Skip to Content

FICHAS CURRICULARES PARA ÁS P.A.A.U.

HISTORIA DA FILOSOFÍA

FICHAS CURRICULARES

1. FILOSOFÍA ANTIGA(I)

 

PLATÓN

Currículo

 

 

Interpretación: Marco
histórico e conceptual

Ponderación: 3

  • A formación da polis grega.
  • Antecedentes presocráticos: Heráclito,
    Parménides e Anaxágoras.
  • Os sofistas e Sócrates.

 

Comprensión
Ponderación: 4

  • A teoría platónica das ideas:
  • Mundo sensible e mundo intelixible.
  • Graos de coñecemento.

 

  • La concepción política de Platón:
  • Antropoloxía platónica
  • Vinculación da alma á cidade.

 

Coñecemento específico

Ponderación: 3

Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:

a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben, 

b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,

c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.

 

 

2. FILOSOFÍA ANTIGA(II)

 

ARISTÓTELES

Currículo

 

 

Interpretación: Marco
histórico e conceptual

Ponderación: 3

  • Crítica da doutrina platónica.
  • O proceso de abstracción fronte ao acceso
    dialéctico ás ideas de corte platónico.
  • O tránsito cara o mundo helenístico.

 

Comprensión
Ponderación: 4

  •  A teoría hilemórfica no seo da
    physis:
  • A kínesis  ou cambio.Os
    principios do cambio.
  • A teoría causal.
  • Xerarquía de seres e modos de ser.
  • O motor inmóbil.

 

  •  A idea de cidadán en Aristóteles:
  • A ética aristotélica: ethos e
    praxe, o concepto de areté.
  • A idea de polis e a condición de cidadán.

 

Coñecemento específico

Ponderación: 3

Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:

a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben, 

b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,

c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.

 

 

3. FILOSOFÍA MEDIEVAL

agostiño e tomé

Currículo

 

Interpretación: Marco
histórico e conceptual

Ponderación: 3

  • Agostiño de Hipona:
  • Helenismo: Filosofía e cristianismo.
  • As novas ideas fronte ao mundo grego.

 

  • Tomé de Aquino:
  • A noción de Escolástica e o nacemento da
    Universidade.
  • A recepción de Aristóteles. Averroes e o
    averroísmo latino.

Comprensión
Ponderación: 4

·         
O problema
entre razón e fe en Santo Agostiño e en San Tomé.
  • Lei divina, lei natural e lei positiva en
    San Tomé.

Coñecemento específico

Ponderación: 3

Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:

a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben, 

b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,

c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.

 

 

4. FILOSOFÍA MODERNA(I)

(Empirismo e racionalismo)

DESCARTES, LOCKE E
HUME

Curriculo

 

Interpretación: Marco
histórico e conceptual

Ponderación: 3

  • Renacemento e Reforma.
  • A vinculación do empirismo e o
    racionalismo ca revolución científica.

Comprensión
Ponderación: 4

  • O problema do método: a idea de
    substancia en Descartes e o problema da veracidade divina.
  • Fenomenalismo e causalidade en Hume.
  • A idea de "estado de natureza" como
    fundamento ideolóxico do novo estado burgués: a teoría do contrato
    social en Locke.

Coñecemento específico

Ponderación: 3

Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:

a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben, 

b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,

c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.

 

5. FILOSOFÍA MODERNA(II)

 

KANT

Currículo

 

 

Interpretación: Marco
histórico e conceptual

Ponderación: 3

  • Factores políticos, sociais e culturais
    que no século XVIII conducen á  Ilustración.
  • As novas ideas: progreso, educación ou
    iluminación, humanidade, civilización, natureza.
  • Características da razón ilustrada.

 

Comprensión
Ponderación: 4

  • A idea kantiana de Ilustración.
  • A síntese entre racionalismo e empirismo
    en Kant.
  • O formalismo moral.

 

Coñecemento específico

Ponderación: 3

Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:

a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben, 

b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,

c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.

 

 

6. FILOSOFÍA CONTEMPORÁNEA (I)

MARX

Currículo

 

Interpretación: Marco
histórico e conceptual

Ponderación: 3

  • As influencias do socialismo utópico, da
    esquerda hegeliana e da Economía política.
  • Revolución industrial e movemento
    obreiro.
  • O nacemento das ciencias sociais.

Comprensión
Ponderación: 4

  • O concepto de alienación.
  • A análise da mercancía e o concepto de
    plusvalía.
  • O materialismo histórico.

Coñecemento específico

Ponderación: 3

Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:

a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben, 

b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,

c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.

 

7. FILOSOFÍA CONTEMPORÁNEA(II)

NIETZCHE

Currículo

 

Interpretación: Marco
histórico e conceptual

Ponderación: 3

  • Un novo marco científico: evolucionismo e
    positivismo.
  • A herdanza da Ilustración.

Comprensión
Ponderación: 4

  • O método xenealóxico.
  • Crítica da cultura occidental: O
    nihilismo.
  • A vontade de poder e o Superhome.

Coñecemento específico

Ponderación: 3

Poñer en relación a
temática do texto con outros puntos da temática dos diferentes autores o
correntes filosóficas do currículo ou cun tema proposto. De xeito
xenérico, pódese propoñer un dos seguintes tipos de cuestións:

a) reexpoñer nun autor ou autores diferentes -con claridade conceptual
e rigor lóxico- o problema tratado no texto, ou ben, 

b) solucionar -criticamente e con rigor conceptual- unha cuestión sobre
un tema do mundo actual en relación co texto proposto, ou ben,

c) vincular á problemática do texto -de modo apropiado e con coherencia
conceptual- unha cuestión que se propoña.

 

 

 

 



book | by Dr. Radut