O PRESTIGE NA REDE

A imaxe que deu a volta ao mundo

Fotografía: Xurxo Lobato

As fotografías tomadas polo fotógrafo Xurxo Lobato o 19 de novembro de 2002 no momento do afundimento do Prestige, formaron parte dende o primeiro momento do repertorio iconográfico da Plataforma Nunca Máis, e pertencen, dez anos despois, á memoria colectiva do noso país.

Outro Prestige é posible

A organización ecoloxísta Greenpeace publicou un informe titulado "Otro Prestige es posible" no que se tratan en profundidade diferentes cuestións sobre a catástrofe do Prestige, logo xa de dez anos; as súas consecuencias, a súa xestión, a inexistencia de medidas para que non se repita, e sobre todo no que se plantexa que hai alternativas ao uso do petroleo, xa que este é a orixe do problema.

Miguel Pardo presenta este informe no seu artigo "Só é cuestión de tempo que ocorra outro Prestige", publicado no xornal dixital Praza Pública.

Fotogalería no xornal El País

Preme na imaxe para acceder á galería

Fotografía: Miguel Vidal (REUTERS).

Voluntarios en Ons, Parque Nacional das Illas Atlanticas.

Fotogalería no xornal La Vanguardia

Fotografía: X. Rey. Voluntarios en Muxía.
Preme na imaxe para acceder á galería.

Especial Prestige no xornal La Voz de Galicia

O xornal La Voz de Galicia adica na súa edición dixital unha sección especial á catástrofe do Prestige.

O especial inclúe unha cronoloxía dos acontecementos máis relevantes a través de novas publicadas no propio xornal e varias fotogalerías.

Na sección temas inclúe tamen o especial "Aniversario Prestige", con novas relativas á catástrofe, e en especial ao xuizo que está tendo lugar dende o pasado 16 de outubro.

Dez anos do Prestige no xornal Praza Pública

Especial "Dez anos do Prestige" no xornal dixital Praza Pública. Novas e artigos de opinión sobre o tema.

Plataforma Nunca Máis

"A Plataforma Nunca Máis foi creada o 21 de novembro, poucos días despois do afundimento do Prestige fronte ás costas galegas. Esta organización aglutinou desde entón a resposta cidadá ao desastre ecolóxico e á xestión levada a cabo polos diferentes gobernos responsables."

"En Nunca Máis está representada a sociedade civil galega a través de máis de 200 asociacións e colectivos de diverso tipo: confrarías de mariñeiros, asociacións culturais, políticas, ecoloxistas, veciñais, sindicais, productores e comercializadores de peixe, etc. A Galiza emerxente reaccionou masivamente ante a catástrofe e creou esta plataforma para esixir responsabilidades políticas tanto ao goberno autonómico como ao estatal e, por suposto, á Unión Europea."

Manifesto fundacional de Nunca Máis

Burla negra

Colectivo sociocultural galego Burla Negra

Manifesto contra o silencio

Cuspindo a barlovento

Producida polo Centro de Estudos Fotográficos de Vigo, Cuspindo a barlovento reune unha serie de fotografías do fotógrafo Manuel Sendón sobre a catástrofe do Prestige.

Así comeza o texto que o músico Xurxo Souto escribe para esta exposición: "Sabemos que home non pode competir coa natureza en beleza. Nesta Fisterra desgraciadamente, descubrimos que pode superala en capacidade de destrución."

Infografías animadas

A revista on line Waste publicou unhas infografías sobre o afundimento do prestige, as diferentes solucións aportadas, o batiscafo Nautile, as barreiras anticontaminación e a traxectoria da marea negra.

Animación das características do Prestige e evolución  da deriva ata o seu afundimento, publicada por El País  a partir das seguintes fontes: Salvamento Marítimo,  Instituto Nacional de Metereología, WWF/ Adena e a Delegación do goberno en Galicia.

¿Que facer co fuel sumerxido?

Animación publicada por El mundo sobre solucións plantexadas  para o fuel sumerxido.

Impacto da marea negra sobre as aves mariñas

"A partir do momento no que se afundiu o Prestige, SEO/BirdLife creóu un equipo de coordinación, unha oficina de emerxencia, un operativo de recollida de aves nas praias, elaborou e distribuíu protocolos de manexo de aves e análises post-mortem, creou un centro de rescate en Cantabria, ademais de analizar e evaluar os datos do impacto e coordinarse coas administración públicas e demais organizacións conservacionistas.
No informe ”Impacto de la marea negra del “Prestige” sobre las aves marinas” de SEO/BirdLife recóllese toda a información e danse os resultados do impacto sobre as aves mariñas."

Marea blanca. Un documental de Isabel Coixet

Documental da realizadora Isabel Coixet sobre os voluntarios e voluntarias que colaboraron nas tarefas de limpeza. Producido no marco do proxecto Save the beach.

Parando a marea negra

Banda deseñada sobre o impacto ecolóxico da marea negra provocada polo afundimento do petroleiro Prestige frente ás costas galegas.

Nº3 da Colección "Ciencia para todos" da Sección de Ciencia, Técnica e Sociedade do Consello da Cultura Galega.

Guionista: Marilar Aleixandre
Debuxante: Fran Bueno

Preme na imaxe para descargar o pdf

A balea negra

A balea negra é un proxecto expositivo comisariado por Pedro de Llano para o MARCO de Vigo.

Así se presenta o proxecto na web do museo:

"A BALEA NEGRA é un proxecto expositivo que toma como punto de partida a crise provocada polo accidente do buque Prestige o 13 de novembro de 2002, o mesmo día que se inauguraba o MARCO, para documentar e rememorar aqueles días convulsos e para abordar algunhas das cuestións máis incitantes do noso tempo: a explotación da natureza, o legado do colonialismo, a historia da modernidade, o mito do progreso indefinido, o comercio marítimo, a globalización, os movementos sociais ou a guerra."

Man de Camelle no blog La bitácora de Humboldt

"Las dos vidas y tres muertes de Man de Camelle" no blog "La bitácora de Humboldt".