Skip to Content

Autonomía personal

AUTONOMÍA PERSONAL

Hábitos e Autonomía Persoal

 

Mentres ímos xogando, seguimos aprendendo esta semana a proposta é seguir colaborando coa nosa familia, para que xuntos, podamos IR TRABALLANDO A NOSA MOTRICIDADE CO PROPÓSITO DE CHEGAR A ACADAR O OBXECTIVO PROPOSTO; “ATAR OS CORDÓNS DAS ZAPATILLAS”.

 

ATAR OS CORDONS É UN PASIÑO MAIS HACIA Á AUTONOMÍA DO NENO/A, É UN PASO QUE REQUIRE COMBINAR OS MOVEMENTOS PROPIOS DE AXILIDADE MANUAL E COORDINACIÓN ÓCULO-MANUAL.

PARA PODER EMPEZAR A PRÁCTICAR ESTA DESTREZA TÉÑENSE QUE DAR ALGUNHAS CIRCUNSTANCIAS QUE A FACILITE;

@ Será importante ter presente que NESTAS TAREFAS QUE ÍMOS PROPOÑER cos nosos nenos/as, PARA ELES NON PODE SUPOÑER MAIS QUE UN XOGO. É fundamental, que o/a neno/a queira APRENDER A FACELO.

 

@ É IMPORTANTE QUE O PODAMOS ELABORAR XUNTOS, xa que o pequeno/a o ten que sentir COMO UNHA CREACIÓN PROPIA para que o VALORE como tal.

 

@ Teremos que ter en conta as tarefas que os nenos/as poden facer segundo as súas idades. A maioría acada as destrezas necesarias entre os 4-5 anos. Pero cada cativo/a É ÚNICO E IRREPETIBLE, temos que respetar o RÍTMO DE APRENDIZAXE de cada un deles.

 

@ É IMPORTANTE QUE DEMOS EXEMPLO. Como xa sabedes somos un modelo a imitar para os nosos/as cativos/as. Eso significa que tes que atarte os cordóns moitas veces e lentamente, de xeito que poda copiar os teus movementos. Podes empregar diferentes CANCIÓNS, OU RIMAS,… para poder facelo mellor;

Neste enlace, atoparedes un TRUCO xenial, para aprender a facelo.

https://youtu.be/QJVR8hHBQyM

 

 

@ MÓSTRALLES OS MOVEMENTOS PARA FACER O LAZO.

@ PARABÉNS. Temos que reforzar os nosos/as pequenos/as amosando unha actitude positiva, SEMPRE.

 

 

@ Podemos realizar unha plantilla de zapato ou zapatilla. Ahí vós mando unha idea;

 

Ao principio é mellor empregar diferentes cores, porque lles resulta mais doado e divertido.

 

LEER MAIS:

https://elsonidodelahierbaelcrecer.blogspot.com/2014/09/aprendo-atarme-los-cordones-por-cachito.html

https://www.guiainfantil.com/blog/educacion/aprendizaje/el-truco-definitivo-para-ensenar-a-atarse-los-cordones-a-los-ninos/

 

 

BIQUIÑOS PARA TODOS E FELICES VACACIÓNS!!

Hábitos e Autonomía Persoal

Hábitos e Autonomía Persoal

Mentres ímos xogando, seguimos aprendendo esta semana a proposta é seguir colaborando coa nosa familia, para que xuntos, podamos IR TRABALLANDO A NOSA MOTRICIDADE CO PROPÓSITO DE CHEGAR A ACADAR UN ADECUADO AGARRE DO LÁPIZ.

SODES MOITAS AS FAMILIAS QUE VÓS PLANTEXADES ESTA CUESTIÓN. AGARRAR BEN O LÁPIZ, SUPÓN TER ADQUIRIDO UN BO CONTROL POSTURAL, SER CAPAZ DE ESTABILIZAR O SEU CORPO (TRONCO, OMBROS, CÓBADOS, MUÑECAS E MANS), TER FORZA MUSCULAR, DESARROLLAR A SÚA COORDINACIÓN ÓCULO-MANUAL, UNHA BOA PLANIFICACIÓN MOTORA,... TODAS ESTAS DESTREZAS VANSE ADQUIRINDO DENDE O SEU NACEMENTO;CANDO OBSERVA, EXPLORA, MANIPULA, EXPERIMENTA NO SEU ENTORNO, CANDO LOGRA ARRASTRARSE, GATEAR E CAMIÑAR.É ASÍ, COMO OS PEQUES PASAN DOS GARABATOS AOS TRAZOS PARA POSTERIORMENTE, TER OS RECURSOS E PODER ESCRIBIR.

