Partida simultánea de xadrez con Yudania Hernández

O pasado 20 de decembro visitounos Yudania Hernández Estévez, unha Mestre Internacional Feminino de xadrez, que representa actualmente a España.

Foi unha vez campioa de Cuba feminina de xadrez no ano 1994 e gañadora do campionato de Cuba xuvenil feminino nos anos 92 e 93.

Foi dúas veces campioa de España, en 2001 e 2011, e resultou subcampioa en 1998 e 2002. Participou representando a Cuba nas Olimpíadas de xadrez nunha ocasión e representando a España en oito ocasións. En 2015 converteuse na campioa feminina de xadrez rápido de España.

O alumnado e as titoras de 6º puidemos  desfrutar coas súas ensinanzas sobre o xadrez e contaxiarnos da súa ilusión por este deporte.

Día internacional da cidade educadora

O pasado 30 de novembro celebrouse o Día Internacional da Cidade Educadora. Santiago de Compostela é unha das cidades participantes, dentro dunha ampla rede de 493 cidades repartidas por 37 países de todo o mundo:

Aquí vos deixo un par de enlaces por si vos apetece botar unha ollada:

Os alumnos e alumnas de 5º desprazáronse ata a praza do Obradoiro, para ser testemuñas da lectura do manifesto deste ano, a cargo do alcalde.

Bo Nadal e Feliz Aninovo

Visita ao Pazo de Xelmírez

O xoves 14 de outubro, o alumnado de 3º visitou a exposición Mestre Mateo no Pazo de Xelmírez. Alí puideron ver as pezas dispersas do patrimonio do artista que pertenceron a conxuntos e partes da Catedral de Santiago, na actualidade desaparecidos, como a fachada medieval e o coro de pedra que ocupou a nave central.

En especial, destaca a figura masculina con cartela, recentemente descuberta durante as obras de restauración da Torre das Campás.

A visita rematou coa realización dun obradoiro baseado na construcción dun Portico da Gloria con pezas de porexpan.

Magosto

O mes de novembro é o mes do Magosto. Son dúas as datas máis correntes para a súa celebración: o día 1 ou o día 11, festa de San Martiño. Este mes tamén leva este nome.

No colexio festexamos o Magosto o 17 de Novembro. Despóis de facer distintas actividades nas aulas relacionadas coa esta festividade, fomos ao Parque Xixón, o alumnado de primaria, e ao patio de infantil, os máis pequenos do cole.

Alí degustamos as castañas e  despois  saltamos e brincamos xogando a distintos xogos populares.

Contacontos en E. Infantil

O alumnado de 4 anos participou, na biblioteca do centro e grazas ás familias, nun contacontos para homenaxear a Carlos Casares.
Para dita ocasión, contaron coa presenza da única neta do escritor, Julia.

Con esta actividade quixeron pór en valor a figura deste autor, a punto de rematar o no ano no que se lle adicou o Día das Letras Galegas.

Visita ao acuario

O 14 de novembro, o alumnado de 6º visitamos o Acuario, disfrutamos moito vendo as distintas especies,  pero o que máis nos gustou foi ver  como lle daban de comer ás focas na piscina, e por suposto ver a Gastón, o tiburón toro que está na sala Nautilus.

Visita a Meteogalicia

O  14 de novembro  o alumnado de 4º nivel realizou unha visita ás instalacións de Meteogalicia,  nas que participaron no lanzamento  dunha radiosonda meteorolóxica que, impulsada por un globo, proporciona información sobre o estado actual da atmosfera.  Visitaron a sala de predicción meteorolóxica, asistiron a unha presentación sobre meteoroloxía e climatoloxía e, por último,   tiveron a oportunidade de  ver de cerca unha mostra de aparellos meteorolóxicos  e coñecer a súa utilidade.

Charla COGAMI

O alumnado de 5º tivo a oportunidade de coñecer de cerca a Confederación Galega de Persoas con Discapacidade. Nesta charla-obradoiro puideron informarse, reflexionar e tamén experimentar distintas incapacidades, facendo algo tan común como colorear un debuxo cun anteface, ou interpretar sinxelas (ou non tan sinxelas) instrucións para debuxar. Chegaron a conclusións moi interesantes que comentaron e debateron.

Unha enxeneira ou científica en cada cole

Este foi o título dunha sesión-obradoiro de sensibilización para o alumnado de 5º. Obradoiros impartidos por dúas profesoras da USC: Elena López Lago (da Área de Óptica) e María Jesús Taboada Iglesias (da Área de Ciencias de la Computación e Intelixencia Artificial).

Luz, cor e sombra  foi o obradoiro a cargo de Elena López e Intelixencia artificial: O significado da intelixencia o impartido por María Jesús Taboada.

Alumnas e alumnos disfrutaron a experiencia e participaron nela de forma moi activa. Para recordar o evento teñen unha chapa STEM.