Skip to Content

Ciencias e Experiencias

O CORPO HUMANO

 

ACTIVIDADE 7 DE CIENCIAS:O CORPO HUMANO

ESTA SEMANA COMEZAMOS UNHA NOVA INVESTIGACIÓN QUE DE SEGURO É DO INTERESE DOS PEQUES. O ESTUDO DO CORPO HUMANO.

ASÍ POIS, COMEZAREMOS POLA CREACIÓN DUNHA MESA OU LUGAR DE OBSERVACIÓN SOBRE ESTE TEMA. BUSCAMOS UN LUGAR AO SEU ALCANCE, DENTRO DA SÚA HABITACIÓN OU DA HABITACIÓN ONDE XOGUEN, E COLOCAMOS LIBROS E XOGOS RELACIONADOS CON ESTE TEMA. É MOI PROBABLE QUE TEÑAN ALGÚN MATERIAL RELACIONADO CO TEMA, DE NON SER ASÍ, IRÉMOLO CREANDO E COLOCANDO NESTE LUGAR.

A CONTINUACIÓN, MOSTRAMOS ALGÚNS LIBROS QUE PODEN SER INTERESANTES PARA ACOMPAÑAR ESTE TRABALLO, PERO PODEN SER CALQUERA OUTROS. COLOCARÉMOLOS NESA MESA DE INVESTIGACIÓN, PARA QUE OS PEQUES OS MIREN E OS MANIPULEN AO LONGO DESTE TRABALLO. 

     

 

 

ACTIVIDADE - OS SENTIDOS.

OS SENTIDOS SON O MÁIS PRÓXIMO E VISIBLE QUE TEÑEN OS PEQUES PARA INICIAR O ENTENDEMENTO DO CORPO HUMANO. DENDE OS SEUS PROPIOS SENTIDOS PODEN COMEZAR A EXPLORAR O CONTORNO E ASÍ VALORAR O IMPORTANTES QUE SON. ASÍ POIS, COMEZAMOS REALIZANDO UNHA SERIE DE EXPERIENCIAS PARA COÑECER OS NOSOS SENTIDOS.

ACIVIDADE 1-A VISTA:

-A TRAVÉS DUN ROLLO DE PAPEL DE COCIÑA OU WC MIRAMOS O MESMO OBXECTO DE PRÉTO E DE LONXE. E COMPROBAMOS A DIFERENTE PERSPECTIVA QUE NOS PERMITE A VISTA.

 

              

 

 

PODEDES APOIAR ESTA ACTIVIDADE CO SEGUINTE VÍDEO:

 

ACTIVIDADE 2- OLFATO:

-PREPARAR EN BOTES PEQUENOS DIFERENTES AROMAS. FARÉMOLO XUNTOS, PARA QUE OS NENOS/AS PERCIBAN O OLOR, E MANIPULEN ESES ELEMENTOS ANTES DE ENVASALOS. A CONTINUACIÓN, PODEMOS ETIQUETALOS, POÑENDO NA PARTE DE ABAIXO DO BOTE UNHA IMAXE PARA FACER O CONTROL DE ERRO, É DICIR, PARA QUE CANDO O ULAN SAIBAN SE ERA ESE OLOR QUE PENSABAN OU NON. TAMÉN PODEMOS POÑERLLE NA PARTE DE ABAIXO UN NÚMERO, E NUNHA FOLLA FACER A RELACIÓN DE NÚMERO CON OLOR (IMAXE), PARA QUE ELES A RELACIONEN, E FAGAN O CONTROL DE ERRO. ESTA ACTIVIDADE PODÉMOLA FACER COS OLLOS ABERTOS OU TAMÉN, COS OLLOS TAPADOS.

ALGÚNS EXEMPLOS DE COUSAS QUE PODEN OLER: LIMÓN, CANELA, ROMERO, COLACAO, CAFÉ, OUREGO, ALLO, COLONIA, … QUE SEXAN ELEMENTOS COÑECIDOS PARA ELES/AS. TAMÉN PODEMOS IR PRESENTÁNDOLLE OLORES NOVOS E IR AMPLIANDO O XOGO.

