DIA MUNDIAL DO AUTISMO: "PODO APRENDER PODO TRABALLAR"

O día 2 de abril celébrase o Día Mundial do Autismo. Este ano a campaña de concienciación pon o foco en dúas áreas fundamentais para a inclusión e mellora da calidade de vida do colectivo  TEA: a educación e o emprego. Por iso é polo que se elixiu como lema “Podo aprender. Podo traballar” e, como imaxe da campaña, varias mans sostendo diferentes ferramentas e utensilios, que representan as habilidades e capacidades de cada persoa. Ademais, a imaxe preséntase en cinco colores diferentes, reflectindo así a diversidade existente dentro do espectro do autismo.

Atendendo a este lema, os principais obxectivos da campaña do Día Mundial de Concienciación sobre o Autismo 2020 son:

- Aumentar a concienciación sobre o autismo na sociedade e promover unha mellor comprensión do trastorno para incluír e apoiar ás persoas con  TEA.

- Mellorar o acceso á educación e o emprego para o colectivo.

- Conseguir o compromiso dos representantes políticos para facer efectivos os dereitos das persoas con  TEA nestes dous ámbitos principais.

Os datos obtidos do rexistro sociodemográfico que Autismo España comezou no ano 2015 poñen de manifesto que houbo un considerable incremento do alumnado escolarizado con  TEA identificado no últimos cinco anos: de máis do 118% entre os cursos 2011-12 e 2017-2018.

Ademais, o alumnado con  TEA  ten un risco maior a ser vítima de acoso escolar e detectáronse índices altos de abandono escolar ao finalizar a Educación Secundaria, en comparación cos índices de continuidade do resto do alumnado escolarizado en educación non universitaria.

Tamén se detectou que non está suficientemente desenvolta a orientación vocacional e as experiencias de prácticas e que non hai conexión entre as últimas etapas educativas cos servizos de emprego. Todo iso provoca que as taxas de desemprego no autismo sexan máis altas que entre as persoas con discapacidade intelectual ou outros trastornos do desenvolvemento; así, estímase que máis do 90% das persoas con  TEA están desempregadas, debido en gran medida á falta de servizos de apoio para adultos, así como a unha falta xeneralizada de comprensión sobre as capacidades das persoas con  TEA e o seu potencial  laboral.

Como sumarse á campaña
Este ano, todo o colectivo das persoas con  TEA van pedir á cidadanía que se asome en redes sociais á campaña “Podo aprender. Podo traballar” e suban unha foto, vídeo ou gif facendo o xesto da campaña: soster unha ferramenta ou utensilio que represente unha das súas habilidades ou capacidades, e que se relacione cos ámbitos da educación ou do emprego, xunto ao  hashtag # DiaMundialAutismo.

Para iso, propoñen varias opcións:

• Suxeitar unha ferramenta real ou descargar e imprimir o  troquel dispoñible na web www.diamundialautismo.com
  • Para as familias con nenos/ as pequenos: descargar e imprimir o  recortable infantil proposto na web www.diamundialautismo.com ou debuxar a súa propia ferramenta.

Para rematar gustaríame facervos unha suxestión aproveitando este día. É unha actividade para facela todos xuntos, en familia. Ides ao vínculo que engado debaixo e ledes en voz alta, unha a unha, as 40 curiosidades sobre autismo e, despois entre todos facedes unha reflexión sobre o que significa cada unha delas. Axudaranos a entender mellor ás persoas con autismo.

FELIZ DÍA

AdxuntoTamaño