Lingua de Signos

LINGUA DE SIGNOS

lingua de signos (LS) é a lingua natural das persoas xordas. Defínese como unha lingua visual, xestual, espacial e manual na que inflúen factores históricos, culturais, lingüísticos e sociais. En España, existen, tal e como recoñece a Lei 27/2007 do 23 de outubro, dúas linguas de signos: a lingua de signos española (LSE) e a lingua de signos catalá (LSC).

No CEIP Mariñamansa contamos con intérprete de lingua de signos (ILS) dende o curso 2009-2010 e, actualmente, dous intérpretes traballan no centro. A súa función principal é a de actuar de ponte de comunicación entre o alumnado xordo e o resto da comunidade educativa.

Se queredes aprender algúns signos, ver contos ou cancións en LSE ou atopar recursos para o alumnado xordo, picade aquí.

E aquí podedes ver máis sobre a LSE no noso centro.

"Saúdos para non esquecer"

"Na quinta do tio Manel"

CURSO 2017-2018

BOAS VACACIÓNS A TOD@S!

DÍA NACIONAL DAS LINGUAS DE SIGNOS ESPAÑOLAS (14 xuño)

No cole usamos e apoiamos a LS!!

Nineta, Eva, Naiara, Samira, Breixo, Pablo e Florina (2º)

Iván, Cristian, Puri, Pablo, Pilar, Valeria, Denisa, Carmen, Ámbar, Juan Carlos, Luis (5º)

Erika, Catalina, Leo, Álex, Hasan, Pope, Ángel e Saúl (6º)

Para celebrar este día, fixemos un saúdo moi chulo co alfabeto dactilolóxico en LSE. Animádesvos a probar?

Podedes velos en grande no canal de Youtube do cole

Tamén fixemos un minilibro con algúns signos en LSE. Podedes velo e descargalo  aquí, para aprender un pouquiño máis sobre a LS.

APRENDEMOS OS PAÍSES EN LSE

A clase de 5º animouse a aprender os países de Europa en LSE. Aquí volo deixamos!

Se o queredes ver máis grande, premede aquí

E aquí outra versión do vídeo

ESTE CURSO...

CALENDARIO PLURILINGÜE... CON LINGUA DE SIGNOS!

Comezamos o curso 2017-2018 compartindo o calendario plurilingüe que elaboramos o curso pasado grazas ó equipo de dinamización da lingua galega, no que aparecen todas as linguas do centro... e tamén a LSE! Se queredes ver o calendario completo picade aquí.

CURSO 2016-2017

14 DE XUÑO: DÍA NACIONAL DAS LINGUAS DE SIGNOS ESPAÑOLAS

Para festexar o Día Nacional das Linguas de Signos Españolas, 14 de xuño, a comunidade educativa do CEIP Mariñamansa elaborou un vídeo signado da canción "Cuestión de gusto". Con ela participamos no concurso "¡Cantamos con las manos!" organizado pola FAXPG con motivo deste día. A canción está cantada por alumnado e profesorado do centro, e tamén fixemos a música e á adaptación á LSE. Esperamos que vos guste!

Se o queres ver máis grande preme aquí.

E tamén participamos na elaboración dun vídeo xunto con outros centros educativos de Galicia. Nel interveñen alumnado xordo e ouvinte, profesorado, intérpretes de lingua de signos e mediadores comunicativos de todos os niveis educativos, amosando a presenza normalizada da LSE no ensino galego. A quen vedes do noso cole?

VIDEOCONFERENCIAS EN LSE

Ao longo deste curso organizamos varias videoconferencias en LSE con outros colexios de toda Galicia. Foi moi emocionante coñecer a outros nenas e nenos xordos que tamén signan!

Os centros que conectaron con nós foron: CPI As Mirandas (Ares), CEIP As Mercedes (Lugo), CEIP Princesa de España (Verín), CEP Lois Tobío (Viveiro). Moitas grazas a todos!

PARTICIPAMOS NO CONCURSO DE POSTAIS DE NADAL DA FAXPG

Este curso, participamos no concurso de postais de Nadal da FAXPG (Federación de Asociacións de Persoas Xordas de Galicia). Pablo (1º) e Marta (6º) acadaron o primeiro premio nas súas respectivas categorías. Parabéns! Podedes ver a entrega de premios premendo aquí.

Luis, Pablo, Valeria, Marta e Saúl coas súas postais.