                  

 

                   

 

                  

 

 

ESTA ACTIVIDADE A PODEDES APOIAR VENDO O SEGUINTE VÍDEO:

 

ACTIVIDADE 3- O GUSTO:

PODEMOS FACER ALGO PARECIDO Á ACTIVIDADE ANTERIOR: PROBAR ALIMENTOS COS OLLOS TAPADOS E ADIVIÑAR QUE SON. ALGUNHAS IDEAS DE ALIMENTOS: MARMELADA, MAZÁ, GALLETAS, PLÁTANO, LIMÓN, … O IDEAL SERÍA PROBAR TODO TIPO DE SABORES: SALGADOS, DÓCES, AMARGOS E ÁCIDOS, E ASÍ APROBEITAR PARA TRABALLAR TAMÉN ESTES CONCEPTOS. INCLUSO PODEMOS XOGAR A, QUE UNHA VEZ PORBADOS OS ALIMENTOS, COLOCAR ENRIBA DA LINGUA O ALIMENTO ONDE LLE CORRESPONDE O SABOR, ASÍ ELES/AS VERÁN QUE PARTE DA LINGUA RECOÑECE ESE SABOR.

                        

 

ESTA ACTIVIDADE A PODEDES APOIAR VENDO O SEGUINTE VÍDEO:

 

ACTIVIDADE 4- O TACTO:

-HAI UN XOGO QUE LLES GUSTA MOITO, CHAMADO A CAIXA MÁXICA, E CONSISTE E GARDAR VARIOS OBXECTOS NUNHA BOLSA. OS PEQUES DEBEN INTRODUCIR A MAN E EXTRAER O OBXECTO QUE NÓS LLE DIGAMOS. TAMÉN PODEMOS FACELO, DE OUTRAS MANEIRAS, COMO POR EXEMPLO, ADIVIÑANDO O QUE TOCAN E DESCRIBÍNDOO, E LOGO QUITÁNDOO DA CAIXA E VENDO SE O ACERTARON.

                    

 

-OUTRA ACTIVIDADE: PODEMOS CREAR ALFOMBRAS OU TAPETES CON DIFERENTES TEXTURAS, PARA PISALAS OU TOCALAS COAS MANS, TAL E COMO PODEMOS VER NAS SEGUINTES IMAXES.

          

                       

 

                                          

 

 

PODEDES APOIAR ESTA ACTIVIDADE VENDO O SEGUINTE VÍDEO:

ACTIVIDADE 5- O OÍDO

HAI MOITAS ACTIVIDADES QUE PODEMOS FACER PARA TRABALLAR O OÍDO. POR EXEMPLO, O XOGO DO SILENCIO É FANTÁSTICO. PODEMOS QUEDAR EN SILENCIO E INTENTAR IDENTIFICAR TODOS OS SONS QUE PODEMOS OÍR. PODEMOS FACER ESTE XOGO DENTRO DA CASA, E TAMÉN O PODEMOS FACER NUN PASEO QUE FAGAMOS Á PRAIA, AO MONTE, …

-TAMÉN PODEMOS POÑERLLES SONS POR TEMAS, E QUE IDENTIFIQUEN O SON NOMEANDO O ANIMAL, OBXECTO, INSTRUMENTO, … QUE ACABE DE SONAR.

PODEMOS APOIAR ESTAS ACTIVIDADES CON IMAXES PARA QUE OS NENOS/AS FAGAN UNHA ASOCIACIÓN VISUAL AO MESMO TEMPO.

 

 

 

-PODEDES ATOPAR IMPRIMIBLES E MÁIS IDEAS NA SEGUINTE DIRECCIÓN:

http://montessoriconmispeques.com/montessori/2016/10/24/el-juego-de-los-sonidos-pdf-descargable-gratis/

-TAMÉN PODEDES APOIAR ESTA ACTIVIDADE CO SEGUINTE VÍDEO:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MÁIS SOBRE CONTINENTES

 

ACTIVIDADE 6 DE CIENCIAS:

 

MÁIS ACTIVIDADES SOBRE OS CONTINENTES.

 

NO FÍO DA SEMANA ANTERIOR, SEGUIREMOS CREANDO MATERIAIS E XOGOS PARA IR COMPLETANDO ESTA INVESTIGACIÓN SOBRE OS CONTINENTES.

 

ACTIVIDADE 1-PODEMOS INVESTIGAR SOBRE QUE ANIMAIS HAI EN CADA CONTINENTE. AO IGUAL QUE NA ACTIVIDADE ANTERIOR, PODEMOS CREAR TARXETAS DEBUXÁNDOAS E ESCRIBINDO O SEU NOME DEBAIXO, PODEMOS IMPRIMIR AS TARXETAS DE 3 PASOS MONTESSORI OU, DE TÉR ANIMAIS DE XOGUETE NA CASA, PODEMOS USALOS COMO MATERIAL PARA ESTA ACTIVIDADE.

