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blog de angelaccion

Gañadores do 1º premio no Concurso "Inventa en Galego con AppInventor"

Inventa en Galego con App Inventor é un certame que premia as mellores Apps feitas na lingua propia de Galicia por estudantado de centros educativos de primaria e secundaria. Un concurso convocado por Igaciencia (Institución Galega de Ciencia), e xa vai pola sexta edición,  encamiñado á creación de Apps para Android completamente funcionais. Un xeito de achegar a programación ao alumnado e axudarlle a desenvolver o Pensamento Computacional. Obxectivos que se ven favorecidos por unha ferramenta que comparte con Scratch unha interfaz gráfica e unha programación por bloques.

 

El primer premio de la VI edición del certamen Inventa en galego recayó en el IES Eduardo Blanco Amor de Culleredo por una serie de apps centradas en la empresa que fueron tutorizadas por el profesor Ángel Acción y elaboradas por alumnado de primero de bachillerato de este centro: Esencial, orientada a los servicios que hacen más simple la vida de los ancianos y ancianas; BachtoMusic, pensada para la venta de partituras e instrumentos musicales o para la reserva de estudios de grabación; CicloFood, aplicación de demanda de comidas a domicilio, y Todo deporte, que permite ofrecer material deportivo. Fonte: Sala de Comunicación da Xunta de Galicia

 

O secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, valorou o feito de que “as apps que obtiveron o primeiro premio estean orientadas á creación e funcionamento de empresas, favorecendo a innovación e o emprendemento e asociando estes dous conceptos cun idioma que se mostra, así, dinámico e útil”. Fonte: O Portal da Lingua Galega

 

O acto de entrega de premios tivo lugar o pasado venres 20 de xuño de 2019 no IES Menéndez Pidal (Zalaeta) coa presenza de Valentín García Gómez, Secretario Xeral de Política Lingüística, organismo patrocinador deste premio.

 

 

Ademais da foto de grupo e da recepción do premio, o alumnado tivo que expoñer as características das súas Apps cunha breve explicación do proceso de creación. A presentación que deu soporte á súa disertación de 10 minutos foi a seguinte:

 

 

Mais información na web de Igaciencia: Proxectos premiados de Inventa en Galego 2019

Repercusión no medios:

El IES Eduardo Blanco Amor de Culleredo se hace con el primer premio del VI certamen 'Inventa en galego' na páxina da Xunta do 20 de xuño.

O IES Eduardo Blanco Amor de Culleredo faise co primeiro premio do VI certame 'Inventa en galego' na web "O Portal da Lingua Galega" do 20 de xuño.

O IES Eduardo Blanco Amor de Culleredo faise co primeiro premio do VI certame 'Inventa en galego' no diario dixital "Noticias de" do 20 de xuño.

O IES Eduardo Blanco Amor de Culleredo faise co primeiro premio do VI certame 'Inventa en galego' no diario "Galicia Digital" do 20 de xuño.

O IES Eduardo Blanco Amor de Culleredo faise co primeiro premio do VI certame 'Inventa en galego' no diario dixital "El Noticiero de Arteixo" do 21 de xuño.

 

El IESEBA en el CINEDFEST de Canarias

El equipo de rodaje de Kilita agradece la ayuda prestada por la comunidad educativa durante la grabación del thriller y comparte el resultado final (clicando en la imagen de la derecha) en el canal del Festival Educativo de Cine organizado por el Gobierno de Canarias. Os animamos a verlo así como al resto de participantes.

Podéis votar hasta el 26 de mayo y os recomendamos ver a la competencia: 

Sección Canarias.

Sección Península.

 Toda la información en CINEDFEST.

El Club de Ciencia en el Dia de la Ciencia en la Calle

El pasado 4 de mayo se celebró el XXIV Día de la Ciencia en la Calle en el Parque de Santa Margarita de A Coruña y allí nos fuimos representando a nuestro centro y a compartir nuestras experiencias científicas. Bueno, y a pasar un buen día, conocer gente, ver otros stands, jugar, ...

