HISTORIA DA FILOSOFÍA
FICHAS CURRICULARES
1. FILOSOFÍA ANTIGA(I)
|
|
PLATÓN
|
Currículo
|
|
Interpretación: Marco
histórico e conceptual
Ponderación: 3
|
- A formación da polis grega.
- Antecedentes presocráticos: Heráclito,
Parménides e Anaxágoras.
- Os sofistas e Sócrates.
|
|
Comprensión
Ponderación: 4
|
- A teoría platónica das ideas:
- Mundo sensible e mundo intelixible.
- Graos de coñecemento.
- La concepción política de Platón:
- Antropoloxía platónica
- Vinculación da alma á cidade.
|
|
Coñecemento específico
Ponderación: 3
|
Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:
a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben,
b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,
c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.
|
|
2. FILOSOFÍA ANTIGA(II)
|
|
ARISTÓTELES
|
Currículo
|
|
Interpretación: Marco
histórico e conceptual
Ponderación: 3
|
- Crítica da doutrina platónica.
- O proceso de abstracción fronte ao acceso
dialéctico ás ideas de corte platónico.
- O tránsito cara o mundo helenístico.
|
|
Comprensión
Ponderación: 4
|
- A teoría hilemórfica no seo da
physis:
- A kínesis ou cambio.Os
principios do cambio.
- A teoría causal.
- Xerarquía de seres e modos de ser.
- O motor inmóbil.
- A idea de cidadán en Aristóteles:
- A ética aristotélica: ethos e
praxe, o concepto de areté.
- A idea de polis e a condición de cidadán.
|
|
Coñecemento específico
Ponderación: 3
|
Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:
a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben,
b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,
c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.
|
|
3. FILOSOFÍA MEDIEVAL
|
agostiño e tomé
|
Currículo
|
Interpretación: Marco
histórico e conceptual
Ponderación: 3
|
- Agostiño de Hipona:
- Helenismo: Filosofía e cristianismo.
- As novas ideas fronte ao mundo grego.
- Tomé de Aquino:
- A noción de Escolástica e o nacemento da
Universidade.
- A recepción de Aristóteles. Averroes e o
averroísmo latino.
|
Comprensión
Ponderación: 4
|
·
O problema
entre razón e fe en Santo Agostiño e en San Tomé.
- Lei divina, lei natural e lei positiva en
San Tomé.
|
Coñecemento específico
Ponderación: 3
|
Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:
a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben,
b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,
c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.
|
4. FILOSOFÍA MODERNA(I)
(Empirismo e racionalismo)
|
DESCARTES, LOCKE E
HUME
|
Curriculo
|
Interpretación: Marco
histórico e conceptual
Ponderación: 3
|
- Renacemento e Reforma.
- A vinculación do empirismo e o
racionalismo ca revolución científica.
|
Comprensión
Ponderación: 4
|
- O problema do método: a idea de
substancia en Descartes e o problema da veracidade divina.
- Fenomenalismo e causalidade en Hume.
- A idea de "estado de natureza" como
fundamento ideolóxico do novo estado burgués: a teoría do contrato
social en Locke.
|
Coñecemento específico
Ponderación: 3
|
Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:
a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben,
b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,
c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.
|
5. FILOSOFÍA MODERNA(II)
|
|
KANT
|
Currículo
|
|
Interpretación: Marco
histórico e conceptual
Ponderación: 3
|
- Factores políticos, sociais e culturais
que no século XVIII conducen á Ilustración.
- As novas ideas: progreso, educación ou
iluminación, humanidade, civilización, natureza.
- Características da razón ilustrada.
|
|
Comprensión
Ponderación: 4
|
- A idea kantiana de Ilustración.
- A síntese entre racionalismo e empirismo
en Kant.
- O formalismo moral.
|
|
Coñecemento específico
Ponderación: 3
|
Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:
a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben,
b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,
c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.
|
|
6. FILOSOFÍA CONTEMPORÁNEA (I)
|
MARX
|
Currículo
|
Interpretación: Marco
histórico e conceptual
Ponderación: 3
|
- As influencias do socialismo utópico, da
esquerda hegeliana e da Economía política.
- Revolución industrial e movemento
obreiro.
- O nacemento das ciencias sociais.
|
Comprensión
Ponderación: 4
|
- O concepto de alienación.
- A análise da mercancía e o concepto de
plusvalía.
- O materialismo histórico.
|
Coñecemento específico
Ponderación: 3
|
Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:
a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben,
b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,
c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.
|
7. FILOSOFÍA CONTEMPORÁNEA(II)
|
NIETZCHE
|
Currículo
|
Interpretación: Marco
histórico e conceptual
Ponderación: 3
|
- Un novo marco científico: evolucionismo e
positivismo.
- A herdanza da Ilustración.
|
Comprensión
Ponderación: 4
|
- O método xenealóxico.
- Crítica da cultura occidental: O
nihilismo.
- A vontade de poder e o Superhome.
|
Coñecemento específico
Ponderación: 3
|
Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:
a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben,
b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,
c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.
|
|