Título node Learning object

Mar, 15/11/2016 - 09:29
Imaxen Lengua e cultura portuguesa do MECD

Orixe do proxecto

Este programa, coordinado na actualidade desde a Embaixada de Portugal a través do Instituto Camões, iniciouse no curso 87/88, como un programa de compensación educativa para favorecer a integración dos fillos e fillas de inmigrantes portugueses (e outros luso-falantes) no sistema educativo español e axudarlles a manter as súas referencias lingüísticas e culturais de orixe.

Para desenvolver este Programa, adscribiuse profesorado portugués a centros educativos españois, que nos centros de Educación Infantil e Primaria levaban a cabo actividades incluídas no horario lectivo, mediante "clases integradas" (nas que o profesorado portugués e o español desenvolven actividades conxuntas con todos os alumnos e as alumnas da aula) ou "clases simultáneas" (nas que o profesorado portugués atende ao grupo de alumnado que optaron por participar no Programa). Ademais, desenvólvense actividades complementarias: intercambios e visitas de estudo, semanas culturais, clubs de portugués.

Nos centros de Ensino Secundario "nos que o portugués ten estatuto de materia optativa impartida por profesorado español", a participación neste programa foi ata agora bastante reducida, e limitada ao ámbito extraescolar.

Actualidade

Desde 2011, o programa foi evolucionando cara a un novo perfil de ensino do portugués como lingua estranxeira, o que é máis acorde á realidade actual e aos novos destinatarios do programa. O obxectivo é integrar este ensino no currículo español como segunda lingua estranxeira, poñendo en valor a importancia que a lingua lusa está a adquirir mercé á expansión de economías emerxentes como Angola e Brasil (OCDE). Este cambio de orientación no ensino da lingua portuguesa vai realizar paulatinamente e o programa integrouse entre as accións recollidas en Memorando de entendemento entre o Ministerio e os Ministerios portugueses de Asuntos Exteriores e Educación e Ciencia que se asinou o 9 de maio de 2012 no Porto.

Os datos do curso 2013/14 informan de que a rede de Cursos de Lingua e Cultura Portuguesa esténdese a 24 CEIP e 28 IES, distribuídos en 7 Comunidades autónomas (Asturias, Castela e León, Cataluña, Estremadura, Galicia, Madrid e Navarra). Traballan nel 26 profesores portugueses, que atenden ao redor de 200 grupos de alumnado.

Pola súa banda, o Goberno de Estremadura ten asinado un convenio de colaboración co Instituto Camões e xa teñen en marcha dous IES con seccións bilingües en portugués. A Junta de Andalucía vai asinar o seu propio convenio en datas próximas, e as xestións están moi avanzadas coa Generalitat de Cataluña.

Na nosa comunidade hai un total de dez centros docentes que se benefician deste convenio no curso 2016/17.

As reunións de coordinación convócanse semestralmente.