Skip to main content

APRENDER A INVESTIGAR

CADERNO DE CAMPO - 5º PRIMARIA #PDI #ALFIN #AMI #ciencia #bibliotecacreativa #bibliotecainclusiva #LIA #bescolaresgal

O alumando de 5º de primaria preséntanos o seu caderno

de campo de Castro Sarridal, un traballo que comezaron

documentándose na biblioteca escolar, con saída incluída. Primeiro recolleron

datos en sucio e posteriormente, corrixiron e pasaron a limpo.

Un produto final fermoso para compartir con toda a familia.

Parabéns chicas e chicos!

 

 

 

 

 

CADERNO DE CAMPO - 3 ANOS #PDI #ALFIN #AMI #ciencia #bibliotecacreativa #bibliotecainclusiva #LIA #bescolaresgal

O alumnado de 3 anos remata o seu caderno de campo,

un dos produtos finais do noso proxecto documental

integrado, sobre a flora e a fauna da nosa contorna.

Parabéns a estes pequenos naturalistas!

 

 

 

 

 

 

FERNÁNDEZ DEL RIEGO - CRÍTICA CONSTRUCTIVA DA NOSA VILA #bescolaresgal #bescolaresgalabertas #letrasgalegas2023 #franciscofernándezdelriego #Radionabiblio #AMI #aBEtenapalabra

Despois de investigar na figura de Francisco Fernández de Riego,

o alumnado disponse a conversar, expresar sentires, razoar críticas

e sacarlles o mellor partido na busca de solucións, cando así se necesitan.

Todo isto ao cobixo da biblioteca escolar, os seus recursos e fondos.

 

 

 

 

PROXECTO INTERXENERACIONAL "Naturalmente aprendendo!" #ABP #ALFIN #AMI #bibliotecacreativa #Axenda2030 #ODS #FamiliasnaBE #bibliotecainclusiva #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

A nosa escola atópase mergullada nunha contorna natural chea de cousiñas por descubrir.

Son moitas as especies de animais e plantas que podemos ver nun simple paseo e que

ás veces non somos quen de ollar ou de percibir sexa por descoñecemento,

por non darlle importancia ao ser cousa habitual ou polo simple ir e vir da vida de

hoxe que cada día se fai máis rápida e non nos deixa pararnos a pensar, observar ou apampar.

Temos multitude de fauna miúda, paxariños que cantan ao noso paso, flores únicas, unha reserva

mariña ou simples felgos, que por non ser tan simples sobreviven dende a Era Terciaria.

 Co obxectivo de reconectar e de tecer redes interxeracionais queremos fomentar o encontro e o

intercambio de coñecementos e valores cun proxecto de traballo que vén da man da nosa biblioteca.

Trataremos de tomar tempo e observar a natureza: ulila, escoitala, explorala, prestarlle

atención e descubrir un mundo cheo de vida.


 

 

https://www.facebook.com/bibliotecacarloslabranha/
@beCarlosLabrana
biblio.nicolas.del.rio@gmail.com

 

 

 

 

ACEITE DE LAVANDA #MesdaCienciaenGalego #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

O alumnado de sexto de primaria recolleu o sembrado a finais do curso pasado.

Unha colleita de lavanda que utilizaron para facer

aceite e coa que posteriormente farán xabrón.

Documentáronse para ver cal era o proceso. 

Recolectada a lavanda, a desgranaron, mesturaron a semente

con aceite e agora repousará cuarenta días para facer xabrón.

Posteriormente crearon un texto instructivo para informar dos pasos a seguir.

 

 

 

ROTEIROS EN FAMILIA! #ABP #ALFIN #AMI #bescolaresgal #bescolaresgalabertas

O alumnado de 2º de primaria, Duendes, Esquíos e Vagalumes

continúan coñecendo a vila e poñendo en valor o patrimonio.

Deste xeito, continúan propoñendo actividades para realizar en familia e solventar  o non

podelas ter máis presentes aínda na aula (polas restriccións sanitarias).

Nestes roteiros, as familias teñen que  atopar a Percebiño, a nosa mascota da biblioteca,

nun lugar da vila, en calquera das súas parroquias.

Desta volta, comezan superando un xogo virtual de fuga, sobre a nosa vila.

Superado o reto, conseguen pistas para a localización de Percebiño.

