Palabra do mes de abril

A palabra gañadora do mes de abril foi BEIZOS, proposta por Irina de 1º A de Educación Primaria. Noraboa!!

As palabras finalistas foron: SERÁN, FARÁNDULA, QUIMERA, RELOXO, POMBA, AMORA, ABELLA E PEIXE.

Concerto de música tradicional

O pasado día 13 de marzo, os cursos de 5º e 6º de Educación Primaria desfrutaron dun Concerto Didáctico impartido polo Grupo de música tradicional da AGADIC (Axencia Galega das Industrias Culturais).

Fixeron un percorrido polos principais instrumentos da música tradicional galega (gaita, tamboril, bombo, pandeireta, requinta, tarrañolas e ocarina), dando a coñecer as súas características musicais e de construción. Con estes instrumentos presentaron os ritmos máis comúns na nosa tradición (muiñeiras, xotas, pasodobres, foliadas,alboradas...) así coma os compases aos que se corresponden, a función á que estaban destinados e posibles orixes.

Palabra do mes de marzo

A palabra gañadora do mes de marzo foi ALOUMIÑO.

Segundo o dicionario da Real Academia Galega aloumiño ten varias acepcións: "Cousa que se di ou se fai para agradar a alguén" como sinónimo de afago ou "Demostración de cariño que se lle fai a unha persoa ou a un animal pasándolle a man suavemente pola pel ou polo pelo" como sinónimo de caricia.

Esta palabra foi proposta por Irene Muíño de 4º curso de Educación Primaria. Noraboa!

8 de Marzo de 2019

Palabra do mes de febreiro

A palabra gañadora do mes de febreiro foi BUBELA. Unha bubela é un paxaro de peteiro longo e curvado, ás arredondadas e plumaxe de cor castaña rosada, coa parte inferior do lombo e o rabo raiados de  branco e negro e notable crista eréctil coa punta das plumas negra (Dicionario da Real Academia Galega).

Esta palabra foi proposta por Sara Feijóo Álvarez, de 4º curso de Primaria. Noraboa!

Os Boteiros de Viana

Achegamonos a unha das personaxes do Entroido tradicional galego, os BOTEIROS, da man das voluntarias da Biblioteca, que nos trasmitiron o aprendido dun Boteiro de verdade, que nos prestou e explicou o traxe.

Palabra do mes de xaneiro

A palabra gañadora do mes de xaneiro foi "lizgairo". A RAG defínea como "Que ten a mente áxil e enxeñosa, que sabe o que lle convén e actúa conforme a iso", é palabra sinónima de: agudo, astuto, fino ou listo.

Adxuntamos unha foto de Lola Naveira Rodríguez, alumna de 4º de Educación Primaria que compartiu esta palabra connosco:

Calendario 2019: Antón Fraguas & Luis Seoane

O Equipo de Dinamización da Lingua Galega e BiblioAnxo, coa colaboración de todo o centro elaborou un almanaque para 2019, ano no que se adican as Letras Galegas a Antón Fraguas, e o Día das Artes Galegas ao pintor Luis Seoane.

En cada mes aparece a reprodución dun cadro de Seoane, feita polo alumnado de cada un dos grupos, no que se fai referencia a aspectos da cultura e tradición galegas, que foron a base do traballo de Antón Fraguas. Está acompañado dun código QR, no que os alumnos narran estes aspectos.

Agardamos que vos guste e o aproveitedes neste 2019!!

Palabra do mes de decembro

Rematamos o ano coa palabra de decembro que, neste caso, foi FOLERPA. A definición ofrecida pola Real Academia Galega é: “Cada unha das porcións de agua conxelada que caen cando neva”.

Aquí vedes a Alejandro, o alumno de 5º de Primaria que propuxo a palabra gañadora. Noraboa!

CIENCIA EN GALEGO

Para celebrar o Mes da Ciencia en Galego, o salón de actos converteuse nun gran laboratorio cientifico, no que un grupo de expertos de cada curso compartiu con resto de compañeiros do cole un experimento. Puidemos aprender dende o funcionamento dun volcan, electricidade estática,...ata que obxectos flotan e cales non. Experimentamos, aprendemos, disfrutamos e sobre todo, FALAMOS GALEGO.

Así pechamos novembro, o mes da Ciencia en Galego nas Bibliotecas, pero podemos seguir desfrutando e aprendendo coa exposición de Ciencias, da Maleta Viaxeira da Asesoría de Bibliotecas Escolares .