Ciencias Naturais

Purificación González Martínez   Titoría 3º ESO A

Blog de Ciencias da Natureza Proval

Blog de Cultura Científica de 1º Bacharelato

Nos documentos adxuntos poden consultarse as programacións didácticas do presente curso.

Saída á Serra do Galiñeiro

Enviado por iesproval o Mar, 2018-10-02 23:07

Alumnado e profesorado de ESO e Bacharelato realizaron unha saída á Serra do Galiñeiro o luns 1 de outubro. Durante esta actividade puideron coñecer o patrimonio histórico e natural e, ademáis, colaboraron coa Comunidade de Montes de Vincios na retirada de miles de exemplares de eucalipto que colonizaron zonas afectadas polos incendios forestais do ano pasado.

Así recolleu a prensa este evento.

Colaboración coa Misión biolóxica de Galicia

Enviado por iesproval o Dom, 2018-06-17 13:44

O departamento de bioloxía e xeoloxía colabora coa Misión biolóxica de Galicia, no proxecto europeo sobre a estimación da taxa de depredación do carballo, Quercus robur, empregando eirugas falsas, co alumnado de 1º de bacharelato.

Este proxecto está coordinado pola profesora e investigadora da MBG Andrea Cortegoso. No dito proxecto realizáronse varias intervencións nos meses de maio e xuño, segundo o protocolo europeo publicado no enlace https://sites.google.com/view/aboutoaks/

Seleccionando a fotografía inferior pode visualizarse o álbum completo desta actividade

Álbum: Actividades Curso 2017-2018 -> AsEirugas

Saída á Foz e Praia de Ladeira

Enviado por iesproval o Dom, 2018-06-17 13:36

O día 1 de Xuño, o alumnado de 4º da ESO e 1º de bacharelato da materia de bioloxía e xeoloxía, realizou unha saída á Foz do Miñor e Praia da Ladeira, coa finalidade de estudiar a biodiversidades destes ecosistemas e a acción antropoxénica sobre eles.

Selecciona a fotografía inferior para acceder ao álbum desta actividade

Álbum: Actividades Curso 2017-2018 -> Foz do Miñor

Estudio interdisciplinar de plantas invasoras

Enviado por iesproval o Dom, 2018-06-17 13:04

Durante o presente curso académico, o alumnado de 1º de ESO de Ciencias da Natureza desenvolveu un estudo interdisciplinar sobre plantas invasoras. Dirixido pola profesora Pura González,  esta actividade foi un traballo interdisciplinar entre varios departamentos (ciencias sociais, ciencias da natureza, matemáticas) e empregou a metodoloxía da Aprendizaxe Cooperativa.

Álbum: Actividades Curso 2017-2018 -> PlantasInvasoras

Noraboa a Ana Igea

Enviado por iesproval o Ven, 2018-06-01 01:19

Damos a noraboa a Ana Igea, investigadora invitada ao noso centro, durante a celebración do Día Internacional da muller e da nena científica, na charla-coloquio De maior quero ser científica.

Ana Igea participa na investigación dunha nova terapia contra o cancro de mama e colaborou nun artigo recentemente publicado na revista de referencia no seu campo Cancer cell.

Alimentación saudable

Enviado por iesproval o Mar, 2018-05-08 09:18

Alumnado do Ámbito Científico de 3º PMAR, en colaboración coa cafetería do centro, estiveron a traballar os Hábitos saudables de alimentación.

E este é o seu proxecto final...

Carlos Spuch en Proval

Enviado por iesproval o Mér, 2018-05-02 01:05

O día 12 de abril visiotunos o Dr. Carlos Spuch, investigador senior do grupo de Neuroloxía do Instituto de Investigación Sanitaria Galicia Sur. No seu laboratorio, localizado no Hospital Álvaro Cunqueiro, realiza investigacións en enfermidades neurodexenerativas e nos diferentes tipos de depresión, e tamén está interesado en coñecer como influen os hábitos de vida na aparición de patoloxías neurolóxicas.

Nesta ocasión, ofreceu aos alumnos de Bioloxía e Xeoloxía de 4º ESO e 1º de bacharelato unha charla moi interesante sobre o desenvolvemento do cerebro humano, as complexas conexións neuronais, e a súa relación con enfermidades neurolóxicas coñecidas polos alumnos como o Alzheimer, a esclerose múltiple, ou co consumo de substancias adictivas. O alumnado amosou moito interese por estes temas científicos, comentando as súas propias observacións e facendo preguntas. Foi unha xornada moi proveitosa que esperamos poder repetir no futuro.

Grazas Carlos!

Preme na fotografía inferior para visualizar o álbum desta actividade

Álbum: Actividades Curso 2017-2018 -> Investigación cerebro

Guía das árbores do IES

Enviado por iesproval o Xov, 2018-04-19 10:13

Guía das árbores do IES Escolas Proval

Ilustración e Maquetación : Fernándo Ortíz de Lejarazu
Clasificación: Josefa Fernández Rodríguez
Fotografía: Alicia Valiño Cea

Esta guía amosa as especies de árbores do noso IES e pretende servir de axuda para que calquera persoa que teña a curiosidade ou  interese poida identificar os exemplares do centro.
   O tríptico comprende a clasificación e orixe de 30 especies, coa súa localización no recinto escolar. Moitas destas árbores son autóctonas, pero outras proveñen de de rexións diversas do mundo. É o caso do carballo australiano, especie pouco frecuente na nosa contorna

Visita á Misión Biolóxica

Enviado por iesproval o Sáb, 2018-03-10 02:01

O pasado 2 de marzo o Departamento de Bioloxia organizou unha visita do alumnado de bioloxía de 4º ESO, 1º e 2º de Bacharelato á Misión biolóxica de Galicia (CSIC)

Selecionando a fotografía inferior pode verse o álbum desta actividade.

Álbum: Actividades Curso 2017-2018 -> Mision Biolóxica