ESTA PÁXINA QUE VÓS PROPOÑO MIRAR, AMOSA CON DETALLE OS PASOS QUE SE TEÑEN QUE DAR PARA CHEGAR A ADQUIRIR ESTA DESTREZA DUN XEITO ADECUADO. ADEMÁIS, NOS PROPÓN UNHA CHEA DE EXERCICIOS QUE PODEMOS FACER PARA FAVORECER O NOSO PROPÓSITO, SEGUNDO NO MOMENTO NO QUE SE ATOPA O NENO/A.

 

 https://elsonidodelahierbaelcrecer.blogspot.com/2019/01/de-las-manitas-blandas-al-agarre-del.html

 

 É IMPORTANTE, SER CONSCIENTES DE QUE “O AGARRE DO LÁPIZ TEN UN DESARROLLO SECUENCIAL E GRADUAL, O CAL, TAL E COMO DIXEMOS CON ANTERIORIDADE, REQUIRE DE CERTAS HABILIDADES QUE SE VAN ADQUIRINDO EN CONXUNTO COA MADURACIÓN E O CRECEMENTO DO NENO/A.

 

 

 

 

 

COMO XA SABEDES, NAS COUSAS MAIS COTIDIANAS, PODEMOS ATOPARNOS UNHA CHEA DE ACTIVIDADES PARA FAVORECER ESTE APRENDIZAXE. VÓS DEIXAMOS ALGUNHA IDEA;

 

 

 

BIQUIÑOS PARA TODOS E ATA A PRÓXIMA SEMANA!!

AUTONOMÍA PERSONAL

Hábitos e Autonomía Persoal

Mentres ímos xogando, seguimos aprendendo…esta semana a proposta é seguir colaborando coa nosa familia, para que xuntos, podamos ELABORAR UNHA RECEITA.

É IMPORTANTE, que os nosos/as pequenos/as poidan SENTIRSE PROTAGONISTAS EN TODAS AS TAREFAS QUE REALIZAN. E AXUDAR na cociña é unha delas.

Poder COLABORAR, MANCHAR AS SÚAS MANS, PARTICIPAR DO QUE FACEMOS, será fundamental para este tarefa tan divertida que ímos ter como PROPOSTA.

 

A NOSA TAREFA CONSTA DE DIFERENTES MOMENTOS;

 

@ É FUNDAMENTAL buscar un nome divertido ao noso RESTAURANTE, p.exemplo; “CASA PEPA”.

@ O peque ten que ter claro o noso rol de “CHEF PRINCIPAL”, e que eles están na cociña pero como AXUDANTES.

 

@ É recomendable ter unas NORMAS COMÚNS, CONSENSUADAS POLA FAMILIA, para poder traballar xuntos.

 

@ PROPOÑEMOS BUSCAR UN “DÍA OU NOITE ESPECIAL” NA QUE VAIAMOS A COCIÑAR.

 

@ Unha proposta divertida será BUSCAR ou FACER UN DÍA DIFERENTE, podemos festexar que é VENRES, e que os VENRES, cociñamos en familia e ABRIMOS o “RESTAURANTE CASA PEPA”. A proposta será SEMANAL.

 

@ E AQUÍ VÓS DEIXAMOS ALGÚNS ENLACES PARA FACER DOS NOSOS MENÚS, UN MOMENTO DIFERENTE;

https://recetas.lidl.es/Recetas-para-ninos

https://www.pequerecetas.com/recetas-ninos/

 

https://www.etapainfantil.com/recetas-faciles-sanas-ninos

 

@ Esta actividade, podemos deixala recollida no noso “CALENDARIO DE RUTINAS”.

AUTONOMÍA PERSONAL

Hábitos e Autonomía Persoal

Mentres ímos xogando, seguimos aprendendo…esta semana a proposta é seguir colaborando coa nosa familia, para que xuntos, podamos RECOLLER A HABITACIÓN.

É IMPORTANTE, que os nosos/as pequenos/as poidan SENTIRSE PROTAGONISTAS EN TODAS AS TAREFAS QUE FAGAN.

A continuación, amosamos diferentes tarefas que os nenos/as poden facer, sempre en función da súa idade;

@ Para iniciar aos pequenos/as, na TAREFA de FACER A CAMA, podemos propoñerllo como un xogo;

Ao principio estaremos con eles, disfrutando e aproveitando o tempo que plantexamos para facer dita tarefa. Podemos xogar a facer unha guerra de almofadas, ou xogar a que a nosa cama é unha tenda de acampar,..

 

E despois de xogar, hai que recoller, podemos facer a cama ao principio perseguindo arrugas, ou buscando as puntas da sábanas,… Os mais pequeniños/as poden colaborar poñendo a almofada ou colocando os seus bonecos favoritos.

@ Outra actividade importante será recoller os xoguetes despois de xogar; ORDEAR é moito mais sinxelo si cada obxecto ten o seu lugar.

 

Polo xeral, somos os adultos quenes decidimos onde se garda cada xoguete, pois a proposta é QUE SEXAN OS PEQUES OS QUE DECIDAN ONDE GARDALOS, en función dos seus gustos, e do tempo que lle adiquen a xogar,… Para facer isto, é fundamental poder dispoñer dunhas caixas onde colocalos e sería interesante se a cada caixa se lle poden facer unhas etiquetas con debuxos ou escritura, en función da idade dos pequenos/as. Deste xeito, será mais doado poder recoñecer o lugar onde se atopan gardados cunha simple ollada.

 

CÓMO PODEMOS FACER QUE OS NENOS/AS REALICEN ESTAS TAREFAS CON GUSTO?

 

@ Será importante ter presente que NESTAS TAREFAS QUE ÍMOS PROPOÑER cos nosos nenos/as, PARA ELES NON PODE SUPOÑER MAIS QUE UN XOGO.

 

@ É IMPORTANTE QUE DEMOS EXEMPLO. Como xa sabedes somos un modelo a imitar para os nosos/as cativos/as.

 

@ ORDEAR NON SÓ OS XOGUETES, a medida que vaian crecendo é importante que participen xunto cos membros da familia nas tarefas do fogar; recoller a roupa, pasar o aspirador,…

 

@ PARABÉNS. Temos que reforzar os nosos/as pequenos/as amosando unha actitude positiva cada vez que nos axuden.

 

@ Será fundamental que estemos xuntos, na tarefa de FACER AS LABORES e así COMPARTIR CON ELES ditos MOMENTOS.

 

@ A elaboración do cuadro de rutinas que propuxemos a semana pasada, será RECOMENDABLE que recolla estos momentos de limpeza e recollida de material.

 

 

 

BIQUIÑOS PARA TODOS E ATA A PRÓXIMA SEMANA!!

Hábitos e Autonomía Persoal III

Hábitos e Autonomía Persoal III

 

Mentres ímos xogando, seguimos aprendendo… esta semana a proposta é seguir colaborando coa nosa familia, para que xuntos, podamos ELABORAR UN CADRO DE RUTINAS DIARIAS.

Esta ferramenta, facilitará moito nos vosos nenos/as que haxa unha rutina semanal que lles aportará unha maior estabilidade emocional, unha maior autonomía e nos evitará moitos conflictos. 

 

A continuación, amosamos diferentes tarefas que os nenos/as poden facer segunda as súas idades; 

¿CÓMO PODEMOS FACER UN CADRO DE RUTINAS?

 

@ Será importante ter presente que NESTAS TAREFAS QUE ÍMOS PROPOÑER cos nosos nenos/as, PARA ELES NON PODE SUPOÑER MAIS QUE UN XOGO.

 

@ É IMPORTANTE QUE O PODAMOS ELABORAR XUNTOS, xa que o pequeno/a o ten que sentir COMO UNHA CREACIÓN PROPIA para que o VALORE como tal.

 

@ Teremos que ter en conta as tarefas que os nenos/as poden facer segundo as súas idades.

