Ciencias Sociais

DEPARTAMENTO DE CIENCIAS SOCIAIS

O departamento de Ciencias Sociais está formado polos seguintes membros:

Manuel Lorenzo- Xefe de departamento

Mª del Pilar Paredes

Rafael Poncenla

Cristina Fernández

Para acceder ás programacións didácticas do curso 2023/24, prema nos enlaces:

ATENCIÓN AO ALUMNADO CON MATERIAS PENDENTES CURSO 2023/24 (ACTUALIZADO 05/02/2024)

Reunido o Departamento de Xeografía e Historia do IES de Brión o 22 de xaneiro de 2024, infórmase sobre a actualización do proceso de avaliación de materias pendentes deste departamento durante o curso 2023/24. Premede aquí para ler as modificacións acordadas.

Premede aquí para ver a circular de comezo de curso.

PROGRAMACIÓN DIDÁCTICA RESUMIDA. CURSO 2020-2021

ADAPTACIÓN DA PROGRAMACIÓN DE CCSS. CURSO 2019-2020

Erro no apartado Cualificación final de 1º de ESO . É o mesmo que nos outros niveis de ESO:

Indicar o procedemento para obter a cualificación final de curso:

A valoración positiva dos exercicios de recuperación (o 100% da cualificación) posibilita a recuperación da materia das dúas primeiras avaliacións.

A nota das actividades de repaso, reforzo e ampliación (o 100% da cualificación) fará media coas notas das dúas primeiras avaliacións.

TAREFAS DO PROFE MANUEL LORENZO PARA 1º ESO SEMANA DO 14 AO 17 DE ABRIL

Para acceder ao arquivo pincha no seguinte ENLACE

MATERIAL PARA O ALUMNADO DE 1º ESO (PROFESOR: MANUEL LORENZO SANTOS)

¿Cómo va la vida? Seguro que muchos de vosotros estaréis  incluso echando de menos el Instituto. Qué distinto es estar en casa de vacaciones, a tener que estar recluidos en casa. ¡No os desaniméis!, esto, más tarde o más temprano, tendrá que llegar a su fin. Sí es importante que todos, en esta circunstancia, colaboremos para que la vida cotidiana sea lo más agradable posible.

En la materia de Xeografía e Historia tenéis algunas actividades que os ayudarán a ocupar parte de ese tiempo tan largo de cada día:

·

Tenéis que repasar el Tema 8 del libro 1.1, del que nos queda por hacer el examen programado para antes del “encierro preventivo”. Esto también les afecta a los alumnos del grupo “C”, que así tendrán el mismo “tiempo” para preparar ese examen y poder mejorar la nota del tercer examen de la evaluación (el examen hecho queda anulado).

·

Para ayudar a comprender mejor los contenidos del Tema 9, que trata sobre La Prehistoria, os sugiero que si tenéis oportunidad veáis dos documentales de YouTube. No se trata de verlos de un tirón. No, tenéis que hacerlo en tres sesiones cada uno (más o menos 15-20 minutos por sesión). De esta manera podréis ir recordando lo visto en la sesión anterior. Son estos:

-

YouTube: Atapuerca /el vídeo: Atapuerca, Patrimonio de la Humanidad (51:39 minutos)

-

YouTube: la cueva de Altamira / el vídeo: Altamira Documental (51:14 minutos)

Este Tema 9 es muy amplio. Con trabajar dos apartados por semana creo que es suficiente.

Una actividad que me parece interesante para aquellos de vosotros que os guste escribir, es que fuerais redactando un diario de este tiempo de “cuarentena”: cómo lo experimentáis cada día, situaciones que se generan en casa, opiniones y comportamientos de todos los miembros de la familia, forma de contactar con los amigos… Será muy interesante poder releer lo escrito ahora dentro de diez años o más.

¡Pasadlo lo mejor posible! Espero que pronto volvamos a reencontrarnos en el Instituto. Yo os echo de menos. Un abrazo

Brión, 25 de marzo de 2020

A POBOACIÓN DO MUNDO

podedes ver unha presentación sobre a POBOACIÓN DO MUNDO.

Tedes o enlace cun PDF sobre o tema da poboación no mundo.

Nesta presentación sobre a poboación do mundo podedes profundizar sobre o tema: La población del mundo.

Un PDF sobre o mesmo tema: La población del mundo.

Un PDF sobre a poboación na actualidade e no futuro inmediato: Somos 7.000 millones.

O FRANQUISMO

O franquismo é unha etapa da historia de España que ocupa un longo período e ten como orixe a Guerra Civil de 1936.

Podedes ver HISTORIA DE ESPAÑA, magnífico documento sobre esta época.

En You Tube tedes estes vídeos: El FranquismoEl Franquismo 5 Ano 1940. E mellor explicado polos historiadores:

El Franquismo-Siglo XX

Documental sobre Franco feito en Gran Bretaña: Franco, la verdadera historia.

Pódese ver o tráiler de La voz dormida de Benito Zambrano