caderno

PROPOSTA DE ACTIVIDADES

1. Contesta as seguintes preguntas:

a)      De que palabra latina deriva o noso signo de interrogación?

b)      Que teñen en común as amígdalas e as améndoas?

c)      Que significado orixinal tiña a palabra rival?

d)      Que significa o acrónimo RIP?

e)      Coñeces algún termo informático que teña orixe latino?

f)       Cal era a diferenza entre o pergamiño e o papiro?

g)      Que ten que ver un paxaro cunha estilográfica?

 

2. Completa as frases cun latinismo:

         Rara avis; SPA; intelligentibus pauca; tabula rasa; ad kalendas graecas; horror vacui.

  • Non sei se Lois che entregará o traballo a tempo, a min díxome que mo entregaba ............................................................
  • Este fin de curso os alumnos de cuarto van ir de excursión a un…………………. con piscinas, circuitos termais etc, van vir do máis relaxados.
  • O outro día visitei a casa da miña veciña, tiña toda a casa chea de cousas e o salón abarrotado. De seguro que ten ……………………
  • Mirade, eu non vou dicirvos máis, creo que xa está todo claro, ……………………………
  • Marina e Pepe acaban de pasar unha crise no seu matrimonio. Ela púxolle os cornos, pero Pepe dixo que era mellor facer…………………………………………. e seguir adiante.
  • A Mateo non lle gusta o fútbol, non lle van os doces, tampouco sube ás atraccións nas feiras, é un pouco…………………..

 

3. Explique ce que ces photos te suggèrent.

         

                                                    

 

 

4. Dans la photographie que tu vois ensuite il y a un philosophe très important. Trouve le et raconte moi pourquoi nous le connaissons et quelle histoire on nous raconte de lui.

 

         

 

5. Complète avec V (vrai) ou F (faux):

  • On a commencé à utiliser l’expression SPQR dans la monarchie romaine pour symboliser le pouvoir absolu du roi …………..
  • Avec l'expression l'alpha et l’oméga on se réfère au caractère éternel de Dieu, qui est le début et la fin, au premier et au dernier……….
  • Le parchemin était un ancien support d'écriture que les Egyptiens utilisaient et que procédait de plantes qui croissaient á côté du Nil……
  • L'acronyme latin STTL qu’on inscrivait dans les pierres tombales voulait dire Sit Tito Terra Levis………..
  • Le nom alphabet se forme à partir des deux premières lettres de l'alphabet grec……..
  • Pierre la Ramée a été connu pour systématiser l'usage des lettres U et V dans les textes latins, ce qui favorisait la lecture aux étudiants……

 

6. Relie chaque photographie avec un mot et explique son étymologie.

 

      

 

        

       

 

 7. Completa as seguintes frases con palabras e expresións aprendidas nesta unidade.

  • O filósofo grego Heráclito consideraba que non podiamos bañarnos dúas veces no mesmo río porque para el ……………………….
  • Un matemático grego chamado …………………….. descubriu que enganaran ao tirano de Siracusa e, cheo de ledicia, saíu á rúa espido exclamando ………………………
  • Coas palabras latinas Caro data vermibus formamos o termo galego ……………………
  • No ordenador que tes na casa hai cando menos unha tecla cuxo nome remítenos ao latín. Trátase da tecla ………………………
  • Os gregos chamaban …………………………………. ás follas de papiro que aínda non foran escritas.
  • Os soldados romanos ás veces cobraban o seu soldo en sal, xa que esta era moi apreciada daquela, de aí vén a nosa palabra ………………………….
  • Antigamente os romanos pelexaban sen cesar e moitas veces os seus adversarios eran os que estaban á outra beira do río xa que querían facerse co seu curso. Esta é a explicación etimolóxica da palabra galega ……………………………
  • Os muros do campo de fútbol están por completo pintados con ……………………….. moi xeitosos. O malo é que ao alcalde non lle fan moita graza e os quere borrar.

 

8.  Fais une phrase avec chacun de ces latinismes et hellénismes:

a)      Intelligentibus pauca:

b)      Verbi gratia:

c)      RIP:

d)      Mataiotes:

e)      Meden agan: