Relixión

PROGRAMACIÓN.I

Resumo dos principais contidos:

1. Dimensión relixiosa do ser humano: Reflexión sobre a busca de sentido, a espiritualidade e a transcendencia.

2. A Biblia e a tradición cristiá: Estudo dos textos bíblicos, a súa interpretación e a súa relevancia na cultura e na historia.

3. Xesús de Nazaret: Vida, ensinanzas e impacto de Xesús na historia e na fe cristiá.

4. A Igrexa: Historia, organización, misión e papel da Igrexa na sociedade actual.

5. Sacramentos e liturxia: Significado e importancia dos sacramentos e a liturxia na vida cristiá.

6. Moral cristiá: Principios éticos e morais baseados no Evanxeo e a súa aplicación na vida cotiá.

7. Relixións do mundo: Coñecemento das principais relixións do mundo, fomentando o respecto e o diálogo interrelixioso.

8. Valores e virtudes: Desenvolvemento de valores como a solidariedade, a xustiza, a paz e o respecto á dignidade humana.

Estes contidos están deseñados para promover unha comprensión profunda da fe cristiá e fomentar unha actitude de respecto e diálogo cara a outras crenzas e culturas

OBXECTIVO; ASÍS.

ASÍS

COMENTARIO DE TEXTO. BASES DE ANÁLISE

COMENTARIO DE TEXTO. BASE DE ANÁLISE

Un comentario de texto é unha análise crítica e detallada dun texto escrito, co obxectivo de interpretar, comprender e valorar tanto o seu contido como a súa forma.

Implica:

• Identificación do tema central: Determinar de que trata o texto.
  • Intención do autor: Comprender que quere comunicar o autor.
  • Contexto: Situar o texto no seu contexto histórico, cultural e literario.
  • Análise da estrutura: Examinar como está organizado o texto.
  • Características lingüísticas e estilísticas: Analizar o uso da linguaxe, figuras retóricas, ton, etc.
  • Valoración crítica: Avaliar a relevancia e efectividade do texto, e ofrecer unha interpretación persoal.
  • Como realizar un comentario de texto?
  • Lectura comprensiva: Le o texto varias veces para entendelo ben.
  • Identificación do tema e a tese: Define o tema principal e a posición do autor.
  • Análise do contido: Desglosa as ideas principais e secundarias.
  • Análise formal: Examina a estrutura do texto e os recursos estilísticos.
  • Contextualización: Sitúa o texto no seu contexto histórico e cultural.
  • Valoración crítica: Ofrece a túa opinión sobre a efectividade e relevancia do texto.

Exemplo 1: Feitos dos Apóstolos
Texto: Extracto de “Feitos dos Apóstolos” de San Lucas

Tema: A expansión do cristianismo nos primeiros anos.
Intención do autor: Narrar os eventos e milagres que acompañaron a difusión do cristianismo.
Análise: San Lucas utiliza un estilo narrativo e descritivo para relatar os feitos, destacando a intervención divina e a fe dos apóstoles.

Exemplo 2: San Agustín
Texto: Extracto de “Confesións”

Tema: A procura de Deus e a introspección.
Intención do autor: Mostrar o seu proceso de conversión e reflexión espiritual.
Análise: San Agustín utiliza un ton confesional e unha linguaxe poética para expresar a súa procura da verdade e a súa relación con Deus.
Exemplo 3: Miguel de Unamuno
Texto: Extracto de “Do sentimento tráxico da vida”

Tema: A loita entre a razón e a fe.
Intención do autor: Explorar a angustia existencial e a procura de sentido.
Análise: Unamuno emprega un estilo filosófico e reflexivo, utilizando preguntas retóricas e paradoxos para prof

VISITA DO ALUMNADO Á RESIDENCIA DE MAIORES SAN SIMÓN DE ONS

Hoxe o alumnado de 4ºESO da materia de Relixión viviu unha experiencia moi emocionante coa visita á residencia de maiores "San Simón de Ons". Cada un deles escribiu a súa particular felicitación de Nadal e tivo a oportunidade de lerlla a cada un dos residentes, os cales tamén tiñan preparado un pequeno agasallo para os rapaces. Como froito de todas estas felicitacións, deixámosvos esta pequena recompilación:

"A vós, maiores, que tanto vivistes, amastes e sufristes, quero dedicarvos esta felicitación de Nadal, para dicirvos que vos quero, que vos admiro e que vos estraño."

"A vós, maiores, que me contades historias doutros tempos, doutras glorias, doutras penas e alegrías, quero dedicarvos esta felicitaciín de Nadal, para dicirvos que vos escoito, que aprendo con vós e que vos lembro."

"A vós, maiores, que me dades o voso consello, o voso abrazo, o voso bico, o voso exemplo e o voso apoio, quero dedicarvos esta felicitación de Nadal, para dicirvos que vos necesito, que vos agradezo e que vos respecto."

"A vós, maiores, que sodes a luz da miña vida, a estrela máis acesa, o agasallo máis prezado, quero dedicarvos esta felicitación de Nadal, para dicirvos que vos desexo unha feliz Noiteboa e un próspero Aninovo cheo de paz e esperanza."

Itinerario lector

Este é o itinerario lector do departamento de relixión para os distintos cursos.

Para visualizalo clica AQUÍ