 

NA SEGUINTE DIRECCIÓN PODEDES IMPRIMIR, VER, … TARXETAS DE ANIMAIS POR CONTINENTES: https://mimontessori.org/. SÓ TENDES QUE ENTRAR NA PÁXINA E BUSCAR OS ANIMAIS POR CADA CONTINENTE.

           

 

          

 

 

- PODEMOS INVESTIGAR SOBRE OS DIFERENTES HÁBITATS DOS ANIMAIS, E IR SITUÁNDOOS NO MAPA FEITO A SEMANA ANTERIOR.

-https://mimontessori.org/2016/10/21/animales-por-habitat-i-los-oceanos/

-https://mimontessori.org/2016/10/22/animales-por-habitat-ii-el-desierto/

-https://mimontessori.org/2016/10/23/animales-por-habitat-iii-el-bosque/

-https://mimontessori.org/2016/10/25/animales-por-habitat-iv-la-selva/

-https://mimontessori.org/2016/10/24/animales-por-habitat-v-la-sabana/

 

    

 

 

PODEMOS IMPRIMIR AS TARXETAS, OU TAMÉN ELABORALAS NÓS, FACENDO OS DEBUXOS DOS ANIMAIS E ESCRIBINDO O SEU NOME DEBAIXO.

ACTIVIDADE 2-OUTRA DAS ACTIVIDADES PODE SER INVESTIGAR E COÑECER AS DIFENTES PERSOAS E CULTURAS DO MUNDO. PODEMOS COMEZAR COÑECENDO A NENOS/AS DO MUNDO:

 

         

 

                             

 

 

PODEDES ATOPAR IMPRIMIBLES NA SEGUINTE DIRECCIÓN: https://www.montessoriencasa.es/imprimible-gratis-ninos-mundo-free-printable/

 

ACTIVIDADE 3-E, COMO ÚLTIMA ACTIVIDADE PARA ESTA SEMANA, PODEMOS INVESTIGAR E COÑECER OS DIFERENTES TIPOS DE CASAS DO MUNDO. NESTA ACTIVIDADE PODEMOS INCLUSO FACER MAQUETAS PEQUENAS, DEBUXOS, … PARA LOGO XOGAR ENRIBA DO MAPA, SITUANDO CADA UNHA DELAS NA PARTE DO CONTINENTE Á QUE CORRESPONDE.

 

 

-AQUÍ PODEDES VER UN VÍDEO SOBRE AS DIFERENTES CASAS DO MUNDO: https://www.youtube.com/watch?v=s1D8sJLoJdA

-https://mimontessori.files.wordpress.com/2017/02/casas-del-mundo-letra-imprenta-con-los-colores-de-los-continentes.pdf

 

                     

 

 

ESTAS SON AS PROPOSTAS DE ACTIVIDADES PARA ESTA SEMANA. DESEXAMOS QUE VOS GUSTEN!.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OS CONTINENTES

 

 

ACTIVIDADE 5: OS CONTINENTES

 

OS SENTIDOS SON FUNDAMENTAIS PARA O ENTENDEMENTO DO CONTORNO E A APRENDIZAXE DO SER HUMANO. A MAXIA DOS SENTIDOS É A APOSTA POR UN MODELO EDUCATIVO DE APRENDIZAXE DINÁMICA, PLACENTERA, PRÓXIMA, DE EXPERIMENTACIÓN, …

 

ASÍ POIS, NESTA ACTIVIDADE PROPOÑEMOS A REALIZACIÓN DUN MAPAMUNDI POR PEZAS. DE MANEIRA QUE POIDAMOS XOGAR CON EL DE DIFERENTES MANEIRAS.

 

1-ACTIVIDADE: PREPARAR O MAPAMUNDI.

 

PODEMOS FACER ESTA ACTIVIDADE DE DIFERENTES MANEIRAS E UTILIZANDO DIFERENTES MATERIAIS. DENDE AQUÍ PROPOÑEMOS FACELO CON CARTÓN OU CON FELTRO.

 

-NO CASO DE FACELO CON CARTÓN: PINTAREMOS A BASE DE COR AZUL CO FIN DE QUE FAGA DE OCÉANO, E PINTAREMOS CADA CONTINENTE DA COR INDICADA.

