UN PROXECTO STEMBACH REALIZADO POR ALUMNADO DO IES DE BRIÓN, GALARDOADO CUN DOS 2º PREMIOS DO “VI PREMIO STEPHEN HAWKING DE XÓVENES INVESTIGADORES”

O traballo Simulación computacional de la interacción de la magainina con modelos simplificados de membranas bacterianas y de mamíferos sanos realizado por Mikel Escobar Díaz, Álvaro Francos Martínez e Unai Peral Fernández, alumnos do STEMBACH de 2º de Bacharelato, foi merecedor dun 2º premio na VI convocatoria do  Premio Stephen Hawking de xóvenes investigadores convocado polo IES Plurilingüe Rosalía de Castro.

Neste traballo o alumnado  a través de simulacións computacionais estudou o comportamento da Magainina, un péptido antimicrobiano natural  (AMP)  e a súa interacción coas membranas de bacterias e de mamíferos sanos, observando como  este AMP era capaz de penetrar mellor na  membrana bacteriana. Esta actuación selectiva pode permitir nun futuro a creación  antibióticos máis específicos e potentes, empregando como diana terapeútica a  propia membrana bacteriana.

En total presentáronse 54 traballos de estudantes de once institutos: nove galegos, un de Soria e outro de Madrid. Os traballos xiraban en torno a dous eixos: a figura de Amparo Alonso Betanzos e a súa contribución á Intelixencia Artificial; e a lenda desta edición: Intelixencias. A bioloxía e xeoloxía foron os eidos con meirande peso, pero tamén houbo representación en física e química, matemáticas, no ámbito tecnolóxico coa presenza da robótica, das ciencias sociais ou de índole artística.

É un verdadeiro orgullo para o noso centro contar con alumnado como Álvaro, Mikel e Unai, dende aquí queremos  darlle a noraboa a estes tres alumnos, así como agradecerlle a Rebeca García Fandiño e Fabián Suárez Lestón, pertecentes  ao Grupo de investigación de Química Supramolecular e Nanotubos Peptídicos. (CIQUS) a coordinación e supervisión de este excelente traballo.

Memoria: "Simulación computacional de la interacción de la magainina con modelos simplificados de membranas bacterianas y de mamíferos sanos"

Póster: Simulación computacional de la interacción de la magainina con modelos simplificados de membranas bacterianas y de mamíferos sanos

"Entregados os VI Premios Stephen Hawking, auspiciados pola investigadora do CITIC Amparo Alonso", Código Cero, S. P. 19 de abril do 2024