El caso es que ha sido todo un éxito. Para el profesorado ver como chicas y chicos se pasaron el día explicando el funcionamiento de nuestra casa domótica a todo el mundo, grandes y pequeños, que venían atraídos por el tamaño y detalle de nuestra maqueta. Para el alumnado participante por descubrir sus capacidades divulgativas y amenizadoras de los concursos de apuestas que preparamos para los ensayos de carga, hasta la rotura, de las estructuras realizadas en Tecnología de 2º ESO; ¡qué pasada!, la gente venía a las horas programadas de los ensayos de rotura por disfrutar de la emoción, y por apostar; ¡una estructura solo cedió cuando se subieron encima Juan, un señor de 120 kg. y un niño!

Intentaremos preparar una muestra de lo allí vivido en el hall de nuestro instituto en la última semana de clase.

Si quieres ver el Folleto con todos los centros participantes en la feria clica en la imagen del cartel (nuestro centro está en la página 48)

Para ver las fotos clica en la siguiente (todos los participantes cuentan con autorización para la cesión de derechos de imagen):

El Club de Ciencia del IESEBA participa en el II Torneo de Robótica de la EUP de Ferrol

Ya de vuelta de nuestra primera experiencia en un torneo intercentros compartimos los tuits publicados por la organización.

Pero no podemos relajarnos, que el próximo 4 de mayo tenemos un stand de divulgación científica en el Parque de Santa Margarita, en A Coruña, con motivo del Día de la Ciencia en la Calle. Esperamos veros a todos.

Y después comenzaremos a preparar la competición del año que viene, ya no seremos novatos e intentaremos, ahora sí, traer para el Blanco Amor algún Trofeo.

 

 

STEMbach. O bacharelato de excelencia que nos achega á Universidade

 

Neste curso 2018-19 comezou o Bacharelato de Excelencia ou STEMbach en 15 centos de Galicia e para o vindeiro curso ampliarase este proxecto de innovación a 5 novos centros.

A preparación do proxecto de centro para poder optar a ser un deses 5 precisa coñecer o interese do alumnado e por ende a siguinte enquisa:

Novas que se van producindo:

Díaz Mouteira pon en valor o STEMbach, o Bacharelato de excelencia en Ciencias e Tecnoloxía impartido no IES Eduardo Blanco Amor de Ourense

 

Club de Ciencia

Mi inspiración y el espejo en el que quiero reconocerme

Si de verdad queremos un buen sistema educativo y preparar a nuestros alumnos para su futuro os recomiendo la siguiente lectura:

 

Ellos son los mejores

ESTÁN EN EL RÁNKING Estos profes gallegos han sido distinguidos por los premios Educa Abanca, que escogen a los mejores docentes de España. Propuestos por alumnos, padres y compañeros al certamen, sus lecciones más importantes son las de humanidad

.

Clica en la imagen para leer el artículo entero publicado en YES, una revista gallega de gente, creatividad y tendencias del diario La Voz de Galicia, escrito por Noelia Silvosa y publicado el 14 de abril de 2018.

Aunque la lectura deba ser completa voy a seleccionar algunos pasajes:

 

Víctor Arufe, Universidad:

... también consensúa el tipo de examen con sus alumnos: «Ellos eligen si lo quieren tipo test, de desarrollo o de relacionar contenidos. Les pido que lleguen a un consenso y que digan qué tipo de examen quieren. Después, les abro una plataforma para que ellos cuelguen las preguntas y respuestas que creen que yo debería preguntarles, que incluyo en un 40 % normalmente en mis exámenes. Pero que lo hagan ya es una forma de obligarles a leer, sintetizar y publicar. Desde ese momento, ya están empezando a estudiar».