 

-NO CASO DE FACELO CON FELTRO: PRECISAMOS DUNHA BASE GRANDE DE TELA AZUL, IGUALMENTE, PARA QUE FAGA DE OCÉANO E: ¼ DE FELTRO DE COR: NARANXA, ROSA, VERDE, VERMELLO, AMARELO, MARRÓN E BRANCO.

 

-A CONTINUACIÓN, PODEMOS VER OU IMPRIMIR AS SILUETAS QUE APARECEN, POR EXEMPLO, NA SEGUINTE DIRECCIÓN: https://www.imagineourlife.com/patterns/Pattern-WorldMap.pdf

 

                       

 

                    

 

RELACIÓN DE COR POR CONTINENTE: AMÉRICA DO NORTE: NARANXA; AMÉRICA DO SUR: ROSA, EUROPA: VERMELLO; ASIA: AMARELO; ÁFRICA: VERDE; OCEANÍA: MARRÓN E ANTÁRTIDA: BRANCO.

 

NESTE ENLACE PODEDES VER OUTRA MANEIRA DE CREAR O MAPA DOS CONTINENTES DE MANEIRA MOI SINXELA: https://tigriteando.com/mapamundi-montessori-diy/

 

 

 

2- ACTIVIDADE: PREPARAR OUTROS MATERIAIS.PODEMOS COMPLETAR ESTE MATERIAL CON DIVERSAS INVESTIGACIÓNS E BÚSQUEDAS. NESTA OCASIÓN CREAREMOS AS TARXETAS DOS CONTINENTES.

 

-PODEMOS BUSCAR AS TARXETAS DOS CONTINENTES, IMPRIMILAS OU DEBUXALAS E PINTALAS, CREANDO UNHAS TARXETAS ONDE APAREZA A SILUETA DO CONTINENTE E O NOME: https://mimontessori.org/2016/07/15/continentes/

 

                        

 

-ESTA ACTIVIDADE A PODEMOS REFORZAR CO SEGUINTE VÍDEO: https://www.youtube.com/watch?v=6cXUG54e8zU

-E, CO FIN DE COMEZAR A ORGANIZAR ESTE NOVO MATERIAL, PODEMOS CLASIFICAR OS MATERIAIS POR CONTINENTES. UN EXEMPLO DE CLASIFICACIÓN, PODE SER COMO O QUE APARECE NA IMAXE. PERO TAMÉN O PODEMOS FACER CON CAIXAS DE ZAPATOS, CESTOS, ETC.

 

 

                      

 

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

O TEMPO E A TERRA

 

4º ACTIVIDADEDE CIENCIAS: O TEMPO E A TERRA

 

TRABALLAR ESTES DOUS CONCEPTOS IMPLICA ADENTRARSE NAS RAZÓNS DO NOSO PASO POLA VIDA. LÉVANOS A FALAR DO PASADO E DO FUTURO, PERO SOBRE TODO DA IMPORTANCIA DE SER CONSCIENTES E CONSECUENTES COAS NOSAS ACCIÓNS NO PRESENTE, DO LEGADO QUE RECIBIMOS E DO QUE NÓS PODEMOS DEIXAR.

 

CON ESTA ACTIVIDADE TRABALLAREMOS ESTES DOUS CONCEPTOS ENTRELAZÁNDOOS ENTRE SI.

 

1-DIALOGAMOS:QUEN SOMOS?, DE ONDE VIMOS?. FACEMOS UNHA PEQUENA INVESTIGACIÓN SOBRE A NOSA ORIXE.

 

ACTIVIDADES:

 

-FACEMOS UNHA ÁRBORE XENEALÓXICACON FOTOGRAFÍAS DA FAMILIA. PODEMOS FACER UNHA SINXELA ONDE SÓ APAREZAN OS PAIS-FILLOS, PODEMOS FACELA MÁIS AMPLA CON AVÓS-PAIS-FILLOS, E INCLUSO MÁIS AMPLAS (SE ASÍ QUEREMOS). TENDES DIFERENTES MODELOS EN PINTEREST.

