Correspondentes xuvenís 3.0

• Consellería Traballo e Benestar
    • Dirección Xeral de Xuventude e Voluntariado

Ámbito: voluntariado.
Definición: promoción e difusión de información de interese para o alumnado a través da creación dunha rede de correspondentes xuvenís nos institutos.
Temporización: curso completo.
Alumnado ao que vai dirixido: 3º e 4º da ESO, bacharelato e ciclos medios e superiores de FP.
Límite de centros participantes: 77

Responsable do programa:

Nome: Jaime Díaz Fiuza.
Departamento: información xuvenil.
Teléfono: 881 997 606.
Correo electrónico: jaime.diaz.fiuza@xunta.es

Obxectivo xeral

Correspondentes xuvenís 3.0 pretende contar cunha "antena informativa" en cada centro seleccionado, na que se responsabilice o alumnado de recoller a información en materia de xuventude que se lles envie desde a Dirección Xeral de Xuventude e Voluntariado e de difundila entre o resto do alumnado do centro, contando co apoio do persoal do centro coordinador de información xuvenil e co profesorado participante no programa.

Os correspondentes xuvenís son mozos ou mozas que, mediante unha formación previa e apoiados polo profesorado participante, se encargarán de informar aos demais compañeiros das convocatorias, carnés xuvenís, recursos e actividades que poidan ser do seu interese.

Os correspondentes terán as seguintes funcións:

1. Xestionar un taboleiro informativo no que haberá información sobre temas do seu interese.
  2. Difundir a información que reciban a través dos medios ao seu alcance: redes sociais, entre os delegados de clase, compañeiros de instituto…
  3. Manter actualizado e ordeado o taboleiro informativo do centro.
  4. Asistir ás reunións de coordinación que se convoquen, así como aos cursos de formación organizados pola dirección xeral de xuventude e destinados aos correspondentes.
  5. Participar activamente nas actividades e tarefas resultantes do desenvolvemento do proxecto nas titorías, nas aulas, na biblioteca e noutros espazos do centro onde se desenvolvan as liñas estratéxicas do Plan Proxecta.

A información seralle enviada pola Dirección Xeral de Xuventude e Voluntariado, polas oficinas de información xuvenil da súa zona e a que xenere o propio correspondente.

Beneficios para os/as correspondentes:

• Recibirán gratuitamente formación en materia de información xuvenil.
  • Recibirán gratuitamente o carné xove, o carné internacional e o carné de alberguista durante o ano escolar no que están como correspondentes.
  • Terán preferencia nalgúns dos programas da DXXV nos que así conste nas súas bases.
  • Reconoceráselles o tempo como persoas voluntarias mediante un certificado expedido pola Dirección Xeral de Xuventude e Voluntariado. Estas horas poderán serlle convalidadas como prácticas para os cursos de información xuvenil que as esixan.

Alfabetización informacional. Voluntariado.

Obxectivos específicos

PARA O ALUMNADO

• Difundir a información de interese para a mocidade que está nos centros a través de correos electrónicos, SMS, redes sociais e a través da páxina web de Xuventude.
  • Informar os seus compañeiros de documentación de interese e así favorecer a participación e a maduración persoal
  • Contribuír a fomentar unha educación en valores para pensar e desenvolver o espírito crítico.
  • Xestionar un taboleiro informativo.
  • Facilitar o acceso aos compañeiros ás actividades, aos programas e aos carnés que ofrece a Dirección Xeral de Xuventude e Voluntariado.
  • Traballar en rede cos centros, permitindo a recepción de información das actividades, iniciativas e propostas do alumnado, permitindo a súa canalización e potenciando, así, os servizos de información xuvenil entre a mocidade dos centros educativos.
  • Formar á mocidade na xestión do manexo da información, potenciando as súas habilidades sociais e a asunción temperá de responsabilidades.
  • Recabar información das actividades que se organizan por ou para a xuventude desde os propios institutos ou outras institucións para difundila ao resto da mocidade galega.

Actividades e recursos

Os recursos empregados serán un curso de formación básica en información xuvenil para o profesorado participante e outro para o alumnado seleccionado como correspondente xuvenil. Realizaranse charlas informativas de determinados programas da Dirección Xeral de Xuventude antes de que se convoquen e unha visita ao centro coordninador de información xuvenil. Contarase cun apartado propio da páxina http://www.xuventude.net e material das distintas actividades de xuventude.

Criterios de avaliación da memoria final

Criterios xerais do Plan Proxecta

1. Participación activa do alumnado na realización do proxecto, na toma de decisións e na realización do produto final. Cómpre visibilizar claramente o traballo do alumnado a través de evidencias gráficas (a través de webs, blogs...) ou documentais.

2. Implicación da comunidade educativa (profesorado, familias e institucións do contorno) e crea entre todos unha rede de traballo cooperativo.

3. Interdisciplinariedade do proxecto (desde distintos departamentos didácticos, disciplinas ou materias) e transferibilidade.

Criterios específicos

4. Grao de coñecemento das actividades e programas da D.X.de Xuventude e Voluntariado para a mocidade.

5. Nivel de responsabilidades asumidas polo alumnado correspondente e implicación no programa.

6. Nivel de implicación do centro educativo no programa.