¿Te sabes la vida de tus alumnos?, le pregunto. La respuesta es instintiva: «Sí, yo tengo tutorías vitalicias, la puerta de mis despacho está siempre abierta. Soy muy activo en redes sociales, las tengo todas, y les sigo la pista. Me alegro mucho cuando vienen a consultarme algo años después y cuando consiguen la plaza».

Ama lo que hace por encima de todo. «Todos los días tienen el mismo color en mi calendario, los domingos trabajo también desde casa, aunque para mí mi trabajo es mi hobby», asegura. Dejando a un lado tanta pasión, ¿la universidad, cómo la ves? ¿No le vendría bien algún que otro cambio?, le planteo. «Muchos, cambiaría los planes de estudio, algún profesorado... Le daría una vuelta a todo», responde. Y seguro que para mejor.

 

Mª del Camino Pererio, Primaria:

«Para min a avaliación vai máis aló dunha proba puntual. O importante non é que alguén, neste caso unha mestra ou o sistema educativo, te cualifique cun valor numérico, senón que cada persoa coñeza o que sabe, para que vale e onde o pode aplicar. Procuro facer os menos exames posibles e intento que sexan personalizados».

¿Y qué le aportan? Pura vida. «Sobre todo frescura e alegría, sentirme como parte das súas vidas. Fan que subas as escaleiras co convencemento de que é posible mellorar o mundo, porque terán capacidade para facelo».

 

Xacobo de Toro, Secundaria:

En esta particular playa en la que surfea, Xacobo intercala la teoría con las prácticas de laboratorio, los videotutoriales y el elearning a través de unidades didácticas interactivas. «Fágolles videoleccións que na clase poñemos en común e practicamos a gamificación, por exemplo con cuestionarios no móbil cos que o pasan fantástico. Ao mesmo tempo, iso permíteme facer análises de big data e saber exactamente en que preguntas fallan», indica. Y, por supuesto, «moitas, moitas prácticas». En definitiva, se trata de que sus alumnos participen y creen sus propios proyectos. «Iso xera motivación, crea ilusión, que é o máis importante que podes facer cun alumno, sexa bo ou mal estudante. O máis importante é que vaia contento a clase, porque ti es o creador dun espazo de aprendizaxe».

 

Jose Manuel Viñas, Secundaria:

«El bachillerato me parece muy cruel, con chicos que por 0,25 no pueden hacer la carrera que quieren. Ni tienen menos vocación ni son menos válidos que los que sacan un 0,25 más. Yo no estoy de acuerdo con el sistema de selectividad, y sé que hay gente que se me va a echar encima y que dirá que hace falta evaluar de alguna manera a los niños que quieren entrar en la universidad, pero creo que la selectividad no es la herramienta».

«Los niños pequeños me dicen: ‘Profe, tus exámenes son muy difíciles porque no pones ninguna pregunta del libro’. Nosotros aprendemos lo que viene en el libro, pero también les pongo casos prácticos como el de un examen que les hice a los de primero hace unos días, que era sobre la atmósfera, y había que saber leer un mapa atmosférico con sus isobaras, sus bajas y altas presiones... Es algo que vemos en la tele o en el periódico todos los días y tenemos que aprender a entenderlo», señala. Tiene muy claro el tipo de examen que nunca les pondrá: «Lo que no les hago es la pregunta: Enumera las capas de la atmósfera y explica sus características. No tiene ningún interés porque es vomitar lo que almacenaste ayer por la tarde, posiblemente en el mejor de los casos, cuando no puedes copiar directamente.