   

 

 

-FACEMOS A NOSA LIÑA DA VIDACOAS NOSAS PROPIAS FOTOS DENDE QUE ERAMOS BEBÉS, INCLUSO COAS ECOGRAFÍAS TEMPORALIZADAS. PODEMOS IR ETIQUETANDO O ANO NO QUE SE FIXERON AS FOTOS E CANTOS MESES TIÑA OU ANOS O NENO/A, E IR ORGANIZÁNDOAS TAL E COMO VEDES NAS IMAXES:

 

             

 

 

 

2-DIALOGAMOS:QUE PEGADAS DEIXAMOS?, ONDE PODEMOS ATOPAR PEGADAS?, …

ACTIVIDADES:

-FACEMOS PEGADAS:CUNHA GABETA CON TERRA, CUNHA PLAQUIÑA DE BARRO,CON AREA … XOGAMOS A FACER PEGADAS, COS DEDOS, COAS MANS, COS PÉS, … INCLUSO PODEMOS FACER PEGADAS CON CUNCHAS, CON PLANTAS, …

 

 

                            

 

 

-TAMÉN PODEMOS INVESTIGAR SOBRE OUTRAS PEGADAS. PEGADAS DE ANIMAIS E FACER UN XOGO SOBRE ELAS: https://mimontessori.org/2016/07/03/huellas-de-animales/. NESTE ENLACE ATOPAREDES IMPRIMIBLES CO XOGO DAS PEGADAS DOS ANIMAIS.

 

                     

 

 

-FACEMOS AS PEGADAS DOS MEMBROS DA CASA. COS PÉS DESCALZOS PINTAMOS OS PÉS, E OS POÑEMOS UNS AOS LADOS DOS OUTROS. PODEMOS INCLUSO FACER UN CADRO COS PÉS DA FAMILIAS REPRESENTADOS. CON ESTA ACTIVIDADE, PODEMOS TRABALLAR TAMÉN CONCEPTOS MATEMÁTICOS: DE TAMAÑO, NÚMERO (DE PÉS, DE DEDOS QUE HAI SUMÁNDOOS TODOS, …).

 

 

                                                         

 

 

-CONSTRUÍR CON TERRA:CO BARRO PÓDESE CONSTRUÍR E, DE FEITO MOITO MELLOR QUE COA AREA. HUMEDECENDO A TERRA OBTEMOS UNHA PASTA BASTANTE CONSISTENTE QUE PERMITE USAR MOLDES E CREAR CASAS, CASTELOS, MUROS, … SE DEIXAMOS SECAR TERRAS DENTRO DE MOLDES OBTEREMOS FIGURAS OU LADRILLOS BASTANTE CONSISTENTES.

 

 

                                        

 

 

-CREAR MUNDOS E IMAXINAR HISTORIAS NO BARRO:SE DEIXAMOS ALGÚNS MATERIAIS DE XOGO PARA XOGAR COA TERRA, OS/AS NENOS/AS PODERÁN IMAXINAR INFINIDADE DE HISTORIAS. POR EXEMPLO, XOGAR A RECREAR A ERA DOS DINOSAURIOS, CREAR MICROHORTOS, ETC.

 

 

                                      

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

A AUGA

3ª ACTIVIDADE DE CIENCIAS: A AUGA

“OLVIDAMOS QUE O CICLO DA AUGA E O CICLO DA VIDA, SON UN MESMO”

JACQUES Y. COUSTEAU

A MELLOR MANEIRA DE APRENDER É MEDIANTE O XOGO E A EXPERIENCIA PERSONAL. ASÍ POIS, A CONTINUACIÓN PROPOÑEMOS AS SEGUINTES ACTIVIDADES DE INVESTIGACIÓN, MANIPULACIÓN E OBSERVACIÓN.

 

1- O CICLO DA AUGA. POR QUE CHOVE?

                 

COMEZAMOS CON ESTE EXPERIMENTO PARA QUE OS NENOS/AS ENTENDAN UN POUCO MELLOR O MUNDO QUE LLES RODEA, NESTE CASO O CICLO DA AUGA.

MATERIAIS: BOTELLA DE PLÁSTICO, AUGA, COLORANTE ALIMENTARIO AZUL E ROTULADORES PERMANENTES.

PREPARACIÓN:

1-DEBUXA O SOL E UNHAS NUBES NA PARTE SUPERIOR DA BOTELLA, E A LIÑA DE TERRA NA PARTE INFERIOR.

2-MESTURA MEDIO VASO DE AUGA CON COLORANTE AZUL E MÉTEO NA BOTELLA E TÁPAA.

3- POR ÚLTIMO COLÓCAO XUNTO Á FIESTRA, OU NALGÚN LUGAR ONDE LLE DEA O SOL, E OBSERVA.

