You are herecontent / ACTIVIDADE "OS POLÍMEROS NAS NOSAS VIDAS"

ACTIVIDADE "OS POLÍMEROS NAS NOSAS VIDAS"

Unha das actividades previstas dentro do Plan Proxecta Escolas Verdes era continuar co proxecto iniciado o curso anterior dende os departamentos de Tecnoloxía e Física e Química sobre os distintos materiais poliméricos, a posibilidade de reciclaxe dos mesmos e os microplásticos.

Coa aparición do COVID-19 e a suspensión das clases presenciais esta actividade, proposta para o terceiro trimestre, tivo que ser abordada dende unha metodoloxía diferente á planificada inicialmente debido á dificultade de traballar conxuntamente e a distancia alumnado de diferentes niveis e materias e  profesorado de diferentes departamentos didácticos. Aínda así, non quixemos deixar de traballar esta temática e dado que os resultados das investgacións do alumnado non poden ser expostos nos corredores do IES, quixemos facelos visibles a través deste medio tratando de conseguir o obxetivo inicial: concienciar sobre a nacesidade de reducir os materiais plásticos.

O alumnado de 3º de ESO abordou, dende a materia de Tecnoloxía, a presenza de materiais plásticos nas nosas vidas así como a importancia da súa separación e posibilidades de reciclaxe. O alumno Lucas García elaborou una lámina sintetizando os procesos de separación, identificación e clasificación e posterior reciclaxe de materiais plásticos.

O alumnado de 2º de Bacharelato realizou pequenas investigacións sobre "Os materiais poliméricos" a partir dunhes contidos básicos sobre polímeros dende a materia de Química. Os resultados destas investigacións foron presentadas es diferentes formatos: dende póster, ata vídeo pasando por traballos artísticos.

O alumno Vicente Parrado, creou unha "Orquestra polimérica": unha peza musical (adaptación propia da xota Churrusqueira de Enrique García Rey)  feita con diferentes materiais poliméricos, algúns deles de elaboración propia. A esa orquestra adxuntou un estudo sobre a natureza e características de cada un dos materiais poliméricos empregados para a peza musical.

A alumna Carla Rivadulla fixo unha investigación sobre un polímero en particular: o poliuretano. Estudou a súa obtención química así como as súas propiedades e aplicacións, unha delas na propia contorna: nunha fábrica de colchóns de Melide. Os resultados da súa invetsigación presentounos no seguinte vídeo:

Lucía Iglesias fixo unha investigación sobre os materiais poliméricos e a súa problemática ambiental e achegou unha posibilidade xa en uso como posible susutituto dos materiais plásticos. Presentou os seus resultados nunha presentación en drive

Diego Pumar abordou a reciclaxe de materiais poliméricos na nosa Comunidade a través de entrevistas á Conselleira de Medio Ambiente e ó Director Xeral de Sogama.

As alumnas Sabela Cabado, María Fuciños e Laura Cabo estudaron a síntese química, estructura molecular, propiedades físicas e químicas, as aplicacións e as posibilidades de reciclaxe do polipropileno, polietilentereftalato e do polietileno respectivamente. Presentaron os resultados das súas investigacións en formato póster.

A alumna Elisa Pampín elaborou unha maqueta representando a estructura do PVC, ademáis dunha pequena investigación sobre as características físicas e químicas deste polímero e as súas aplicacións.