de referencia

Ademais, programas como a estratexia do Goberno galego para as bibliotecas escolares inclúen accións específicas para o rural, como o programa Bibliotecas LÍA.2, do que forma parte o CEIP Virxe do Carme xunto con outros 24 centros, case todos do rural galego.

Todos eles reciben fondos específicos da Xunta coa finalidade de realizar unha intervención específica nos seus espazos (ampliación, mobiliario, equipamento, fondos da colección...), ademais de recibir orientación e asesoramento, para configurar na súa biblioteca o modelo de futuro destes espazos.

“Trátase –explicou o conselleiro– de bibliotecas dotadas de recursos tecnolóxicos e audiovisuais, moitas delas con emisora de radio no marco do programa Radio na biblio, como Radiuvín no CEIP Virxe do Carme, e con diferentes espazos que favorecen o traballo multidisciplinar”. O equipo da biblioteca do colexio de Sober é, ademais, moi activo na rede, a través de O blogue de Lectuvín e é un centro de referencia en materia de bibliotecas escolares na zona, colaborando mesmo con centros de diferentes localidades no desenvolvemento de programas.

Así mesmo, este ano creouse na Consellería de Educación unha nova liña de actuación dirixida a incentivar e apoiar ás bibliotecas escolares nos centros do rural non integrados no Plan de Mellora de Bibliotecas Escolares.

Mellora da eficiencia enerxética

Respecto das obras licitadas neste centro, o conselleiro explicou que o seu principal obxectivo é a mellora da eficiencia enerxética e do confort térmico do colexio. Os traballos consistirá na instalación de novas carpinterías de aluminio con rotura de ponte térmica, con vidro dobre baixo emisivo e con novas persianas. Ademais mudaranse os tubos fluorescentes existentes por luminarias LED, mais eficientes, e cambiaranse os radiadores de chapa por uns novos de aluminio.

A actuación inclúe, a maiores, a instalación de tarima flotante no salón de actos e a colocación dunha rampla de acceso para mellorar a accesibilidade ao centro. As obras contarán cun prazo de execución de tres meses.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade

Campaña de vixilancia da saúde 2021/2022 para persoal docente e non docente de centros públicos dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Universidade

Mar, 21/09/2021 - 14:00
Campaña de Vixilancia da Saúde do Persoal de Centros Docentes 2021/2022 Idioma Gallego

Mediante Resolución da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos da Consellería de Cultura, Educación e Universidade, do 3 de setembro do 2021, autorízase a difusión da campaña de vixilancia periódica da saúde para o persoal docente e non docente destinado en centros docentes públicos non universitarios dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Universidade.

É aplicable ao persoal docente e non docente (funcionario e laboral) en activo, que presta servizos nos centros docentes públicos non universitarios, dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Universidade.

A inscrición ten carácter voluntario, polo que se realizará previa solicitude das persoas interesadas conforme as instrucións deste procedemento enviadas aos distintos centros de traballo. As persoas responsables dos distintos centros de traballo facilitarán a información necesaria para a inscrición dos traballadores e das traballadoras.

A dita inscrición realizarase de forma telemática no formulario de petición de recoñecemento que está dispoñible na páxina web da Consellería de Cultura, Educación e Universidade no seguinte enlace: https://revisionmedicaeducacion.xunta.gal

  • A solicitude de inscrición debe incluír todos os datos que figuren no formulario. A falta dalgún deles impedirá a súa tramitación.

  • Toda inscrición xerará un xustificante de consentimento que se deberá presentar o día concertado para realizar a vixilancia da saúde.

  • Prazos de inscrición:

    • Prazo de inscrición xeral: vinte (20) días naturais a partir do día seguinte ao da difusión desta campaña na páxina web oficial da Consellería de Cultura, Educación e Universidade.

    • Prazos de inscrición do persoal docente e non docente (funcionario e laboral) que sexa interino/substituto: os establecidos no documento “Precisión dos prazos de inscrición”.

File: 

Resolución do 3 de setembro do 2021 Instrucións inscricións recoñecementos médicos 2021/2022 Precisións dos prazos de inscrición Preguntas frecuentes

Tema: 

Información xeral Programas e plans

Departamento: 

Servizo de Persoal de Administración e Servizos Riscos Laborais

Colectivo: 

Profesorado Centros

Admisión FP. Ciclos formativos e cursos de especialización con prazas dispoñibles

Lun, 20/09/2021 - 17:44
Idioma Gallego

Ábrese o prazo de matrícula en ciclos e módulos de formación profesional con prazas dispoñibles desde o día 21 de setembro ás 9:00 horas ata o día 24 de setembro ás 13:00 horas.

