EDLG

III Certame Beatriz da Serra

Enviado por iesproval o Lun, 2022-03-28 23:45
Co gallo do Día da Poesía presentamos o III Certame de poesía Beatriz da Serra. Alégranos saber que cada vez somos máis os centros implicados neste proxecto promovido polos equipos de dinamización da lingua galega; así, nesta III edición, alén do noso insitituto, do IES Plurilingüe Terra de Turonio e do CEIP Carlos Casares, contamos tamén co IES Primeiro de Marzo, CEIP Plurilingüe Chano Piñeiro, CPI Plurilingüe Arquitecto Palacios, ademais da colaboración dos concellos de Gondomar, Nigrán e Baiona.

Este concurso de micropoesía vai dirirxido a todo o alumnado dos centros educativos do Val Miñor. Son tres as categorias:
  • A: alumnado de 4º, 5º e 6º de primaria
  • B: alumnado de 1º, 2º, 3º ESO e FPB
  • C: Alumnado de 4º ESO, 1º, 2º bacharelato e ciclos formativos.
Só tedes que compor un poema de entre 3 e 8 versos, e podedes optar aos seguintes premios por categoría:
1º premio: dúas antoloxías poéticas das voces máis novas, certificación acreditativa, unha peza cerámica conmemorativa de Antón Román e mais dez exemplares do libro do certame.

2º premio: dúas antoloxías poéticas das voces máis novas, certificación acreditativa e mais dez exemplares do libro do certame.

Animádevos a participar, que o prazo remata o 17 de maio!

Festa da Candeloria: 2 de febreiro

Enviado por iesproval o Mar, 2022-02-01 21:00

O 2 de febreiro é o verdadeiro día do amor: a Candeloria

Escribíronme unha carta

nas alas dun paxariño,

quen che me dera saber

quen me ten tanto cariño.

• Na cultura popular galega a tradición simboliza neste día a festa do amor e do apareamento de todo o reino animal, terminan as xaneiras dos gatos e disque os paxariños casan. Tradicionalmente, os mozos, neste día, deixaban  unha notiña de amor na porta da súa namorada e as mozas bordaban un paniño con coplas que lle ofrecían ao seu amor. Esta tradición consérvase no norte de Portugal nos “lenços dos namorados”.

Non te quixen nin te quero

nin teño tal intención,

que outros paxariños voan

dentro do meu corazón.

• Na Candeloria tamén se lle dá a benvida á primavera, como din os nosos refráns:

Día da Candeloria, inverno fóra. Se chove ou venta, aínda entra.

Que a Candeloria chore, que deixe de chorar, metade do inverno está por pasar.

• Desde o Equipo de Dinamización da Lingua Galega e o Departamento de galego recuperamos tradicións ben lindas,  coma a Candeloria, e seguimos gozando delas, creando coplas de amor e celebrando a alegría da primavera que se achega.Non te esquezas de meter a túa copla na caixa que estará no primeiro andar desde o 2 deica o 11 de febreiro. Escribe cantas mensaxes de amor queiras, en catro versos seguindo o modelo das nosas coplas populares. Podes acompañalas con debuxos, á maneira dos lenços de amor. Por detrás indica o teu nome e apelidos e tamén o teu curso e grupo. Xa sabedes que podedes acompañalas de debuxos, como nos lenços, e que podedes presentar tantas como queirades, así que animádevos a depositar as vosas mensaxes -indicando pola parte de atrás o voso nome e curso- na caixa do amor situada no primeiro andar antes do 11 de febreiro! Haberá tres premios (15/10/5€) en cada categoría: a) 1/2/3 ESO e 1FPB e b)4 ESO, 2FPB, BAC, ESA, ciclos. Animádevos e participar!

Velaquí as artistas gañadoras:

• 1 º PREMIO: Lidia Pérez Figueroa e Sara Salgueiro Pereira (2º ESO A)-Enola Fernández Penela (1º ESO A)
  • 2º PREMIO: Saray Prado Maciel e Noa Sabín Cardoso (2º ESO A)-Julia Senra Fernández (1º ESO A)
  • 3º PREMIO: Laura Conde Criado (2º ESO A)-Noa Iglesias Comesaña (2º ESO B).

Alén das coplas gañadoras, o xurado tamén destaca a calidade das coplas presentadas por. Iria, Rhaylla e Iván (1º ESO A); Elena e Sara (1º ESO B); Ibay, Alba, Gabriela, Rita, Marvin, Sara e Lidia (2º ESO A); e Iria, Lucía, Allegra, Tania, Roberto, Aitor e Daniel (2º ESO B). Neste tempos convulsos, que gañe sempre o amor e que viva a Candeloria!

Concurso de deseño "Castelao"

Enviado por iesproval o Xov, 2022-01-20 12:33

DÍA DE CASTELAO. CONCURSO DE ILUSTRACIÓN E BANDA DESEÑADA

O 30 de xaneiro é o aniversario do nacemento de Castelao. Para lembrar o escritor e debuxante convocamos un concurso de ilustración e banda deseñada inspirándonos en catro dos seus relatos.

CATEGORÍAS:

• A) 1º/2º/3º ESO-FPB1
  • B) 4º ESO-FPB2-BAC-CICLOS e ESA

MODALIDADES:

PREMIOS: Haberá tres premios por cada categoría.

BANDA DESEÑADA

• 1º premio: 50 €
  • 2º premio: 20 €
  • 3º premio: 10 €

ILUSTRACIÓN

• 1º premio: 20 €
  • 2º premio: 10 €
  • 3º premio: 5 €

PRAZOS E ENTREGA DOS TRABALLOS

Os traballos entregaranse ás profesoras de lingua galega ou plástica. Tamén poden enviarse ao seguinte enderezo de correo electrónico: equipoedlproval@gmail.com

A data límite de entrega é o 3 de febreiro.

• Nos deseños pódese empregar calquera técnica segundo as preferencias do autor ou autora.
  • Os textos deberán estar en lingua galega.
  • Os premios entregaranse en vales para librarías ou para a cafetaría do instituto.