COMUNICACIÓN E REPRESENTACIÓN DA REALIDADE
BLOQUE 1. INTENCIÓN E INTERACCIÓN COMUNICATIVA
CA1.1. Participar de maneira activa e axustada, espontánea e respectuosa coas diferenzas individuais en situacións comunicativas de diverso tipo. → OBX1
CA1.2. Interpretar as mensaxes transmitidas mediante representacións ou manifestacións artísticas, tamén en formato dixital, recoñecendo a intencionalidade do emisor e mostrando unha actitude curiosa e responsable. → OBX2
CA1.3. Expresar emocións, ideas e pensamentos a través de manifestacións artísticas e culturais, gozando do proceso creativo. → OBX5
CA1.4. Axustar o seu repertorio comunicativo ás propostas, aos interlocutores e ao contexto, indagando nas posibilidades expresivas das diferentes linguaxes. → OBX1
BLOQUE 2. AS LINGUAS E OS SEUS FALANTES
CA2.1. Participar en situacións de uso de diferentes linguas mostrando interese, curiosidade e respecto pola diversidade de perfís lingüísticos. → OBX1
CA2.2. Participar en diferentes situacións de uso das dúas linguas cooficiais recoñecendo a importancia de ambas as dúas para fomentar a riqueza cultural da nosa comunidade. → OBX3
CA2.3. Descubrir e utilizar o vocabulario propio das linguas cooficiais mostrando interese polo seu uso. → OBX5
CA2.4. Valorar positivamente as particularidades lingüísticas da contorna próxima. → OBX5
CA2.5. Relacionarse coas demais persoas a través da fala empregando as expresións de convencións sociais básicas que regulan as relacións interpersoais. → OBX2
CA2.6. Relacionarse con normalidade a través da fala na pluralidade lingüística e cultural da súa contorna, manifestando interese por outras linguas, etnias e culturas. → OBX5
CA2.7. Participar en interaccións comunicativas en lingua estranxeira relacionadas con rutinas e situacións cotiás. → OBX5
BLOQUE 3. COMUNICACIÓN VERBAL ORAL. COMPRENSIÓN - EXPRESIÓN - DIÁLOGO
CA3.1. Percibir, identificar e discriminar sons da lingua aumentando o seu repertorio comunicativo e adquirindo progresivamente unha maior precisión. → OBX1
CA3.2. Interpretar de forma eficaz as mensaxes e as intencións comunicativas dos demais. → OBX2
CA3.3. Facer un uso funcional da linguaxe oral aumentando o seu repertorio lingüístico e construíndo progresivamente un discurso máis eficaz, organizado e coherente en contextos formais e informais. → OBX3
CA3.4. Utilizar a linguaxe oral como instrumento regulador da acción nas interaccións cos demais con seguridade e confianza. → OBX3
CA3.5. Evocar e expresar espontaneamente ideas a través do relato oral. → OBX3
CA3.6. Expresar oralmente mensaxes facendo transferencias doutras linguaxes (musical, plástica, gráfica, escrita e corporal) e indagando nas posibilidades comunicativas que ofrece a combinación delas. → OBX3
BLOQUE 4. APROXIMACIÓN Á LINGUAXE ESCRITA
CA4.1. Mostrar interese por comunicarse a través de códigos escritos, convencionais ou non, valorando a súa función comunicativa. → OBX4
CA4.2. Identificar algunha das características textuais e paratextuais mediante a indagación acompañada en textos de uso social libres de todo tipo de prexuízos e estereotipos. → OBX4
CA4.3. Desenvolver as habilidades grafomotrices do alumnado progresando no control e precisión. → OBX4
CA4.4. Producir diferentes textos individualmente ou en grupo, con escritura convencional ou non, con propósitos e intencións diferentes: recoller e transmitir información, gozo… →OBX4
CA4.5. Elaborar de forma escrita mensaxes expresadas noutras linguaxes (musical, plástica, gráfica, corporal e oral), indagando nas posibilidades comunicativas que ofrecen as transferencias entre elas. → OBX4
BLOQUE 5. APROXIMACIÓN Á EDUCACIÓN LITERARIA
CA5.1. Identificar algunha das características textuais e paratextuais mediante a indagación acompañada en textos de uso social libres de todo tipo de prexuízos e estereotipos. → OBX4
