ORIENTACIÓNS, PAUTAS E ACTIVIDADES DE AUDICIÓN E LINGUAXE PARA A CUARENTENA
Nestes días é importante non perder os hábitos e as rutinas diarias. Para isto imos facer unha serie de recomendacións e propostas que se poden realizar na casa cos nosos nenos e nenas sobre todo cos que precisan apoio de AL.
É importante ter e seguir un horario diario, cunha serie de rutinas e non deixar todo á improvisación.
Existen unha serie de vídeos na páxina https://www.youtube.com/user/blogmaestrosal que pode ver toda a familia e participar de forma lúdica. Os contidos dos vídeos son moi variados. Deixo algúns exemplos:
- Discriminación auditiva: https://www.youtube.com/playlist?list=PLfVDJFxsvnTRT0VbCB4wdIXUoQdFCKS3W
- Conciencia fonolóxica: https://www.youtube.com/playlist?list=PLfVDJFxsvnTSetIIz0R7LqZLCJiqx1urm
- Vocabulario:https://www.youtube.com/playlist?list=PLfVDJFxsvnTSetIIz0R7LqZLCJiqx1urm
- Comprensión: https://www.youtube.com/playlist?list=PLfVDJFxsvnTRJGVsFbKoxkTiL7UHqbvHi
En www.youtube.com podemos atopar moitos contacontos. Por exemplo na canle https://www.youtube.com/user/BeatrizMontero atopamos contos como “La bruja rechinadientes”, “El elefante Elmer”, “Las princesas también se tiras pedos”, “Arturo y Clementina”... Contos que nos permiten abordar temas tan importantes como a igualdade, diversidade...
No blog http://siembraestrellas.blogspot.com/ atopamos moitísimos recursos relacionados con AL (estimulación da linguaxe oral, vocabulario, morfosintaxe, comprensión, lecto escritura...). Unha gran parte deste material o podedes atopar tanto en formato interactivo (polo que os nenos e nenas poden realizar as actividades nunha tablet ou ordenador) así como en formato listo para imprimir.
A continuación recollemos unha serie de páxinas onde podedes atopar gran cantidade de material para imprimir:
https://www.orientacionandujar.es
https://www.maestrosdeaudicionylenguaje.com/
https://www.aulapt.org/educacion-especial/a-l/
Este tamén é un gran momento para aproveitar e darlle uso a todos eses xogos de mesa que temos na casa e que son lúdicos para os nosos nenos e nenas e ó mesmo tempo nos permiten traballar outras moitas habilidades e procesos cognitivos. Por exemplo: a oca, o parchís, o dominó, o tres en raia, o bingo, “¿Quién es quién?”, Palabrea, Lince, Dobble, Stop (persona, animal o cosa), Hedbanz...
Tamén podemos aproveitar as tarefas diarias para traballar vocabulario, lecto-escritura... Por exemplo escribindo os ingredientes e a receita do menú diario, elaborando un horario para estes días coas actividades que imos facer, escribir palabras empregando materiais como macarróns, fariña, espuma de afeitar...
É moi importante ler todos os días (contos, revistas, prensa...). Tras a lectura podemos falar sobre o contido, facer preguntas sobre o mesmo, facer un debuxo...
Esperamos que estas orientacións e materiais vos sexan de utilidade e axuda.
Un saúdo e moito ánimo.