 

 

@  Despois será necesario poder plasmar con imáxenes as rutinas que queiramos traballar. Por exemplo; Lavar os dentes, Facer experimentos,…

 

 

@ Sería XENIAL, poder facelo con IMÁXENES REAIS DOS NOSOS CATIVOS/AS, pero de non ser posible o podemos facer con debuxos, imaxes recortables,… E incluso cos nenos/as mais maiores empregando IMÁXENES-ESCRITURA.

 

@ Cando teñamos todo elaborado. Podemos deixar que os nosos/as fillos/as, elixan o lugar onde queren colocalo.

 

@ Algúns exemplos poderían ser os seguintes; 

@ E TENDO EN CONTA A IDADE DOS ALUMNOS/AS, os maiores poderían facer

@ É recomendable que o empreguemos de xeito ORIENTATIVO, e nunca de forma ríxida. 

@ Si nalgún momento facemos cambios na nosa rutina, só teremos que falalo cós pequenos/as e deixar que fagan os cambios necesarios ao principio do día.

 

 

  BIQUIÑOS PARA TODOS E ATA A PRÓXIMA SEMANA!!

 

 

 

2ª SEMANA: HÁBITOS E AUTONOMÍA PERSOAL

Mentres ímos xogando, seguimos aprendendo…esta semana a proposta é seguir colaborando coa nosa familia nas TAREFAS DOMÉSTICAS.

Será importante ter presente que NESTAS TAREFAS QUE ÍMOS PROPOÑER cos nosos nenos/as, temos que ter en conta varios aspectos moi importantes; A seguridade dos pequenos/as, Sempre con supervisión, Para eles non pode supoñer máis que un XOGO.

Todas estas tarefas que se plantexan, son para poder ir introducindo en diferentes tempos e momentos. E, por suposto, de xeito voluntario  e xogando.

¿Qué vós parecería axudar a poñer a lavadora e tender a roupa?

@ Ímos levar a roupa sucia ó seu cesto, cando rematamos de ducharnos ou espirnos.

@ Xa podemos facer a colada. Non vós esquezades de clasificar a roupa, non podemos mezclar a blanca coa de cor. Eso supón un bo traballo de lóxico-matemática.

 @ Podemos cargar a lavadora xuntos, pero non nos podemos olvidar de deixar claro aos pequenos/as que O TRABALLO DE INTRODUCIR OS DETERXENTES E SUAVIZANTES E COUSA DOS ADULTOS, xa que, é algo perigoso para facelo eles.

 

Aínda que ao botón de inicio, SÍ QUE PODE SER COUSA DE NENOS/AS.

@ Por fín, rematou, xa estamos preparados para poder COLGALA. Temos que vaciar a lavadora, e coller o cesto ao peso. Un bo momento, para poder observar si PESA MOITO, ou POUCO, si PESABA MÁIS SECA ou agora MOLLADA….

@ A COLGALA, deixamos aos peques que podan colgar a súa roupa, para eso, necesitamos que o tendedeiro teña unha altura adecuada para eles.

Ao principio, costará traballo pero aínda que NON QUEDE PERFECTA, non nos ten que importantar, xa melloraremos.

 @ O mellor, pode ser poder recollela.

 

Biquiños para todos e todas e ata a próxima semana!

 

 

 

 

AUTONOMÍA PERSOAL

 

 

  • ESTA SEMANA PODEMOS AXUDAR NA CASA A POÑER A MESA,

CON ESTA ACTIVIDADE ESTAMOS TRABALLANDO ALGÚNS HÁBITOS RELACIONADOS COA ALIMENTACIÓN , A IDEA E IR POUCO A POUCO INTRODUCINDO RUTINAS QUE, A LONGO PRAZO, PROPORCIONARÁN AOS NENOS E NENAS MÁIS AUTONOMÍA.

PARA AXUDALOS NESTA TAREFA PODEMOS BOTAR MAN DESTES CONXUNTOS DE MESA MONTESSORI

          

  https://www.montessoriencasa.es/poner-la-mesa-setting-the-table/

 

  • AQUÍ DEIXAMOS UNHA RECEITA, SE VOS ANIMADES A FACER UN ALMORZO ESPECIAL COS VOSOS PEQUES Guiño

BO PROVEITO!!!

 

 

 

Distribuir contido


by Dr. Radut