EXPLICACIÓN: O SOL QUENTA A AUGA DOS OCÉANOS, RÍOS, … QUE SUBE Á ATMÓSFERA EN FORMA DE VAPOR E FORMA NUBES QUE ALMACENA A AUGA. CANDO ESTAS NUBES SE ATOPAN CUNHA CORRENTE DE AIRE FRÍO, O VAPOR SE CONDENSA E SE PRECIPITA EN FORMA DE CHOIVA.

 

2- A DENSIDADE DA AUGA SALGADA. POR QUE FLOTAN MÁIS OS OBXECTOS NO MAR?

 

CONTINUAMOS CON ESTE EXPERIMENTO PARA ENTENDER POR QUE OS OBXECTOS FLOTAN MELLOR NO MAR, PREGUNTA QUE FAN OS/AS NENOS/AS SOBRE TODO CANDO VAN Á PRAIA.

                         

MATERIAIS: PEQUENAS PEZAS DE PLÁSTICO, CATRO VASOS DE CRISTAL TRANSPARENTES, AUGA, SAL, AZUCRE E BICARBONATO.

PREPARACIÓN:

1-DISOLVE DÚAS CULLERES DE SAL NUN VASO, DÚAS DE AZUCRE EN OUTRO, E DÚAS DE BICARBONATO EN OUTRO.

2-MANTÉN O ÚLTIMO VASO SÓ CON AUGA, SEN AGREGAR NADA MÁIS.

3-ETIQUETA CADA VASO CO NOME DO INGREDIENTE, TAMÉN PODE SER UN DEBUXO OU UNHA FOTOGRAFÍA.

A CONTINUACIÓN, METE UNHAS POUCAS PEZAS DE PLÁSTICO EN CADA VASO E OBSERVA QUE OCURRE. AS PEZAS COLOCADAS NOS VASOS CON BICARBONATO E SAL, DEBEN FLOTAR. MENTRAS QUE AS OUTRAS QUEDAN NO FONDO.

EXPLICACIÓN: CANDO SE AGREGA O SAL Á AUGA, ESTA VÓLVESE MÁIS DENSA, É DICIR, MÁIS PESADA. POR ESA RAZÓN, ALGÚNS OBXECTOS SE FUNDEN NA AUGA DÓCE E FLOTAN NA SALGADA. CO BICARBONATO DE SODIO SUCEDE O MESMO, POIS É UN TIPO DE “SAL”.

3-BARQUIÑOS DE XEO NUN MAR DE ACEITE. POR QUE NON SE MESTURA A AUGA E O ACEITE?.

 

ESTE EXPERIMENTO É PERFECTO PARA SACIAR A CURIOSIDADE E POTENCIAR AS GANAS DE INVESTIGAR.

                                

MATERIAIS: CUBITEIRA, AUGA, COLORANTE ALIMENTARIO, ACEITE DE BEBÉ E UNHA BOTELLA DE PLÁSTICO.

PREPARACIÓN:

1-FACEMOS OS CUBIÑOS DE XEO TINGUÍNDOOS CON COLORANTE (DE DIFERENTES CORES).

2- UNHA VEZ FEITOS OS CUBIÑOS DE XEO, POÑÉMOLOS NUNHA CUBETA TRANSPARENTE CON ACEITE PARA BEBÉS E XOGAMOS CON ELES MENTRAS SE DERRETEN E FORMAN BURBULLAS DE AUGA DE CORES SOBRE O ACEITE.

EXPLICACIÓN: A AUGA E O ACEITE NON SE MESTURAN, ESTO SUCEDE PORQUE A AUGA SE COMPORTA COMO UN IMÁN. AS BURBULLAS DE AUGA XAMÁIS SE MESTURARÁN CO ACEITE, E ADEMAIS AO SER MÁIS DENSA A AUGA QUE O ACEITE, AS BURBULLAS QUEDARÁN NO FONDO E O ACEITE NA PARTE SUPERIOR.

4-AUGA CURVA.

ENSINA NOCIÓNS DE FÍSCIA CON ESTES SINXELOS EXPERIMENTOS CON AUGA PARA NENOS/AS A TRAVÉS DE APRENDER A FACER FORMAS CURVADAS SIMPLEMENTE CUN GLOBO E UN CHORRO DE AUGA.

                     

 

MATERIAIS: AUGA, GLOBO INFLADO, UN PEDAZO DE PANO DE MICROFIBRA.

PREPARACIÓN:

1-DEIXAR SAÍR POLA BILLA DE AUGA UN CHORRO FINO E CONSTANTE.