CA5.2. Recorrer á biblioteca como fonte de información e gozo e banco de recursos, respectando as súas normas de uso. → OBX4
CA5.3. Gozar compartindo a escoita e a lectura de textos literarios. → OBX5
CA5.4. Participar en actividades de aproximación á literatura infantil, tanto de carácter individual coma en contextos dialóxicos e participativos, descubrindo, explorando e apreciando a beleza da linguaxe literaria. → OBX5
CA5.5. Expresar gustos, preferencias e opinións sobre distintas manifestacións artísticas, explicando as emocións que produce o seu gozo. → OBX5
BLOQUE 6. LINGUAXE E EXPRESIÓN MUSICAL
CA6.1. Percibir, identificar e discriminar sons. → OBX1
CA6.2. Interpretar propostas dramáticas e musicais utilizando e explorando diferentes instrumentos, recursos ou técnicas. → OBX3
CA6.3. Valorar as producións dos demais de forma crítica, respectuosa e empática. → OBX3
CA6.4. Expresar emocións, ideas e pensamentos a través de manifestacións artísticas e culturais, gozando do proceso creativo. → OBX5
CA6.5. Expresar gustos, preferencias e opinións sobre distintas manifestacións artísticas, explicando as emocións que produce o seu gozo. → OBX5
CA6.6. Interpretar musicalmente mensaxes expresadas noutras linguaxes (oral, plástica, gráfica, escrita e corporal), indagando nas posibilidades expresivas que ofrecen as transferencias entre elas. → OBX5
BLOQUE 7. LINGUAXE E EXPRESIÓN PLÁSTICA E VISUAL
CA7.1. Interpretar as mensaxes transmitidas mediante representacións ou manifestacións artísticas, tamén en formato dixital, recoñecendo a intencionalidade do emisor e mostrando unha actitude curiosa e responsable. → OBX2
CA7.2. Elaborar creacións plásticas explorando e utilizando diferentes materiais e técnicas e participando activamente no traballo en grupo. → OBX3
CA7.3. Expresar emocións, ideas e pensamentos a través de manifestacións plásticas, artísticas e culturais, gozando do proceso creativo. → OBX5
CA7.4. Expresar gustos, preferencias e opinións sobre distintas manifestacións artísticas, explicando as emocións que produce o seu gozo. → OBX5
CA7.5. Valorar as producións dos demais de forma crítica, respectuosa e empática. → OBX3
CA7.6. Elaborar creacións plásticas a partir de mensaxes expresadas noutras linguaxes (musical, oral, gráfico, escrito e corporal) e indagar nas posibilidades expresivas que ofrecen as transferencias entre eles. → OBX3
BLOQUE 8. LINGUAXE E EXPRESIÓN CORPORAL
CA8.1. Explorar as posibilidades expresivas do corpo a través da dramatización e da danza. → OBX3
CA8.2. Axustar harmonicamente o seu movemento ao dos demais e ao espazo como forma de expresión corporal libre, manifestando interese e iniciativa. → OBX3
CA8.3. Valorar as producións dos demais de forma crítica, respectuosa e empática. → OBX3
CA8.4. Interpretar corporalmente mensaxes expresadas noutras linguaxes (musical, plástica, gráfica, escrita e oral) e indagar nas posibilidades expresivas que ofrecen as transferencias entre elas. → OBX3
BLOQUE 9. ALFABETIZACIÓN DIXITAL
CA9.1. Interactuar de maneira virtual familiarizándose co uso de diferentes medios e ferramentas dixitais. → OBX1
CA9.2. Interpretar as mensaxes transmitidas mediante representacións ou manifestacións artísticas, ou en formato dixital, recoñecendo a intencionalidade do emisor e mostrando unha actitude curiosa e responsable. → OBX2
CA9.3. Expresarse de maneira creativa utilizando diversas ferramentas ou aplicacións dixitais intuitivas e visuais para expresarse de maneira creativa. → OBX3
CA9.4. Coñecer e aplicar as normas básicas de uso das ferramentas tecnolóxicas: tempos de utilización, contextos e momentos de uso, tipo de aplicacións, contidos axeitados. → OBX2