Becas do Ministerio de Educación (prazo ata o 30 de setembro):

Solicitude de certificados.

Carmen Laforet, 100º aniversario

En vésperas dun novo curso escolar, non queremos deixar de recordar este aniversario do nacemento dunha escritora que quixo pasar desapercibida pero que debemos recordar sempre na nosa historia literaria pola importancia da súa obra, especialmente sorprendente no caso da súa  primeira novela, Nada, coa que conquistou o premio Nadal na súa primeira edición do ano 1944. Poucos anos antes fora discípula no instituto das Canarias de Consuelo Burell, muller decisiva na súa vida, e que logo sería profesora no IES Santa Irene de Vigo entre 1942 e 1961, ata o seu traslado ao Instituto de Segovia, onde se xubilou.

Convidámosvos a abrir boca neste 2021-2022 con este breve fragmento da primeira novela de Carmen Laforet, no que Andrea, trasunto da autora, chega con grandes expectativas a Barcelona, a hospedarse na casa familiar na rúa Aribau (onde a autora nacera):

"Por dificultades en el último momento para adquirir billetes, llegué a Barcelona a medianoche, en un tren distinto del que había anunciado, y no me esperaba nadie.

Era la primera vez que viajaba sola, pero no estaba asustada; por el contrario, me parecía una aventura agradable y excitante aquella profunda libertad en la noche. La sangre, después del viaje largo y cansado, me empezaba a circular en las piernas entumecidas y con una sonrisa de asombro miraba la gran Estación de Francia y los grupos que estaban esperando el expreso y los que llegábamos con tres horas de retraso.

El olor especial, el gran rumor de la gente, las luces siempre tristes, tenían para mí un gran encanto, ya que envolvía todas mis impresiones en la maravilla de haber llegado por fin a una ciudad grande, adorada en mis sueños por desconocida […].

Un aire marino, pesado y fresco, entró en mis pulmones con la primera sensación confusa de la ciudad: una masa de casas dormidas, de establecimientos cerrados, de faroles como centinelas borrachos de soledad. Una respiración grande, dificultosa, venía con el cuchicheo de la madrugada. Muy cerca, a mi espalda, enfrente de las callejuelas misteriosas que conducen al Borne, sobre mi corazón excitado, estaba el mar."

[Carmen LAFORET, Nada, 1945]

O Calvario en feminino

Dentro do plan proxecta, 365 días de igualdade co que estivemos a traballar, co título do "Calvario en feminino", este son dous traballos que fixemos. Foron elaborados polo alumnado e contamos coa colaboración dos departamentos de Música, Tecnoloxía, Educación Física e Plastica.

Grupo de música tradicional do IES Castelao

Durante este curso tivemos a sorte de contar cun grupo de música tradicional composto por alumn@s, exalumn@s e profesor@s aos que lle queremos agradecer a súa presenza en tódalas celebracións do centro.

Álbum: Curso 2020/2021 -> Grupo de música tradicional do IES

Alumnado de 4ºESO e G-Night!!

O alumnado do noso instituto participou nos preeventos de divulgación científica de G-Night da UVigo, Noite Europea das Persoas Investigadoras.

Como se expresan os teus xenes

Como conseguir un mamut

Materiais intelixentes e outras aplicacións

Visión infravermella, unha nova forma de contemplar o mundo

Graduación de 2º de bacharelato

O xoves 24 de xuño tivo lugar a celebración da tradicional graduación de 2º de bacharelato. Este ano tivo lugar no Auditorio Mar de Vigo. Durante o acto entregáronse os mouchos aos mellores expedientes do curso (David Castañeda e Antía Pérez de Bacharelato de Ciencias e Ana Xinyao Xu Hong e Alicia Xu Hong de Bacharelato Social e Humanidades) e os diplomas e insignias a todo o alumnado.

O evento foi presentado por Iago García, Laura Castro, María Álvarez e David Castañeda da man do profesor Pablo Samartín. Ademais participaron para amenizar a tarde José Cruz e Brais Martínez, cos seus disfraces de dinosaurio e quenlla, e Xoel Moure como monologuista.

Tamén houbo música da man de Candela Estévez, Malena Lorenzo, Álex Álvarez, Xulia Blanco, a profesora Judith Alonso e varios exalumnos.

O padriño da promoción foi o noso benquerido profesor Ramón Nicolás que dictou unha fermosa conferencia de despedida. O representante da promoción foi Álex Álvarez e este ano, como representante das familias, Mª José Vallejo adicou unhas emotivas palabras ao alumnado.

[Fotos cortesía de Vilux Fotografía]

Álbum: Curso 2020/2021 -> Graduación 2º bacharelato

Graduación de 4º ESO

Como novidade deste curso, entre o alumnado e o profesorado de 4º ESO organizaron unha graduación para celebrar este fin de etapa no pavillón o pasado luns 21 de xuño.

Contaron con varios representantes do alumnado que amenizaron o acto e diferentes vídeos recordatorios feitos en colaboración polo profesorado. Para rematar houbo unha entrega de diplomas para os graduados.

Álbum: Curso 2020/2021 -> Graduación 4º ESO

Revista Cousas do Castelao

Contacontos Servando Barreiro

O pasado xoves 17 de xuño o alumnado de 3º e 4º da ESO asistiron ao concerto de Servando Barreiro dentro do programa de actividades do EDL. O contacontos fixo un espectáculo que mesturaba música, poesía, anécdotas… sobre diversos temas, entre eles a homenaxeada nas letras galegas deste ano, Xela Arias.

Álbum: Curso 2020/2021 -> Servando Barreiro

Concerto de Eladio Santos compoñente de Eladio y los seres queridos.

O pasado martes 15 de xuño o alumnado de 1º de bacharelato puido desfrutar dun concerto da man de Eladio Santos, antigo alumno do noso instituto.

Eladio comezou a mañá con dúas versións de “No niño do vento” e unha cantiga de Martín Codax, temas do seu disco Cantares. Tamén puidemos escoitar sons máis actuais como “El tiempo futuro” ou “Non quero perderte” do seu disco Están ustedes unidos.

Álbum: Curso 2020/2021 -> Eladio Santos