Club de ciencia

Saída á Praia da Ribeira

O luns día 15 algúns integrantes do Club de Ciencia aproveitamos as horiñas entre as clases da mañá e da tarde para facer unha excursión á Praia da Ribeira, onde coñecimos os segredos da zona intermareal. Aquí vos deixamos unhas imaxes da xornada.

En 1º de primaria comezamos a experimentar coa natureza plantando xirasois

Desde a área de Ciencias da Natureza os  nenos e as nenas de primeiro de primaria comezamos a experimentar coa natureza. Para elo,  plantamos unhas sementes de xirasois nun envase de iogur. Despois, colocámolas pretiño da ventá, onde está chegando moita luz e agora cada día estamos pendentes de regalas. Algunhas das sementes  xa están a xerminar!

Aprendemos a compostar con Down Coruña para reducir os residuos no noso centro

O pasado martes día 9 os nenos e a nenas de primeiro asistimos a un obradoiro levado a cabo por compañeiros/as da Asociación Down de Coruña. Franqui e os colegas ensináronnos como obter compost e como empregarmos un composteiro. Fixemos xogos e ata nos agasallaron cun imán moi chulo. Aprendemos moito e pasámolo xenial! Animádesvos a compostar na vosa casa?

Preparamos a nosa participación no Día da Ciencia na Rúa

Este ano participaremos no Día da Ciencia na Rúa alumnado tanto de primaria como de secundaria. Estamos a preparar uns proxectos moi interesantes para presentar. O día 4 de maio explicarémosllos a todas as persoas que queiran facernos unha visita na nosa haima no parque de Santa Margarita.

Horto escolar

Esta semana plantamos no noso horto escolar allos e tres limoeiros que recentemente xerminaron da semente. Neste horto estamos a traballar grupos tanto de primaria como de secundaria. Agardamos ver os froitos do noso traballo máis cedo que tarde!

Prensado de algas

Estas semanas, nos recreos científicos, estamos prensando algas recollidas das praias de Miño e Sada. Clasificarémolas e empregarémolas tamén para diversas creacións artísticas. A primeira delas foi a confección de marcapáxinas.

Aquí vos deixamos unha mostra do noso traballo!

Difusión de tinta de pluma en auga a diferentes temperaturas

Para comprobar como a temperatura é unha medida da enerxía cinética dos átomos e moléculas que compoñen un sistema, enchemos dous vasos de precipitados con auga, un deles con auga quente e outro con auga ben fría. Posteriormente botamos unhas gotas de tinta de pluma en ambos os vasos e observamos o que sucedía simplemente deixándoos en repouso, sen remexer.

Comprobamos como no vaso de auga quente a tinta dispersábase pola auga con rapidez, formando en poucos segundos unha mestura homoxénea. No caso da auga fría este proceso era moitísimo máis lento.

Con isto comprobamos que as moléculas de auga quente se moven con maior velocidade que as do recipiente con auga fría. Así, canto maior é a temperatura da auga, maiores son os choques entre as moléculas desta e as partículas que forman a tinta e a difusión prodúcese máis rapidamente.

A transpiración das plantas

Andamos a estudar a transpiración das plantas coa nosa profesora de bioloxía Elsa. Para comprobar que as follas das camelias que temos no colexio desprenden auga á atmosfera, fixemos un pequeno experimento: colocamos unha bolsa nalgunhas das polas, deixando varias follas “atrapadas” dentro da bolsa. Pechamos a bolsa, illando o seu contido o mellor que puidemos. Co transcorrer dos días, observamos como a bolsa se enchía de auga. Optamos por cuantificar esta cantidade no laboratorio, para poder estimar canta auga desprende de media cada folla de camelia por mes.

Medimos densidades de diferentes líquidos e sólidos

Nas últimas semanas ocupamos algúns recreos facendo medicións de densidades. Xa sabiamos, porque así o estudamos nas aulas, que a densidade dos corpos é a relación entre a súa masa e o volume que ocupan. Sabiamos tamén que a densidade é característica para cada substancia, mais agora comprobámolo experimentalmente, que é o que nos gusta facer no club de ciencias. Calculamos a densidade da auga, e tamén do aceite e dalgúns sólidos. Aquí vos deixamos algunhas das imaxes do proceso!