2ª SEMANA: ABN

CÁLCULO ABN

 

                Outra semana máis imos a proponer actividades que esperamos que vos gusten e vos resulten útiles para disfrutar en familia.

ACTIVIDADE 1

                Imos esta vez a fabricar un puzle un pouco especial. Para realizalo necesitamos unha imaxen. Como sempre, podemos obtela de distintas fontes: un recorte de unha revista ou xornal, unha foto nosa, ou un debuxo precioso que fagan os/as peques.

                Si queremos que teña máis consistencia e nos dure máis tempo podemos pegala nunha superficie dura como unha cartulina ou un cartón.

                O seguinte que temos que facer son rectas verticais  da forma que podedes ver na foto que tendes na parte inferior. En cada rectángulo escribimos un número na parte de abaixo. Ó final temos que coller a tesoira e ir recortando polas liñas negras e así teriamos (no caso do debuxo de abaixo) 10 rectángulos que iríamos unindo,  empezando polo número mási pequeno e rematando polo maior para conseguir completar o puzle.   

Agora é onde se complica porque tendes que elexir os números dependendo do nivel dos vosos fillos e fillas. Para os mais pequenos podemos empezar polo número 1, pero para os maiores tendes vós que ver o niver dos vosos nenos e nenas. Podemos facer o traballo con debuxos máis grandes ou máis pequenos dependendo do que nós queiramos.

 

                Todo se pode  complicar e poñer os números ó revés, é decir, o primeiro rectángulo que teñamos que colocar tería escrito o número 19 (no caso do debuxo de abaixo) e o último o 10, ou calquera outra variedade que se vos ocurra. Lembrade que todo este proceso pódese facer cos peques: elexir o debuxo ou foto, pegala, facer os rectángulos, escribir os números,…

 

ACTIVIDADE 2

Nesta actividade necesitamos os números do 1 ó 10, pero do dez necesitamos once copias e ademáis necesitamos o 20. Como sempre, este números podémolos facer facilmente con papeis e un rotulador, lápiz,…

                Con esta actividades podemos amosarlles ós rapaces e rapazas como se van formándo os números. Si xa sabemos contar ata 10, imos ir colocando os números do 1 ó 10. Ésta é a decena. Logo, debaixo imos a colocar os números  10. Unha vez colocados como na primeira foto eles poden ver como a partir da decena e uníndoselle unidades, se forman os números 11, 12,….20. hai que ir colocando o número 1 enriba do cer do número 10 de abaixo del, o 2 enriba do cero do dez que está debaixo del, e así sucesivamente ata chegar ó dez que o sustituiremos polo 20 que serían dúas decenas.

                Pódese facer esta actividade con outros números máis complicados si os rapaces e rapazas teñen a capacidade para entendelo. Así, en lugar de colocar o 10 debaixo, colocaríamos o 20, 30, 40, …

 

ACTIVIDADE 3  

                Como vos vai coa recta numérica da semana pasada?, pois esta semana podemos facer unha xigante para poder xogar. Seguramente non temos na casa estes números, pero non importa porque con un folio ou anacos de cartón podemos escribilos nós e decoralos como queiramos.

 

                Este xogo consiste en ir saltando de número en número e ir decindo o número que imos pisando. Os máis pequenos e pequeñas podemos empezar do 1 ó 10, peor os maiores podemos poñer unha recta máis longa ou con números maiores. Podemos ir saltando para diante e decindo os números (estamos contando cara a diante), podemos saltar empezando no número maior e ir cara o máis pequeño (estamos contando para atrás). Podemos seguir complicando e preguntar si saltamos 2 números cara adiante, en qué número nos colocaríamos? (si vos dades conta xa estamos sumando). Si saltamos 1 número cara atrás, en qué número nos colocaríamos? (estamos restando).

 

Esperamos que estes xogos vos entreteñan moito, ó mesmo tempo que ides apendendo. Como sempre, moitos saúdos e lembrade que xa queda unha semana menos para vernos.

 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer