REBORRADIO

historico biblioteca

O Apalpador visita o colexio

Quen é o apalpador?

O vello Apalpador é  unha figura lendaria galega que achega os agasallos ás nenas e aos nenos polas datas de Nadal. Até os nosos días amósase coma un xigante que baixaba das devesas e apalpaba as súas barriguiñas. Se estaban cheas dicía: «Así, así esteas todo o ano» e deixáballes unha presa de castañas. Senón calaba, pero deixáballes tamén as castañas.

Para tranquilizar aos rapaces, bulideiros pola inquedanza da chegada do Apalpador, os pais cantáballes.

Vaite logo, meu meniño (miña meniña)

marcha agora para a camiña.

Que vai vir o Apalpador

a apalparche a barriguiña.

Xa chegou o día grande

día do noso Señor.

Xa chegou o día grande

e virá o Apalpador.

Mañá é dia de cachela,

que haberá gran nevarada

e há vir o Apalpador

cunha mega de castañas.

Por aquela cemba

xa ven relumbrando

o señor Apalpador

para darvos o aguinaldo.

Hai moitos personaxes polo mundo adiante que traen agasallos aos nenos polo Nadal. Uns están representados como boa xente e outros como “os malos” mais case que todos teñen un tronco común, ben seguro que precristián.

Para saber máis sobre estes personaxes navega por este sitio no que atoparás cousas moi curiosas.

Fonte: https://www.apalpador.gal/quen-e-o-apalpador/orixes/

Rosa caramelo polo alumnado de 1º EP

Xornada deportiva de campo a través

O pasado venres, día 16 de novembro, o alumnado de 3º e 4º de primaria, participamos con outros centros nunha xornada deportiva de campo a través no ceip de Guillarei.

“Protect the animals!”

Unidade didáctica “Protect the animals!” da plataforma educativa de Sogama.

Esta unidade trata sobre a necesidade de evitar o abandono de residuos na natureza como unha das medidas para protexer aos animais. O lixo mariño está a ocasionar auténticos estratos. Os animais inxiren refugallos plásticos que confunden con alimento ocasionándoles serios trastornos dixestivos e, en moitas ocasións, a morte.

A unidade didáctica aprovéitase para dar a coñecer as características de especies tales como os golfiños, as tartarugas, os paxaros e os animais típicos que habitan nos bosques.

Fonte: Sogama

HALLOWEEN

On the 31st of October we celebrated Halloween at school. This year, besides the activities for each year, the 3rd year class sang the song ·Trick or Treat· for the rest of the groups. The students of the 6th year class invented a Halloween monster in order to create an exhibition with all the projects. We showed the results in a digital way too!.

We hope you liked and enjoyed all the activities!

HALLOWEEN MONSTERS

Letras galegas 2019

A Real Academia Galega, propuxo a Antón Fraguas Fraguas como o homenaxeado no Día das Letras Galegas de 2019.

Fraguas Fraguas (Loureiro, Cotobade, 1905 - Santiago de Compostela, 1999) foi historiador, profesor e director e presidente do Museo do Pobo Galego, así como un dos fundadores da Sociedade de Lingua e membro das Irmandades da Fala e do Seminario de Estudos Galegos. Compaxinou o ensino coa investigación en contacto con institucións como o Instituto Pai Sarmiento ou a RAG, na que ingresou en 1956 no sitio que deixou Castelao. Recibiu, entre outros galardóns, o Pedrón de Ouro, a Medalla Castelao, o Premio Trasalba e o Premio das Letras e das Artes da Xunta.

A RAG creou o Día das Letras Galegas en 1963, ano que se lle dedicou a Rosalía de Castro por cumprirse o centenario da publicación da súa obra 'Cantares Galegos'. Fonte: Faro de vigo