No caso de cursos de especialización de formación profesional e de ciclos formativos de FP dual con prazas dispoñibles, a matrícula permanece aberta. Para máis información deberán dirixirse ao centro que conte con prazas dispoñibles.

Tema: 

Información xeral Escolarización

Ensinanza: 

Formación Profesional inicial

Departamento: 

Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional Subdirección Xeral de Formación Profesional Servizo de Xestión da Formación Profesional

Colectivo: 

Alumnado Centros

Admisión a ciclos formativos de formación profesional. 2ª adxudicación extraordinaria. Curso 2021-2022

Lun, 20/09/2021 - 17:33
Idioma Gallego

Publicación das listaxes da 2ª adxudicación extraordinaria de ciclos formativos de grao medio de formación profesional, no réxime ordinario e no réxime para as persoas adultas, en modalidade presencial e modalidade a distancia.

O prazo de matrícula ou renuncia do alumnado admitido en cada ciclo formativo abrangue desde as 9:00 horas do martes 21 de setembro ata as 13:00 horas do venres 24 de setembro de 2021.

Tema: 

Información xeral Escolarización

Ensinanza: 

Formación Profesional inicial

Departamento: 

Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional Subdirección Xeral de Formación Profesional Servizo de Xestión da Formación Profesional

Colectivo: 

Alumnado Centros

Admisión a ciclos formativos. Listaxes definitivas de solicitudes. Convocatoria extraordinaria curso 2021-2022

Lun, 20/09/2021 - 17:25
Idioma Gallego

Publicadas as listaxes definitivas de solicitudes do período extraordinario de admisión a ciclos formativos de formación profesional en réxime ordinario e no réxime para as persoas adultas en modalidade presencial e modalidade a distancia.

Nota: As listaxes de solicitudes do proceso de admisión a ciclos formativos pola cota reservada para persoas con discapacidade, legalmente recoñecida, están dispoñibles para a consulta nas secretarías dos centros de inscrición.

Tema: 

Escolarización

Ensinanza: 

Formación Profesional inicial

Departamento: 

Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional Subdirección Xeral de Formación Profesional Servizo de Xestión da Formación Profesional

Colectivo: 

Alumnado Centros

Román Rodríguez aspira a que Galicia siga sendo unha das CCAA con máis investimento por alumno, grazas a unha inxección extra de case 140M€ este curso

Lun, 20/09/2021 - 14:32

Summary: 

Salienta o incremento do 40% no Fondo de Reserva de Garantía Educativa, ata os 10M€ e nos 43,8M€ para avanzar nas competencias dixitais ou modernización da FP

Destaca un investimento de 86,5M€ se se teñen en conta o conxunto de obras de mellora en centros escolares executadas, recibidas ou licitadas neste ano, dos que máis de 8,3M€ son en colexios e institutos do Barbanza

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, reiterou hoxe o compromiso da Xunta de Galicia con que a nosa Comunidade siga sendo unha das que conta con maior investimento por alumno no ensino público. Neste sentido, lembrou que o Goberno galego ten comprometido para este curso unha inxección extra de case 140M€ para este curso 2021/22 co fin de facer fronte ás necesidades derivadas do contexto de pandemia e blindar a seguridade sanitaria así como a calidade do sistema educativo.

“Este reforzo económico inclúe – explicou o conselleiro– os 10M€ do Fondo de Reserva de Garantía Educativa, que se incrementa nun 40% respecto ao pasado curso”. Ademais, 43,8 millóns corresponden a fondos europeos dirixidos a avanzar nas competencias dixitais ou modernización da Formación Profesional, entre outros conceptos.

Cómpre lembrar que Galicia é á cuarta comunidade autónoma con máis gasto público por alumno en centros públicos, con 7.134€ (fronte á media estatal de 5.968€), segundo recollen as estatísticas do Ministerio de Educación e Formación Profesional.

Máis de 8,3M€ no Barbanza

O conselleiro fixo estas declaracións no marco dunha visita ao colexio CEIP Ramón de Artaza y Malvárez e ao instituto IES Plurilingüe Fontexería, incluídos no programa de obras de mellora en centros educativos da Xunta este ano. “Un investimento de 86,5M€ se se teñen en conta o conxunto de obras de mellora en centros escolares executadas, recibidas ou licitadas neste ano”, destacou, especificando que só en centros do Barbanza o investimento en obras realizadas e comprometidas ascende a máis de 8,3M€ para un total de 40 actuacións.