Comezan presentándonos o reto.

 

VERBAS DE CEDEIRA - PROXECTO INTERCENTROS #EuQuedoNaCasa #bescolaresgalAbertas

 

Antes do confinamento o alumnado de 1º de bacherelato de Antropoloxía e Cuci,

xunto cos Vagalumes de 4º A estaban realizando unha recollida de verbas, palabras da nosa vila.

Unha actividade integrada no Proxecto Intercentros que o estado de alarma non puido parar.

Continuaron este traballo nas casas, escoitando ás familias, solicitando a colaboración de todo o pobo a través do Facebook

e en especial de Andrés Toxeiro e Cris Bustabad, quenes compartiron un pequeno esbozo da súa recollida con eles.

Esta é a súa colleita, unha colleita de verbas que arrecende a mar, a xente, a vila.

 

 

 

Gracias por pronunciar as cousas polo seu nome. Que as verbas perduren igual que no texto de Pablo Neruda

 

 

PALABRAS

…Todo lo que usted quiera, sí señor, pero son las palabras las que cantan, las que suben y bajan.

Me posterno ante ellas… Las amo, las adhiero, las persigo, las muerdo, las derrito… Amo todas las palabras. Las inesperadas… Las que glotonamente se esperan, se escuchan, hasta que de pronto caen…

Vocablos amados. Brillan como piedras de colores, saltan como platinados peces, son espuma, hilo, metal, rocío… Persigo algunas palabras…

Son tan hermosas que las quiero poner en mi poema. Las agarro al vuelo cuando van zumbando, y las atrapo, las limpio, las pelo, me preparo frente al plato, las siento cristalinas, ebúrneas, vegetales, aceitosas, como frutas, como algas, como ágatas, como aceitunas… Y entonces, las revuelvo, las agito, me las bebo, las trituro, las libero, las emperejilo…

Las dejo como estalactitas en mi poema, como pedacitos de madera bruñida, como carbón, como restos de naufragio, regalos de la ola.

Todo está en la palabra. Una idea entera se cambia porque una palabra se trasladó de sitio, o porque otra se colocó dentro de una frase que no la esperaba…

Tienen sombra, transparencia, peso, plumas. Tienen todo lo que se les fue agregando de tanto rodar por el río, de tanto trasmigrar de patria, de tanto ser raíces… Son antiquísimas y recientísimas. Viven en el féretro escondido y en la flor apenas comenzada…

Qué buen idioma el mío, qué buena lengua heredamos de los conquistadores torvos. Estos andaban a zancadas por las tremendas cordilleras, por las Américas encrespadas, buscando patatas, tabaco negro, oro, maíz con un apetito voraz.

Todo se lo tragaban, con religiones, pirámides, tribus, idolatrías… Pero a los conquistadores se les caían de las botas, de las barbas, de los yelmos, como piedrecitas, las palabras luminosas que se quedaron aquí, resplandecientes… el idioma. Salimos perdiendo… salimos ganando. Se llevaron el oro y nos dejaron el oro. Se llevaron mucho y nos dejaron mucho…

Nos dejaron las palabras.

“La palabra”, Confieso que he vivido,Pablo Neruda

(Buenos Aires, Losada, 1974)

 

 

 

 

 

CADERNO DE CAMPO VAGALUMES #euquedonacasa #bescolaresgalabertas

 

Os vagalumes presentan o seu caderno de campo interactivo.

 

Esta actividade nace dentro do proxecto intercentros sobre o patrimonio inmaterial, no que participan Os Vagalumes e o alumnado de 1º de Bacharelato do IES Punta Candieira.

Con anterioridade realizaron documentación e saída con Andrés Toxeiro.

O traballo continuou dentro da aula cun caderno de campo e consolidouse nas casas coas achegas e vivencias diarias do alumnado de 4º.

 

Preme na man para localizar e usar os elementos interactivos.

 

 

  

Aprender a investigar en 4º

O alunado de 4º de primaria na súa asignatura Aprender a investigar, programa os Mbots dende os ipads

para que realicen diferentes percorridos, acendan ou apaguen luces das cores asignadas na actividade... etc.

A tecnoloxía está en todas partes e as bibliotecas temos que ensinar a ler nos diferentes códigos que se presentan.

A motivación está asegurada.

 

Distribuir contido