 

Rubén Molinero, Infantil:

«¿Qué crees que tienes tú de diferente?», le pregunto. «Realmente no hay una respuesta concreta. Yo creo que las ganas. Es superimportante que un profe vaya ilusionado a clase», responde, aunque añade que quizás sí haya un elemento diferenciador: el uso de las tecnologías en infantil. «Ya sé que incluso hay detractores, pero creo que son herramientas que puedo llevar para que los niños aprendan y se diviertan. Primero llevé mi tablet, luego empecé con la realidad aumentada, con la robótica... Me di cuenta de que les ayudan a desarrollar su competencia digital, a trabajar las artes plásticas, a enriquecer sus dibujos, a crear cuentos con herramientas como Stop Motion...».

¿Y las habilidades? ¿Se ven venir? «Sí, por eso creo que hay que trabajar en reforzar esa inteligencia innata y potenciar lo que más les cuesta. Beethoven componía melodías con cinco o seis años. En el sistema educativo actual, pasaría inadvertido. Con libro, libreta y clase magistral no se puede ver eso, no hay espacio. En infantil trabajamos por rincones, y ves claramente a los alumnos que van siempre al mismo material», indica.

Sus niños, apunta, «van a saber dónde viven, el color de su coche o la raza de su perro. La educación tiene que ser útil. No me sirve que se sepan los afluentes del Ebro si no saben cómo se llama el que pasa al lado del cole. Ahora lo importante no es saber los contenidos, sino conocer las herramientas para llegar a ellos. No tiene sentido memorizarlo todo, cuando puedes consultarlo en el móvil en 30 segundos, sino aquello que es necesario para hacer otras cosas».

En definitiva, de enseñarles a vivir en este mundo. 

 

Entrevista en Radio Culleredo y PhotoCall de los participantes

Continuando con las secuelas de nuestra participación en el concurso de creación de Apps para Android con AppInventor fuimos invitados a Radio Culleredo el pasado 28 de junio, a continuación os dejamos la entrevista emitida ese mismo día.

Un día antes, con la entrega de notas, hicimos estas fotos de casi todos los participantes con los recortes de prensa de fondo, clica en la imagen para verlas todas.

 

O IESEBA acada o 2º premio do concuro "Inventa en Galego con AppInventor"

José Luis Ares, Manuel Eduardo Seijas, Angel Acción e Valentín García. Imaxe de Código Cero, recuperada o 19 de xuño de 2017.

Hoxe, 19 de xuño de 2017, vimos de recoller o 2º premio do concurso de creación de Apps para Android "Inventa en Galego con AppInventor" organizado por IGACIENCIA e co patrocinio do Concello de A Coruña e a Secretaría Xeral de Política Lingüística. O acto tivo lugar no salón de actos do IES Ramón Menéndez Pidal (Zalaeta) no que o alumnado de 1º de bacharelato compartiu experiencias con compañeiros de Brión, Ortigueira, Vilagarcía e Ferrol, ademáis de cos anfitrións.

O IES de Culleredo obtivo o segundo premio por un conxunto de sete aplicacións. Unha delas, “Auxilia2”, céntrase nos primeiros auxilios e preséntase como unha app “coa que poderás salvar máis dunha vida”. A ela súmanse “Actividades alternativas”, centrada nas propostas de ocio que ofrece a cidade da Coruña, e 5 aplicacións relacionadas coa localidade de Culleredo: “Estudonde”, app educativa con información de colexios, institutos, academias e bibliotecas da vila; “Goce Culleredo”, con actividades didácticas ou de ocio; “Coffeeredo”, sobre bares e cafeterías; “Cómete Culleredo”, destinada a fomentar o turismo e a gastronomía, e “CulleSport”, que contén “todo o deporte de Culleredo nunha app”. 

Extracto da publicación  "A App Bicicoruña do IES Ramón Menéndez Pidal faise coa 3ª edición do premio Inventa en Galego" na Web da Consellería de Educación. Tamén nas notas de prensa da web da Xunta fálase do certame e inclúe máis fotos, unha delas recolle o noso premio.

Finalistas e Gañadores dos concursos Inventa en Galego e Sensores para todos 2017, na web de IGACIENCIA.

