Primeiro sorteo entre os lectores da Biblioteca

Como cada ano, á fin de cada trimestre elíxese por sorteo un gañador entre os lectores da Biblioteca que devolveron en tempo os libros prestados.

O sorteo desenvolveuse o derradeiro día do trimestre, o mércores día 21 de decembro; unha man inocente extraeu o papel gañador da urna na que se van depositando as papeletas de préstamo que reúnen as condicións.

Resultou gañadora do vale de 25 € para a compra dun libro a alumna de 1º ESO C

Cristina Rodríguez Aballe

Parabéns e a seguir lendo!!

Lecturas de Nadal 2016

Os días 20 e 21 de decembro, antes de marchar de vacacións, festexamos o Nadal desde a Biblioteca lendo algúns contos.

Agustín Fernández Paz

UN CONTO DE NADAL

Desde o alto, distinguiu unha aglomeración de xente arredor dun edificio inundado de luces. Un lugar ideal para iniciar a investigación que o traía á Terra. Seleccionou unha persoa que permanecía inmóbil e introduciuse nela.

O home non notou nada, agás un lixeiro calafrío que atribuíu ao aire xélido daquela tarde. A translación funcionara sen problemas, e Xhantl foi asimilando aos poucos a nova realidade. Estaba na Terra, no interior dun humano, e experimentaba por vez primeira a estraña sensación de ser el e, ao tempo, ser outro diferente.

Continúa ..

Sicixia

Resultado de imaxes para sicixia

O alumnado de 4º da ESO asistiu o 15 de decembro ao pase da película Sicixia, do director Ignacio Villar

Sicixia narra a historia de amor entre Olaia, unha rapariga que «é a mesma encarnación da Costa dá Morte», e un técnico que chega ao lugar para gravar os sons do ambiente na zona. A película ten no ritual do namoramento a escusa para mostrar a forza da natureza e da cultura popular.

Cousas

CASTELAO_DEFINITIVO.jpg

Os alumnos de 2º e 3º da ESO asistiron o 14 de decembro á representación da obra  Cousas, baseada no texto homónimo de Castelao, autor que dá nome ao noso centro. A adaptación teatral dos relatos foi representada pola compañía de teatro Quinquilláns, cuxa  magnífica actuación emocionou a todo o  público.

O  alumnado que asistiu á actividade foi agasallado pola Editorial Galaxia cun exemplar de  Cousas.

Visita á pista de xeo de Samil

Os días 19 e 20 de decembro, alumnos e alumnas de 1º ESO  e 2º ESO respectivamente visitaron a pista de xeo instalada en Samil. Se clicas nas imaxes podes ver máis fotos da actividade.

Xogos populares

O departamento de Educación Física organizou unha actividade de xogos populares na que participaron todos os cursos menos 2º de bacharelato. Os xogos foron cedidos polo Concello de O Grove. Aquí tedes dous vídeos da actividade:

Eduardo Mendoza, Premio Cervantes 2016

Nacido en Barcelona en 1943, tras estudar o Bacharelato no colexio dos Maristas, estuda Dereito e convértese no que el considera un avogado non criminalista. Traballou en varias ocupacións: oficinista de banco, empregado en editoriais barcelonesas (coincidindo co  “boom” editorial en Barcelona e mais co da narrativa hispanoamericana e da nova novela española).

Xosé Neira Vilas: recordo no seu cabodano

No mes de novembro de 1928 nacera en Gres (Vila de Cruces), Pontevedra, o autor do libro máis lido da literatura galega contemporánea:

E o 27 de novembro do 2015 faleceu tamén en Gres, na súa casa natal, despois de botar moitos anos na emigración, primeiro en Bos Aires e logo en Cuba. Alá marchara con vinte anos (como el dixo: tiña vinte anos / vinte espadas xusticieiras e honradas  / para esixir / para loitar). Traballou arreo: estudou comercio, música, xornalismo, literatura... Fundou a editorial "Follas Novas" para a difusión en América do libro galego e, en Cuba, dirixiu a Sección Galega do Instituto de Literatura e Lingüística, ademais de ser redactor-xefe da revista infantil Zunzún.

Coñeceu na emigración a moitos intelectuais galegos e á súa volta o seu inmenso labor persoal e a prol da lingua e a cultura galegas foi recoñecido con diferentes premios e distincións: foi elixido membro numerario da Real Academia Galega, doutor honoris causa pola Universidade da Coruña, Premio da Crítica Española e Galega, Medalla Castelao, Pedrón de Honra... A súa obra está traducida a unha chea de linguas.

A Fundación Xosé Neira Vilas organizou un emotivo acto de homenaxe ao autor no primeiro aniversario do seu pasamento; nel presentouse a súa obra póstuma Quique na aldea, un novo canto á vida da aldea que supón un colofón perfecto á traxectoria vital e literaria de Neira Vilas.

No IES Castelao tivemos a sorte de compartir con el unhas horas, pois sempre lle gustou estar rodeado de rapaces e nunca deixaba pasar a ocasión de transmitirlles a súa paixón polo galego e pola literatura. Froito daquela visita  no 2012 é a entrevista recollida no número 11 da nosa revista "Cousas do Castelao".

En xusto tributo de recoñecemento e homenaxe, recordámolo nesta data. Podemos ler o comezo das Memorias dun neno labrego ou o capítulo dedicado a Pachín