Palabra do mes de abril

A palabra do mes de marzo, achegada por Manuela de 6º, é XANEIRA.

Segundo a Real Academia Galega, xaneira ten dúas acepcións:

1) Lúa de xaneiro.

2) Cántigas populares que se cantan na véspera do Aninovo, para desexar un bo ano.

Palabra do mes de marzo

Aquí temos a palabra do mes de marzo: TRAPALLADA.

Segundo a Real Academia Galega, trapallada é unha cousa mal feita, sen coidado nin arte. Ten moitos sinómimos como chafallada, chambonada, chapuza, zarangallada ou zarapallada.

As palabras finalistas foron: abracadabrante, terra, xaruto e badaladas.

Palabra do mes de febreiro

Aquí temos a palabra do mes de xaneiro: ARDENTÍA.

Segundo a Real Academia Galega, ardentía ten tres acepcións:

1) Fosforescencia ou luminosidade das augas mariñas, producida polos movementos dos peixes ou doutros organismos que habitan nelas.

2) Calor ou sensación de calor intensa.

3) Ardor de estómago.

As palabras finalistas foron: riquiño, cantareiras, teixugo, choqueiros, entroido, encanto, gafume e amor.

Palabra do mes de xaneiro

Aquí temos a palabra do mes de xaneiro: CHISQUEIRO.

Segundo a Real Academia Galega, chisqueiro ten dúas acepcións:

1) Acendedor de mecha longa.

2) por extensión: Calquera tipo de encendedor.

As palabras finalistas foron: luar, axiña, porquiño, maxia, amistade, somorgullo, cepelín e xoaniña.

Revista dixital - XI Certame literario (banda deseñada)

No seguinte enlace poderás acceder á revista dixital cos traballos galardonados no XI Certame literario "Emilia García Barreiro" na modalidade de banda deseñada:

Tamén podes acceder desde o seguinte enlace: Revista dixital (XI Certame literario - banda deseñada)

Entrega premios do certame literario

Onte entregáronse os premios do certame literario, na modalidade de banda deseñada.

Noraboa á aula de 6º de Educación Infantil, a Cayetana de 1º de Primaria, a Lucía Fraga de 2º de Primaria, Breogán e Noemí de 4ºA, Lucía Moralejo de 4ºB, Mateo e Nuria de 5º e Lucas de 6º.

E grazas a todos os participantes pola súa implicación e esforzo.

Palabra do mes de decembro

Aquí temos a palabra do mes de decembro: CARDUME.

Segundo a Real Academia Galega, cardume é un conxunto de peixes que van xuntos en gran número. Ten como sinónimos banco, banco de peixe, bandada e manda.

As palabras finalistas foron: can, barruñeira, boneco de neve e bulebule.

Concerto do grupo IAR

O pasado venres o alumnado de 1º e 2º desfrutou dun concerto didáctico de man do grupo IAR. O alumnado escoitou distintos instrumentos, descubriu as partes da gaita e coñeceu distintos ritmos típicos do noso folclore como a muiñeira, xota, pasodoble ou rumba.

Palabra do mes de novembro

Alejo, de 2º de Primaria, tróuxonos a palabra do mes do outubro: ZARAPALLADA.

Segundo o dicionario da Real Academia Galega zarapallada é unha mestura de cousas sen orde.

As palabras finalistas foron: ZARAGALLADA (variante da palabra elixida),CABACIÑA, PLENILUNIO, GOLFIÑO, ARROLAR, VIRUXE e CARRAPUCHEIRIÑO.

Palabra do mes de outubro

Mateo Vila, de 5º de Primaria, trouxonos a palabra do mes do outubro: RABADÁN.

Segundo o dicionario da Real Academia Galega, un rabadán é o pastor principal encargado dun rabaño de gando.

As palabras finalistas foron: VENDIMA, BOLBORETA, LAVA, CHOSCO e ALOUMIÑO.