2-INFLAR O GLOBO E FROTALO CUN PANO DE MICROFIBRA.

3-COLOCA O GLOBO PRETO DO CHORRO DE AUGA PERO SEN TOCAR O CHORRO.

E, VERÁS COMO O GLOBO CREA UNHA CARGA IÓNICA NEGATIVA QUE FARÁ QUE ATRAI Á AUGA CON CARGA POSITIVA.

EXPLICACIÓN: A AUGA ESTÁ FEITA DE MOLÉCULAS QUE TEÑEN UNHA PARTE POSITIVA E OUTRA NEGATIVA, POLO QUE O ACHEGAR O GLOBO CARGADO NEGATIVAMENTE, ESTE ATRAE A PARTE POSITIVA DAS MOLÉCULAS DA AUGA E CÚRVASE O CHORRO, ACHEGÁNDOSE AO GLOBO.

 

REXISTRO:PODEMOS IR REXISTRANDO CADA UNHA DAS EXPERIENCIAS FACENDO UNHA ACTIVIDADE IMPRESA COMO A QUE MOSTRAMOS A CONTINUACIÓN (NON FAI FALTA IMPRIMIR, PODEDES COPIALA):

 

                 

 

A LUZ

2-ACTIVIDADE: A LUZ.

A LUZ É UN RECURSO FASCINANTE, PROMOVE A INVESTIGACIÓN E A EXPLORACIÓN. É O MARCO PERFECTO PARA DESCUBRIR INTERROGANTES.

A CONTINUACIÓN, PROPOÑEMOS AS SEGUINTES ACTIVIDADADES, QUE PODEDES AMPLIAR E MODIFICAR EN FUNCIÓN DOS VOSOS RECURSOS, CREATIVIDADE, IMAXINACIÓN, ETC. ESPERAMOS QUE VOS GUSTEN!

 

1-XOGAMOS CON DIFERNTES PAPEIS DE CELOFÁN POÑÉNDOOS UNS ENRIBA DOS OUTROS. NUNHA FIESTRA FACER O MESMO, E OBSERVAR AS CORES. SE TEMOS PEZAS MAGNÉTICAS TRANSLÚCIDAS, PODEMOS TAMÉN CREAR AS NOSAS COMPOSICIÓNS NAS FIESTRAS. CON FORRO DE PEGAR OU NON, OU OUTRO PLÁSTICO PEGADO NA FIESTRA, PINTAMOS VIDRIEIRAS.

                                         

         

2-DESCOMPOÑEMOS A LUZ CON AXUDA DUN CD, CUNHA LANTERNA OU CO SOL. CREAR O NOSO ARCO DA VELLA CON TINTES (COLORANTE ALIMENTARIO) E PAPEL DE COCIÑA (VER O ENLACE: https://www.pinterest.es/pin/683491680936824577/

  

3-PODEMOS CREAR UNHA MESA DE LUZ: PRECISAMOS UNHA CAIXA DE PLÁSTICO E LANTERNAS OU LUCES DE NADAL: https://tinylasouris.wordpress.com/2015/11/02/la-table-lumineuse-les-petits-diy-de-misha/

         

E A XOGAR: PODEMOS FACER MOITAS ACTIVIDADES E CON MOITOS MATERIAIS:  CON AREA OU TERRA: TRAZOS, DEBUXOS, … CON PAPEIS DE DIFERENTES CORES E CON BOTES CON COLORANTES ALIMENTARIOS: MESTURAS DE CORES. CON DEBUXOS, LETRAS, NÚMEROS…: CALCOS. E TODO O QUE QUEIRAN E IMAXINEN.

                

4-XOGAR A FACER SOMBRAS COAS MANS E CO CORPO, XOGAR A COPIAR SOMBRAS DE ANIMAIS, AS SOMBRAS DA NOSA CARA (FACER UN CADRO PINTANDO A SOMBRA DA CARA).

       

5-FACER UN TEATRIÑO DE SOMBRAS: CUNHA CAIXA CREAMOS O TEATRIÑO. E CON PAOS E SILUETAS CREAMOS AS FORMAS OU PERSONAXES. XOGAMOS, REPRESENTAMOS CONTOS, …

          

https://www.pinterest.es/pin/305752262185905363/

RECOMENDACIÓN

DEIXÁMOSVOS O ENLACE DA PÁXINA DO CSIC :

https://www.csic.es/es/agenda-del-csic/aprende-ciencia-en-casa-con-el-csic

 QUE NOS ANIMA A QUE PUBLICO DE TODAS AS IDADES  TEÑA UN ACHEGAMENTO Á CIENCIA DESDE  A CASA .