No caso concreto do CEIP Ramón de Artaza y Malvárez, executouse unha rehabilitación integral do centro por importe de máis de 800.000€. Por unha parte mellorouse a eficiencia enerxética do centro, a través do illamento térmico polo exterior. Ademais cambiouse a cuberta e colocáronse novas fiestras de carpintería de aluminio con rotura de ponte térmica e vidro dobre baixo emisivo. Tamén se instalaron novas luminarias con tecnoloxía LED, equipos de regulación e detectores de presenza en zonas comúns e aseos.

Por outra parte, reparáronse e pintáronse os paramentos interiores, puliuse e abrillantouse o pavimento de terrazo e a renováronse os falsos teitos. A maiores, reformouse a antiga casa do conserxe para ampliación do comedor. Neste momento, tal e como explicou o conselleiro, faltan algúns remates (en concreto no referido ao illamento exterior e á cuberta), cuxa execución non interfire na actividade lectiva.

A intervención do IES Plurilingüe Fontexería vén de ser licitada e conta cun orzamento de máis de 1,4M€. O programa de necesidades contempla a mellora da eficiencia enerxética do centro, a través da substitución da cuberta existente por panel de dobre chapa de aceiro con illante intermedio no edificio principal, edificio de talleres e edificio de salón de actos e a instalación de sistema de illamento térmico polo exterior (SATE) no edificio principal. Así mesmo cambiarase a carpintería exterior por unha nova de aluminio con rotura de ponte térmica e vidro dobre baixo emisivo, no edificio principal, edificio de talleres e edificio de salón de actos e colocarase luminarias de alta eficiencia enerxética. Ademais, mellorarase a instalación de calefacción do edificio principal.

Por outra banda, limparanse e pintaranse os paramentos verticais e teitos de todas as estancias do edificio principal, edificio de talleres e salón de actos, cambiaranse os falsos teitos en parte do instituto, reorganizaranse espazos no semisoto e acometeranse outros traballos complementarios.

Estas obras enmárcanse no Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, a folla de ruta do Goberno galego para deseñar un novo modelo de centros postpandemia, que conta un orzamento de 191M€.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade

Publicación da Resolución provisional de Contratos-programa Recupéra-T

Ven, 17/09/2021 - 15:06
Plan Recupera Idioma Gallego

O prazo de reclamacións e/ou renuncias vai do 20 ao 24 de setembro de 2021, ambos incluídos.

Deberán presentarse obrigatoriamente por medios electrónicos na Sede Electrónica da Xunta de Galicia (https://sede.xunta.gal) a través do formulario con código PR004A, dirixidas á Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional da Consellería de Cultura, Educación e Universidade.

 

Anuncio principal: 

Plan Recupera: Convocatoria de Contratos-programa Recupéra-T nos centros docentes públicos para o curso 2021/22

Tema: 

Programas e plans Programas e plans da consellería Plan Recupera

Ensinanza: 

Ensinanzas de réxime xeral

Departamento: 

Subdirección Xeral de Innovación, Orientación e Formación de Recursos Humanos Servizo de Inclusión, Orientación e Convivencia

Colectivo: 

Alumnado Familias Centros

Sección: 

Boletín Portada de boletín

A Xunta licita a redacción do proxecto para o novo colexio do Milladoiro, o primeiro integramente construído co Plan de nova arquitectura pedagóxica

Ven, 17/09/2021 - 14:05

Summary: 

Suporá un investimento total de máis de 4M€ por parte do Goberno galego

O orzamento para o proxecto é de 136.000€ e o programa de necesidades contempla un centro con seis aulas de Infantil e 12 de Primaria e con capacidade para 450 alumnos

Idioma Gallego

A Xunta de Galicia vén de licitar a redacción do proxecto básico e de execución para un novo colexio no Milladoiro, en Ames, un centro que suporá un investimento de máis de 4M€ por parte do Goberno galego. Este será, ademais, o primeiro dos centros construído integramente baixo os parámetros do Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, a folla de ruta para deseñar un novo modelo de colexios e institutos postpandemia.

