Exposición Etnográfica

No curso 2003-2004 a celebración do día das letras galegas adicouse a Xaquín Lorenzo Xocas. Para conmemorar este acontecemento, no CEIP de Vilar de Barrio montamos unha exposición etnográfica. Os nenos e nenas da escola  decidiron coller o testemuño do seu traballo. Sairon do colexio na procura de aparellos propios dos oficios tradicionais da zona. Investigaron os seus nomes e usos, clasificáronos, ordeáronos e preparáronos para a súa exposición. Polo camiño descubriron que moitos deles aínda hoxe son usados e ven como certas tradicións aínda seguen vivas, ás máis das veces por falta de recursos mecánicos que as substitúan. Xocas, sabio, dixo sempre que a ferramenta cotiá estaba ameazada polo esquecemento, corría o risco de non ser valorada como o auténtico tesouro patrimonial que era, que é. Velaquí a resposta no noso traballo.
      Para levar a cabo esta empresa ademáis de contar coa colaboración de toda a Comunidade educativa (alumnado, Profesorado, pais e nais) tamén nos axudaron as cociñeiras, os veciños, o Concello etc. que de forma desinteresada e con moita ilusión aportaron as ferramentas e utensilios que pouco a pouco foron enchendo o ximnasio do cole.

Este é o noso recoñecemento á figura de Don Xaquín. Multiplicar o seu traballo, facer que perdure, contaxiar a todo o mundo a súa ilusión polos pequenos detalles dos eixos, carros, xugos, casas, castros e capelas.

Na Galería podes ver as fotos deste traballo.