Actividades 2023/2024

Lecturas polo Día do libro, alumnado de 2º de bacharelato

Rematamos esta semana dedicada ao Día do Libro cunhas lecturas abertas do alumnado de 2º de Bacharelato.

Xunto coas súas profesoras de Lengua castellana y literatura, seleccionaron fragmentos das obras de lectura que lles entran nas probas ABAU.

Álbum: Curso 2023/2024 -> Lecturas polo Día do libro 2º de Bach

Visita a Celanova, terra de Curros e Celso Emilio

O alumnado de 1º de bacharelato, 4º ESO PDC e Club de lectura tivo unha xornada moi especial neste 25 de abril. Acudiron ata Celanova, o que significou a décima visita do instituto.

A saída comezou coñecendo a vila de Vilanova dos Infantes, descubrindo a súa historia a través da Torre da Homenaxe, a virxe do Cristal e o museo dos zapateiros.

Álbum: Curso 2023/2024 -> Saída a Celanova, terra de Curros e Celso Emilio

Hora de Ler arredor do Día do Libro

Vimos desenvolvendo desde hai días unha chea de actividades sobre autores, libros e lecturas. Ninguén é alleo á festa do libro, ao Día do Libro.

Esta festa celébrase desde hai ben tempo en España e máis recentemente a nivel mundial como unha data de reivindicación da lectura e tamén dos dereitos de autor. Faise cadrar a efeméride coa curiosa coincidencia do falecemento na mesma data de ilustres escritores: Miguel de Cervantes, William Shakespeare e o Inca Garcilaso de la Vega.

Para celebrar o Día do Libro realízanse moitas actividades: feiras, exposicións, conferencias, concursos, lecturas compartidas, a lectura ininterrompida do Quixote, solta de libros... No instituto levamos días con reunións sobre libros, facendo lecturas públicas, cun concurso de microrrelatos aberto a todo o alumnado e outras actividades.

Fóra do centro, entre os premios que se conceden por estas datas é de salientar o Premio Cervantes, que se entrega cada 23 de abril no paraninfo da Universidade de Alcalá de Henares e que este ano correspondeu a Luis Mateo Díez.

Convidámosvos nesta Hora de Ler a que desfrutedes da prosa deste insigne narrador, co breve fragmento titulado "El lobo".

Que vos guste!

María Canosa visita o IES Castelao

María Canosa visitou o IES Castelao para ter un encontro co alumnado de 1º da ESO, logo de ler a biografía que escribiu da autora homenaxeada nas letras galegas deste ano: Luísa Villalta. Melodías de palabras.

O encontro versou arredor do proceso de creación desta obra.

Álbum: Curso 2023/2024 -> Visita de María Canosa

Máis lecturas polo Día do libro

O alumnado de 2º da ESO achegouse ata a Biblioteca Ramiro Fonte para descubrir por que se celebra un 23 de abril o día do libro.
Ademais coñeceron a existencia do galardón Premio Cervantes, a súa relación con esta conmemoración e puideron desfrutar da lectura dun relato do último premiado; ‘El lobo’ de Luis Mateo Díez.

Lecturas polo Día do Libro

Celebramos do Día do Libro como mellor sabemos: lendo!
O Departamento de Lingua castelá organizou xunto co alumnado de 1º e 3º da ESO unhas fermosas lecturas de obras recoñecidas da literatura española:

Os de 1º da ESO leron: capítulo de 'Los Molinos' de El Quijote (adaptado); un diálogo de El Principito; la Canción del pirata; Caminante no hay camino y Romance de Fontefrida.

Os de 3º da ESO leron: adaptación de La Celestina e outra de Rinconete y Cortadillo.

Club de lectura de adultos: comentamos A trenza, de Laetitia Colombani

O club de lectura de adultos, A pé de obra, reuniuse nesta semana que xira arredor do Día do libro para comentar a obra ‘A Trenza’ de Laetitia Colombani.
Entre todos debullaron as particularidades das tres historias que se van entrelazando ata confluír nun punto en común.
Superación, enfrontamentos contra o establecido, lágrimas e tamén risas acompañaron o noso profesorado con cada páxina lida. Esta foi unha historia que non os deixou indiferentes; pois a maior parte deles conectaron e sentíronse identificados coas protagonistas.
Ademais, coma en encontros anteriores, nesta conversa compartiron experiencias persoais relacionadas con viaxes, traballo e situacións semellantes ás que se narran no libro.
Unha hora ben proveitosa, adozada cunhas boas larpeiradas!

Excursión a Barcelona - 4º da ESO

O alumnado de 4º da ESO desfrutou da súa saída de final de curso a Barcelona. Durante unha semana visitaron a cidade condal e os seus monumento, estiveron en Tarragona e deulles tempo a desfrutar das augas do Mediterráneo.

Foi unha incribe experencia que agardamos lles dea forzas para a recta final de curso!

Álbum: Curso 2023/2024 -> Excursión 4º ESO - Barcelona

Recitando na EOI

O 21 de marzo, Día da Poesía, o alumnado de 4º PDC xunto a tres alumnos que recitaron doutros cursos, acudimos ao salón de actos da EOI de Vigo para participar na celebración que organizaban. Desfrutamos do coro da escola, ademais de lecturas, con e sen acompañamiento musical, en diversos idiomas tanto de alumnado coma de profesorado da EOI. Pola nosa parte, Xaime de 2º ESO B recitou: _No meio do camiño_ e Gael de 4º ESO A e Germán de 4º ESO B recitaron: __Diremos_, poemas de Luísa Villalta. Foi unha xornada enriquecedora e algún alumnado interesouse por estudar outras linguas.

Álbum: Curso 2023/2024 -> Día da poesía na EOI