O orzamento para o proxecto é de 136.000€ e o programa de necesidades contempla un centro con capacidade para 450 alumnos. Para acollelos contará con seis aulas de Infantil e 12 de Primaria, cos aseos correspondentes, así como outras catro para desdobres, aula de música, sala de usos múltiples, biblioteca e ximnasio (con vestiarios adaptados). Tamén estará dotado con área de administración (con despachos, conserxería, local para a ANPA, etc) comedor e zonas de servizos comúns.

Entre as novidades ao abeiro do Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, o novo colexio do Milladoiro terá un espazo central ou foro, multifuncional complementario do resto, para a formación dunha paisaxe de aprendizaxe aberto. Ademais, atendendo á Estratexia de Educación Dixital 2030, o centro contará con local para a formación TIC dos docentes e aulas multifuncionais para seren empregadas como espazos maker para traballar as competencias STEM a través de proxectos de robótica ou intelixencia artificial, equipados cos materiais necesarios (domótica, material de creación e procesado audiovisual, impresión 3D, mecanizado, electromecánica...).

No que atinxe aos espazos exteriores, estará dotado de zona cuberta e descuberta exterior para as aulas de infantil e de pista polideportiva cuberta e descuberta. Así mesmo, para unha mellor integración na contorna, o centro terá zonas verdes e un horto.

O Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica supón un cambio de paradigma para o futuro educativo de Galicia, apostando por un modelo de edificios educativos que dean resposta ás necesidades do ensino nas vindeiras décadas, máis amplo e saudables, mellor integrados na natureza, dotados de espazos de socialización e, en definitiva, máis confortables para a comunidade educativa.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade

Diego Rodríguez Carril, do colexio CPR Plurilingüe Padre Feijoo Zorelle, de Ourense, gañador en Galicia do concurso ‘Que é un rei para ti?’

Ven, 17/09/2021 - 14:01

Summary: 

Asistirá a unha audiencia con Felipe VI e realizará unha visita ao Palacio Real

Á fase autonómica do certame concorreron 1.204 traballos de 117 centros educativos

Idioma Gallego

O director xeral de Centros e Recursos Humanos, Jesús Álvarez Bértolo, xunto co presidente da Fundación Institucional Española (FIES), Rafael Guardans Cambó, e o director territorial de Relacións Institucionais de Orange España, Óscar Aragón Fernández, participou hoxe no acto no que se deu a coñecer o nome do gañador da fase autonómica do concurso Que é un rei para ti.
Diego Rodríguez Carril, do colexio CPR Plurilingüe Padre Feijoo Zorelle de Ourense, proclamouse vencedor en Galicia deste certame, promovido por FIES e Fundación Orange, entre os 40 traballos finalistas que se expuxeron esta mañá no acto celebrado na Escola Galega de Administración Pública. En total tomaron parte do concurso na nosa Comunidade 1.204 traballos realizados procedentes de 117 centros educativos.

O alumno gañador asistirá, xunto co resto de representantes doutras comunidades autónomas, a unha audiencia co rei Felipe VI e realizará unha visita ao Palacio Real.

40ª edición

O obxectivo do concurso é fomentar nos nenos e nenas de 8 a 13 anos unha primeira toma de contacto coa figura do monarca, coa historia da Coroa e o seu papel na sociedade actual. Pode participar nel todo o alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º de Educación Primaria, e de 1º e 2º de Educación Secundaria Obrigatoria (alumnado de 8 a 13 anos).

O acto desta 40ª edición é o primeiro en relación a este certame que se realiza de forma presencial no marco da pandemia. Nel, incluíuse a exposición dos 40 traballos finalistas, que amosan mediante a imaxinación, a creatividade, o talento e o esforzo, a particular visión do alumnado arredor da figura do monarca.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade

Galiciaskills 2021. Sedes e datas do 6º Campionato Galego de Formación Profesional

Xov, 16/09/2021 - 15:37
Idioma Gallego

Publicadas as sedes e as datas de celebración das 24 modalidades do 6º Campionato Galego de Formación Profesional Galiciaskills 2021, que se celebrará entre o martes 5 e o venres 8 de outubro de 2021. As persoas gañadoras de cada unha das modalidades representarán a Galicia en Spanskills 2021, que terá lugar a finais deste ano.

Os equipos participantes poden obter máis información no portal de Galiciaskills ou no enderezo de correo galiciaskills@edu.xunta.gal.

