PENSAMENTO COMPUTACIONAL SEN ORDENADOR

Neste trimestre que acaba de rematar, as nenas e nenos de 2º de Primaria tiveron unhas sesións de Pensamento Computacional e Intelixencia Artificial sen ordenador. Tratábase de realizar actividades "desconectadas". Entre outros aspectos, este tipo de actividades favorece o pensamento lóxico, a abstracción e descomposición ou a representación da información.

SESIÓN 1.- DIVIDE E VENCERÁS.

Falamos sobre un montón de rutinas que facemos todos os días: lavar os dentes, almorzar, ir ao colexio. Sempre facemos estas actividades cunha secuancia ordenada de accións. Despois, entre todos enumeramos os pasos e a orde que seguimos para facer unha destas actividades: "Lavar os dentes".

Unha vez feito esto, por grupos, intentamos "descompoñer" outra actividade: "Lavar as mans" e entre todos, comprobamos que, cando falta un paso ou o descolocamos , a actividade non chega ao seu fin.

SESIÓN 2.- PROGRAMANDO ROBOTS...HUMANOS

Nesta sesión, os nenos e nenas fixeron de programadores primeiro, e de robots despois. Na primeira parte, entre todos, crearon algoritmos para pintar casillas nunha plantilla cuadriculada. Despois, en grupos, tiveron que facer os algoritmos de un debuxo e os compañeiros executar ese algoritmo para comprobar se había erros.

SESIÓN 3.- BAILANDO EN BUCLE

Nesta sesión, bailando, aprendimos que moitos bailes seguen secuencias determinadas repetitivas. Aprendimos tamén a buscar patróns repetitivos e a usar "bucles" para facer secuencias máis curtas e máis manexables.

SESIÓN 4.- O MEU MANDO A DISTANCIA

Nesta última sesión de trimestre, os alumnos tiñan un mando para recitar na orde correcta unhas adiviñas, e os compañeiros deberían atopar a resposta.

Estas actividades gustaron tanto que, para o próximo trimestre continuaremos aprendendo e divertíndonos coa programación.

No seguinte enlace poderedes acceder a todas as fotos: Galería de imaxes

Programa de innovación educativa: "Introdución á robótica educativa en primaria"

Este curso, por segundo ano, solicitamos participar neste proxecto de innovación educatica, en 5º e 6º de primaria. Acaba de facerse pública a resolución definitiva dos centros admitidos, e seleccionáronnos para ampliar a participación durante o curso 2018-2019.

Recibiremos da Consellería unha nova dotación de material:

• 6 robots de uso educativo
  • 6 kits de construción
  • Manual de uso
  • Guía didáctica

Unha parte importante do profesorado do centro participará nesta iniciativa, e así veranse beneficiados non só o alumnado de 5º e 6º de primaria, senón tamén outros niveis educativos.