Celebración do Samaín

O pasado venres, 24 de Outubro, celebrouse no Centro a festa do samaín, a máis importante do período precristián, marcaba para os celtas o comezo dun novo ano. Nesa data prendíanse lumes sagrados frotando pólas de capudre e teixo. Con esta cacharela inicial alimentábanse as lareiras de todas as casas.

Polo samaín era costume baleirar nabos de gran tamaño –posteriormente cabazas- para porlles dentro candeas. Varios séculos despois esta tradición ten continuidade nas festas de Halloween (adaptación do samaín á cultura americana, sendo máis semellante a un entroido), que poderían ter sido exportadas aos Estados Unidos de América polos irlandeses no século XIX.

Pulsa sobre a imaxe para ver una galería de fotos da festa no Instituto, organizada polos alumnos de 4º de ESO.

foto do samain

Máis información sobre o Samaín:

Reportaxe sobre o Samaín en Vieiros da Escola

A tradición en Galicia