DISFRUTÁDEO!

EXPERIENCIAS COAS FLORES

1 ACTIVIDADE : EXPERIENCIA COAS FLORES.

COA CHEGADA DA PRIMAVERA,PROPOÑEMOS O ESTUDO DAS FLORES COMO PRIMEIRA DAS EXPERIENCIAS. A CONTINUACIÓN RECOMENDAMOS UNHA SERIE DE ACTIVIDADES PARA O SEU ESTUDO:

1.CREAR UN CADERNO DE EXPLORADOR:UNHA PEQUENA LIBRETA ONDE SE VAIAN ANOTANDO AS INVESTIGACIÓNS QUE FAGAMOS.EN CADA PÁXINA REXISTRAREMOS O SEGUINTE:

NOME:                                                   DATA:

OBXECTO A EXPLORAR(NOME DA FLOR):

CARACTRERÍSTICAS(FORMA .Nº DE PÉTALOS,ETC)

DEBUXO OU FOTO:

ENTENDENDO QUE CADA NENO /A CUBRIRÁ ESTOS DATOS EN FUNCIÓN DO SEU NIVEL,POLO QUE ,PODERÁN FACELO CON PALABRAS ,LETRAS RECAORTADAS ,DEBUXOS ,CORES ,ETC

ESTE CADERNO EXPLORADOR PODEMOS USALO ATA FINAIS DE CURSO ,INVESTIGANDO ,ADEMAIS DAS FLORES,CALQUER OUTRO CONTIDO.

 

2.EXPERIENCIAS SOBRE AS PARTES DAS PLANTAS:

RAÍZ: POÑER NUN TARRO DE CRISTAL UN ALGODÓN EMPAPADO CON AUGA E UNHA FABA/LENTELLA ENRIBA.AO LONGO DE 15 DÍAS ,OBSERVAR COMO MEDRA A RAÍZ,O TALO,AS FOLLAS,....IR REXISTRANDO NO CADERNO CADA OBSERVACIÓN:PODEMOS OBSERVAR CON LUPA,MEDIR,.....

TALO: TINGUIR CLAVEIS/TINGUIR APIO.COLLEMOS UN VASO CON AUGA TEMPLADA E LLE ENGADIMOS COLORANTES ALIMENTARIOS (MELLOR DE CORES FORTES: VERMELLO,AZUL,.... AÍNDA QUE TAMÉN PODEMOS MEZCLAR VARIOS COLORANTES.) COLLER OS CLAVEIS OU O APIO(MELLOR QUE TEÑAN FOLLAS)  E DARLLES UNS PEQUENOS CORTES NA BASE DO TALO PARA CARA ARRIBA .METER OS CLAVEIS OU  O APIO NO VASO CON AUGA.

1.PREGUNTAR:QUE CREMOS QUE VAI PASAR ,CREAR HIPOTESES SOBRE O QUE PENSAN QUE SUCEDERÁ.

2.OBSERVAR AO LONGO DO DÍA O QUE SUCEDE,VOLVER A OBSERVAR OS DÍAS SUCESIVOS.

3.CONCLUÍR A EXPERIENCIA.

FLOR: SE PODEMOS SAÍMOS AO XARDÍN E OBSERVAMOS FLORES.DE NON TER XARDÍN OU NON PODER SAÍR BUSCAMOS FLORES EN INTERNET E FALAMOS SOBRE ELAS.

XOGAMOS A QUITAR CADA PARTE DA FLOR E OBSERVAMOS AS PARTES,CONTAMOS OS PÉTALOS ,E REXISTRAMOS NO CADERNO OU FACEMOS UN  DEBUXO.

 

3.ENLACES,PÁXINAS A VISITAR e imprimibles cos que crear material de apoio.

-https://mimontessori.files.wordpress.com/2016/07/partes-de-la-planta-letra-imprenta.pdf

-https://mimontessori.org/2016/08/18/partes-de-la-planta-y-partes-de-la-semilla/

-https://mimontessori.org/2016/07/30/partes-de-la-flor/

-https://jaisaeducativos.net/

-https://tigriteando.com/creative-nature-botanica-miniland/

 -https://mimontessori.files.wordpress.com/2020/03/tarjetas-safari-ltd-flores-letra-mayc3basculas.pdf

 

 



Distribuir contido


by Dr. Radut