'Inventa en galego': aplicacións móbiles e lingua van da man na escola, no diario Praza Pública. Inclúe o vídeo explicativo de GoceCulleredo.

Entréganse os premios Inventa en Galego, no diario dixital Código Cero. A imaxe de cabeceira procede deste artigo.

A app ‘Bicicoruña’ do IES Ramón Menéndez Pidal faise coa terceira edición do premio Inventa en Galego, no Portal da Lingua Galega.

La APP "Bicicoruña" de un instituto coruñés gana el premio Inventa en Galego, no diario online Noticias Galicia.

El IES Ortigueira y el IES «Concepción Arenal» de Ferrol premiados con el «Sensores para todos», en Galicia Ártabra Digital.

A aplicación BiciCoruña leva o premio Inventa en Galego, no diario El Correo Gallego.

Alumnos del Ramón Menéndez Pidal de A Coruña, premio Inventa en Galego, no diario La Opinión. Neste enlace temos a foto dos nosos gañadores. La prensa en papel hai un artigo extenso.

 

Estas son as 7 Apps realizadas por 6 equipos da materia de TIC 1:

CulleSport
 
Laura Amor, Eder Vázquez e Alicia Ríos.
 
 
Cómete Culleredo
 
 
 
A continuación quédavos o artigo no Facebook do alumnado do IESEBA:
 

Programación 2º ESO Curso 2016/17 (non rematado)

Unha vez rematada a 2ª Avaliación deste curso xa podemos compartir as producións desenvolvidas neste curso e que poden servir de orientación ao alumnado de 1º ESO á hora de escoller a optativa do curso 2017/18.

Logo dun comezo de curso algo experimental na busca da metodoloxía axeitada, motivadora e produtiva, chegamos a un deseño do curso baseado na resolución de RETOS traballando en equipos de 2 na Aula de Informática empregando software online que require rexistro mediante conta de correo (é obrigatorio para seguir a materia a dispoñibilidade dunha conta GMAIL). Os retos, os materiais de apoio, as entregas coas súas cualificacións e comentarios, alóxanse nun Aula Virtual accesible en todo momento e lugar para o alumnado (a AV do vindeiro curso xa terá unha zona pública de difusión xeral do programa e producións).

O traballo en equipo e o emprego da plataforma online SCRATCH facilita o traballo colaborativo e o respecto da Propiedade Intelectual introducindo as Licencias Creative Commons.

A compoñente motivadora é a produción de xogos e historias. Pasamos do consumo á creación de recursos, onde o alumnado é o protagonista da súa aprendizaxe, investigando, creando, programando, probando e resolvendo, sempre chegando a acordos e cunha compoñente gamificadora a través da resolución de RETOS e a obtención de puntos por obxectivos acadados.

O primeiro reto foi a creación da personaxe protagonista das producións de cada equipo. Traballaron a creatividade gráfica en modo vectorial e programárona para que, ao desprazarse pola pantalla, simulara un movemento natural.

O segundo reto foi a creación de laberintos onde o xogador debe axudar ao protagonista (persoaxe creada) a conseguir o obxectivo que cada un dos equipos deseñou.

Enlace ao Estudo recopilatorio dos Laberintos en Scratch.

 O terceiro reto "Descubrindo Culleredo", aínda non rematado, ten unha estrutura de historia interactiva para divulgar algún aspecto (historia, monumentos, etc.) do noso concello.

Enlace ao Estudo recopilatorio dos Scratch "Coñecendo Culleredo".

O RETO final posiblemente sexa un XOGO de pantallas, niveis, marcadores, vidas, ... Xa veremos.

Coñece Culleredo buscando as chaves de Arturito, un trarballo de Daniela Calvo e Adriana María Rodríguez. Ver en Scratch.

O seguinte traballo de Mario Pereira e Patricia Segade amósanos Culleredo dun xeito ameno e con boas fotografías. Ver en Scratch.

Continuará.

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