Robótica en Primaria

Canción "Ei vai" con mBots

Os mBots tamén interpretan a nosa música. Un gran traballo da profe de música e do alumnado máis grande. Programaron os nosos robots para que interpreten a canción "Ei vai" a dúas voces, cada unha interpretada por un robot.

Ficheiro coa descripción da actividade

Programación dos robots

Sistema Solar

Co alumnado de 4º,5º,6º elaboramos unha maqueta para traballar o sistema solar cos mBoots.

Unha vez que tivemos todo montado tamán a aproveitamos para traballar cos cursos máis baixos e con infantil

No chan da clase facemos un esquema do sistema solar. Con cinta adhesiva de cor negra marcamos as órbitas dos planetas.  Buscamos información sobre cada planeta e facemos un modelo de cada un en bolas de porespan. Tuneamos os robots coas bolas. Para completar o esquema con cachos de cinta adhesiva de diferentes cores marcamos o cinto de asteroides.

A un lado da órbita da terra marcamos no chan con cinta adhesiva os nomes da estacións do ano e ó outro lado os meses.

Programamos os robots co sigueliñas.

Unha vez que temos  todo montado permítenos realizar diferentes actividades cos diferentes cursos.

-          O alumnado fai de planetas e vanse desprazando pola súa órbita en sentido contario ás agullas do reloxo arredor do sol.

-          Os robots son os planetas. Pómolos a camiñar todos xuntos e vemos cal chega antes e cal tarda máis. Introducimos o concepto de ano e vemos que o ano ten diferentes duracións nos diferentes planetas.

-          Pomos a andar os planetas interiores ou os exteriores.

-          Quedámonos solo co planeta terra, o alumnado séntase no chan, a medida que a terra vai pasando polas diferentes estacións ímolas nomeando. Facemos o mesmo cos diferentes meses do ano.

DIFICULTADES

Para marcar as órbitas axudámonos deste vídeo https://www.youtube.com/watch?v=GMTtTW2uWfw

Cando facemos as letras cos nomes dos meses e as estacións  debemos polas o suficientemente separadas das órbitas para que non teñamos problemas co segueliñas.

Para que nos funcione ben o segueliñas no chan debemos procurar que os robots teñan as baterías ben cargadas

PROPOSTAS DE MELLORA

Intentar programar o robot- planeta terra para que faga os movementos de rotación e translación ó mesmo tempo.

Programar o robot planeta terra para que ó pasar polas diferentes estacións se ilumine o led de abordo dunha cor diferente ou que varíe a intensidade luminosa.

Programar o planeta-robot terra para que a medida que pasa polos diferentes meses ou estacións apareza ese mes ou estación escrito na matriz led. Ou un debuxo coa evolución dunha planta ó longo do ano.

Pincha na imaxe para ver as fotos

Álbum: Robótica en Primaria -> Sistema Solar

Luces de Nadal

Na materia de plástica no Nadal traballamos cos nosos robots Mbot. Comezamos construindo casas con caixas de cartón. Logo utilizando a placa Mcore do Mbot, conectamos a matriz led e as luces led. Progrmamos a matriz led con mensaxes de Paz e de Nadal e as luces led para que alumbren cada unha dunha cor.

Colocamos as matrices nos tellados e nas ventás as luces led. E conseguimos iluminar as nosas casas para o Nadal.

Compoñentes do Mboot:

Dous módulos led conectados nos portos 1 e 2

Matriz leds conectada no porto 3

Placa mCore

Web calculadora de color RGB

Pincha na foto

Álbum: Robótica en Primaria -> Luces de Nadal

Programando no día da Paz

Cos Escornabots xogamos con plantillas con emocións e estados de ánimo.

Programamos sensor segueliñas do Mbot e fixemos o camiño da palabra Paz.

Xogando co Escornabot.

Para facer a alfombriña o alumnado

máis pequeno fixo fotos expresando diferentes

emocións e estados de ánimo.

Para xogar temos tarxetiñas coas diferentes

emocións

Os Mbots seguindo os camiños da palabra Paz