Tema: 

Concursos Premios autonómicos

Ensinanza: 

Formación Profesional inicial

Departamento: 

Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional Subdirección Xeral de Formación Profesional Servizo de Relación co Sistema Productivo e Acreditación de Competencias

Colectivo: 

Profesorado Alumnado Centros

Román Rodríguez destaca a calidade das ensinanzas artísticas en Galicia como canteira de grandes profesionais da cultura galega

Xov, 16/09/2021 - 15:33

Summary: 

Pon de manifesto que a actual fortaleza do sector deriva dun sistema educativo que favorece a profesionalización e inserción laboral neste eido

Sinala que Galicia ten o modelo de educación artística máis accesible, coas taxas máis baixas de todo o país e conta con preto de 10.500 alumnos

Aplaude o modelo do Conservatorio Superior de Música de Vigo, que acadou dous premios do Servizo Español para a Internacionalización da Educación ás boas prácticas en mobilidade

Idioma Gallego

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, participou hoxe no acto de apertura do Congreso Internacional de Coordinadores da Asociación Europea de Conservatorios (AEC), que se celebra no Conservatorio Superior de Música de Vigo, e ao que tamén asistiu a delegada da Xunta en Vigo, Marta Fernández-Tapias. Na súa intervención, o titular do departamento educativo da Xunta de Galicia aplaudiu a calidade das ensinanzas artísticas que se imparten na nosa comunidade e destacou a súa importancia para crear unha canteira de grandes profesionais da cultura galega.

Román Rodríguez destacou que Galicia “é unha das potencias culturais máis importantes do país, pola calidade e talento do seu tecido produtivo e pola diversidade da súa oferta, e somos un territorio cunha longa tradición creativa en todos os sectores”. “Contamos cunha das redes culturais máis poderosas –engadiu–, e esta fortaleza deriva dun sistema educativo que favorece a profesionalización e a inserción laboral dos nosos estudantes. Desta forma, o ecosistema cultural galego atopa na ensinanza artística un presente, pero tamén un futuro”.

A este respecto, o conselleiro sinalou ademais que a Comunidade galega conta co modelo de educación artística máis accesible, coas taxas máis baixas de todo o país, e con preto de 10.500 alumnos, dos que case o 30% son de ensinanzas artísticas superiores.

No caso do Conservatorio Superior de Música de Vigo, Román Rodríguez gabou a pegada internacional que ten acadado pola calidade das súas ensinanzas e porque se ten convertido “nun centro pioneiro a nivel de Estado pola súa aposta decidida pola mobilidade, con 163 desprazamentos de persoal e alumnado no ano previo á pandemia”.

Neste sentido, explicou que os desprazamentos estudantís son “dinamizadores do coñecemento, da especialización técnica e da propia identidade europea”. “As pontes académicas abertas para permitir o traslado de estudantes e a transferencia de coñecementos –engadiu– son un avance máis na fraternidade e nas marcas compartidas”.

Como afirmou, o modelo do Conservatorio Superior de Música de Vigo, que acadou dous premios do Servizo Español para a Internacionalización da Educación ás boas prácticas en mobilidade, e explicou que a Xunta de Galicia mantén liñas de axudas específicas para que o alumnado poida realizar parte dos seus estudos en países estranxeiros.

En concreto, destínanse 40.000€ ás axudas complementarias no marco do programa comunitario de mobilidade Erasmus+, destinadas ao alumnado que cursa ensinanzas artísticas superiores en centros públicos de Galicia. Así mesmo apóiase a mobilidade do estudantado e persoal da Formación Profesional e dos estudantes do Sistema Universitario (SUG).

Asociación Europea de Conservatorios

A Asociación Europea de Conservatorios (AEC) é a maior asociación de Europa de centros superiores de Música, que acolle tamén centros dos EEUU, Canadá ou Asia. Entre as reunións anuais que convoca a asociación, unha das máis significativas é a de coordinadores, que reúne nesta edición a arredor de 230 –150 delas en modalidade virtual– persoas que forman parte do programa da UE Erasmus+ ou similares en países que non son pertencentes a UE, pero que si forman parte dos programas de intercambio.

O Conservatorio Superior de Música de Vigo forma parte da AEC desde o ano 2010, cun crecemento progresivo que fixo que lle fose concedida a organización deste encontro para o pasado 2020, edición que se adiou ata este ano, de xeito presencial e virtual.

Información xeral Consellería de Cultura, Educación e Universidade

Back to top