3ª ACTIVIDADE DE CIENCIAS: A AUGA
“OLVIDAMOS QUE O CICLO DA AUGA E O CICLO DA VIDA, SON UN MESMO”
JACQUES Y. COUSTEAU
A MELLOR MANEIRA DE APRENDER É MEDIANTE O XOGO E A EXPERIENCIA PERSONAL. ASÍ POIS, A CONTINUACIÓN PROPOÑEMOS AS SEGUINTES ACTIVIDADES DE INVESTIGACIÓN, MANIPULACIÓN E OBSERVACIÓN.
1- O CICLO DA AUGA. POR QUE CHOVE?
COMEZAMOS CON ESTE EXPERIMENTO PARA QUE OS NENOS/AS ENTENDAN UN POUCO MELLOR O MUNDO QUE LLES RODEA, NESTE CASO O CICLO DA AUGA.
MATERIAIS: BOTELLA DE PLÁSTICO, AUGA, COLORANTE ALIMENTARIO AZUL E ROTULADORES PERMANENTES.
PREPARACIÓN:
1-DEBUXA O SOL E UNHAS NUBES NA PARTE SUPERIOR DA BOTELLA, E A LIÑA DE TERRA NA PARTE INFERIOR.
2-MESTURA MEDIO VASO DE AUGA CON COLORANTE AZUL E MÉTEO NA BOTELLA E TÁPAA.
3- POR ÚLTIMO COLÓCAO XUNTO Á FIESTRA, OU NALGÚN LUGAR ONDE LLE DEA O SOL, E OBSERVA.
EXPLICACIÓN: O SOL QUENTA A AUGA DOS OCÉANOS, RÍOS, … QUE SUBE Á ATMÓSFERA EN FORMA DE VAPOR E FORMA NUBES QUE ALMACENA A AUGA. CANDO ESTAS NUBES SE ATOPAN CUNHA CORRENTE DE AIRE FRÍO, O VAPOR SE CONDENSA E SE PRECIPITA EN FORMA DE CHOIVA.
2- A DENSIDADE DA AUGA SALGADA. POR QUE FLOTAN MÁIS OS OBXECTOS NO MAR?
CONTINUAMOS CON ESTE EXPERIMENTO PARA ENTENDER POR QUE OS OBXECTOS FLOTAN MELLOR NO MAR, PREGUNTA QUE FAN OS/AS NENOS/AS SOBRE TODO CANDO VAN Á PRAIA.
MATERIAIS: PEQUENAS PEZAS DE PLÁSTICO, CATRO VASOS DE CRISTAL TRANSPARENTES, AUGA, SAL, AZUCRE E BICARBONATO.
PREPARACIÓN:
1-DISOLVE DÚAS CULLERES DE SAL NUN VASO, DÚAS DE AZUCRE EN OUTRO, E DÚAS DE BICARBONATO EN OUTRO.
2-MANTÉN O ÚLTIMO VASO SÓ CON AUGA, SEN AGREGAR NADA MÁIS.
3-ETIQUETA CADA VASO CO NOME DO INGREDIENTE, TAMÉN PODE SER UN DEBUXO OU UNHA FOTOGRAFÍA.
A CONTINUACIÓN, METE UNHAS POUCAS PEZAS DE PLÁSTICO EN CADA VASO E OBSERVA QUE OCURRE. AS PEZAS COLOCADAS NOS VASOS CON BICARBONATO E SAL, DEBEN FLOTAR. MENTRAS QUE AS OUTRAS QUEDAN NO FONDO.
EXPLICACIÓN: CANDO SE AGREGA O SAL Á AUGA, ESTA VÓLVESE MÁIS DENSA, É DICIR, MÁIS PESADA. POR ESA RAZÓN, ALGÚNS OBXECTOS SE FUNDEN NA AUGA DÓCE E FLOTAN NA SALGADA. CO BICARBONATO DE SODIO SUCEDE O MESMO, POIS É UN TIPO DE “SAL”.
3-BARQUIÑOS DE XEO NUN MAR DE ACEITE. POR QUE NON SE MESTURA A AUGA E O ACEITE?.
ESTE EXPERIMENTO É PERFECTO PARA SACIAR A CURIOSIDADE E POTENCIAR AS GANAS DE INVESTIGAR.
MATERIAIS: CUBITEIRA, AUGA, COLORANTE ALIMENTARIO, ACEITE DE BEBÉ E UNHA BOTELLA DE PLÁSTICO.
PREPARACIÓN:
1-FACEMOS OS CUBIÑOS DE XEO TINGUÍNDOOS CON COLORANTE (DE DIFERENTES CORES).
2- UNHA VEZ FEITOS OS CUBIÑOS DE XEO, POÑÉMOLOS NUNHA CUBETA TRANSPARENTE CON ACEITE PARA BEBÉS E XOGAMOS CON ELES MENTRAS SE DERRETEN E FORMAN BURBULLAS DE AUGA DE CORES SOBRE O ACEITE.
EXPLICACIÓN: A AUGA E O ACEITE NON SE MESTURAN, ESTO SUCEDE PORQUE A AUGA SE COMPORTA COMO UN IMÁN. AS BURBULLAS DE AUGA XAMÁIS SE MESTURARÁN CO ACEITE, E ADEMAIS AO SER MÁIS DENSA A AUGA QUE O ACEITE, AS BURBULLAS QUEDARÁN NO FONDO E O ACEITE NA PARTE SUPERIOR.
4-AUGA CURVA.
ENSINA NOCIÓNS DE FÍSCIA CON ESTES SINXELOS EXPERIMENTOS CON AUGA PARA NENOS/AS A TRAVÉS DE APRENDER A FACER FORMAS CURVADAS SIMPLEMENTE CUN GLOBO E UN CHORRO DE AUGA.
MATERIAIS: AUGA, GLOBO INFLADO, UN PEDAZO DE PANO DE MICROFIBRA.
PREPARACIÓN:
1-DEIXAR SAÍR POLA BILLA DE AUGA UN CHORRO FINO E CONSTANTE.
2-INFLAR O GLOBO E FROTALO CUN PANO DE MICROFIBRA.
3-COLOCA O GLOBO PRETO DO CHORRO DE AUGA PERO SEN TOCAR O CHORRO.
E, VERÁS COMO O GLOBO CREA UNHA CARGA IÓNICA NEGATIVA QUE FARÁ QUE ATRAI Á AUGA CON CARGA POSITIVA.
EXPLICACIÓN: A AUGA ESTÁ FEITA DE MOLÉCULAS QUE TEÑEN UNHA PARTE POSITIVA E OUTRA NEGATIVA, POLO QUE O ACHEGAR O GLOBO CARGADO NEGATIVAMENTE, ESTE ATRAE A PARTE POSITIVA DAS MOLÉCULAS DA AUGA E CÚRVASE O CHORRO, ACHEGÁNDOSE AO GLOBO.
REXISTRO:PODEMOS IR REXISTRANDO CADA UNHA DAS EXPERIENCIAS FACENDO UNHA ACTIVIDADE IMPRESA COMO A QUE MOSTRAMOS A CONTINUACIÓN (NON FAI FALTA IMPRIMIR, PODEDES COPIALA):