BENVIDOS AO CURSO 2020/2021

IES AGRA DO ORZÁN
Rúa Alcalde Liaño Flores, s/n.
15010 A Coruña.
Tel.: 881 88 0080 / 690 627 274 (urxencias)
ies.agra.orzan@edu.xunta.es

O noso IES participa no Concurso internacional de Haikus en francés convocado pola FIPF

Dise en xeral que nunha forma poética tan curta como o Haiku xaponés cabe, na súa brevidade, toda a inmediatez e/ou a totalidade da vida.

Lembra que un Haiku ten características así de sinxelas:

É unha forma moi curta, case que unha visión directa, non rebuscada. Os versos son IMPARES (cousa que séculos depois do seu invento reinvindicou tamén o poeta francés Paul Verlaine: “ De la musique avant toute chose” en Art poétique).

Lembra que non se teñen que conxugar os verbos se non queres. Para certo Budismo xaponés, o tempo non existe. Só o instante presente. É o concepto do mundo flotante. Que apenas entrevisto na súa beleza, se desagrega, como a flor máis fráxil debaixo do dedo.

Lembra que inclue un kigo ( 季語 ), que alude indirectamente á unha tempada (esta palabra pode evocar unha foita, unha árbore en flor, calqueira planta, as primeiras neves, a neve de primavera, un animal, a cor da posta de sol en agosto, etc.)

Lembra outra vez por fin que é unha forma moi, moi breve (17 sílabas, tres versos 5/7/5), como a vida mesma, é que iso pode ser sorprendente para algún/algunha poeta occidental, que cultiva as veces formas moi, moi longas. E non tes que respectar a sintaxe tradicional nin que pareza unha frase “completa” e pode usar o guión medio longo – (tecla alt e guión medio no teclado). Pode ser como o flash da túa cámara do móbil, ou unha visión en soño.

O Departamento de francés convídate a participar nun concurso internacional de Haikus en lingua francesa convocado por PROFFF e a Comisión do Oeste da FIPF de Haïkús. Hai varias categorías para alumnado A1, A2, B1, B2 e profesorado.

ÁNIMATE COA BELEZA FUGAZ DO INSTANTE ESCRIBINDO UN HAÏKU SINXELO.

Pide axuda ou consellos a Louise, Raquel, María ou François.

Se non os coñeces, fala tamén con Marta de Francés, Milagros de Relixión ou Iolanda de Galego.

HORARIOS ESPELLO

Tendes á vosa disposición no enlace achegado os horarios espello. Estes horarios son os que funcionarán no caso dun confinamento xeralizado.

HORARIOS ESPELLO

DISTRIBUCIÓN Y SOLICITUD DE MASCARILLAS PARA ALUMNADO DE LA ESO

Informamos a las familias que en el DOG del viernes 13 de noviembre, se ha publicado la “ORDE 6 de novembro” que regula la solicitud de mascarillas para el alumnado matriculado en educación secundaria obligatoria.

Serán beneficiarios automáticos y por lo tanto no tendrán que presentar ninguna documentación,  los alumnos beneficiarios del Fondo de libros que obtuvieron el cheque para material (familias con renta per cápita igual o inferior a 6.000€).

Deberán presentar la solicitud los padres, madres, tutores o representantes legales del alumnado que no presentó solicitud del fondo de libros en tiempo y forma o que resultó excluida, siempre y cuando la renta per cápita sea inferior a 6.000€.

Las solicitudes deberán presentarse en el centro hasta el día 26 de noviembre.
Adjuntamos la orden publicada en el DOG (anexo)

Procedemento ED330E (sede electrónica Xunta de Galicia): https://sede.xunta.gal/detalle-procedemento?codtram=ED330E&ano=2020&numpub=1&lang=es