Título node Learning object

Parlamento Xove
Mér, 16/07/2014 - 11:00

Ficha técnicaProxecta

Institucións:

  • Consellería de Política Social
    • Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado

Ámbito: comunicación /oratoria
Definición: este programa é unha competición na que os diversos equipos inscritos investigarán e debaterán sobre un tema formulado pola organización. Lévase a cabo na Dirección Xeral de Xuventude, Participación e Voluntariado, desde o ano 2010. A dificultade da actividade está en que só cinco minutos antes de cada encontro dialéctico procederase ao sorteo da postura a adoptar por cada equipo, ‘a favor’ ou ‘en contra’, en relación á cuestión formulada.
Como exemplo, o tema elixido para a fase clasificatoria en 2023 foi:

Está preparado o actual Estado do Benestar español para afrontar os desafíos do envellecemento da poboación?

Investigar, sintetizar, expoñer, dialogar, falar en público, convencer e, sobre todo, escoitar. Estes son os verbos sobre os que se debe sustentar calquera debate ou parlamento, e estas son as competencias que adquiren e amosan as persoas mozas participantes de cada edición de Parlamento Xove. Así mesmo, o programa fomenta o traballo en equipo e a convivencia, respecto polas ideas dos demais e o emprego de novas tecnoloxías.

O programa, para as categorías escolares, estrutúrase nas seguintes categorías:

  • ESO (alumnado de 3º e 4º de ESO)                                                         
  • Bacharelato (alumnado de1º e 2º de Bacharelato)
  • FP básica ou superior (equipos de 4 persoas mozas + 1 coordinador. Serán admitidos un máximo de 16 equipos)

Os equipos inscritos estarán formados por 4 alumnos/as e un/unha profesor/a que será o/a coordinador/a. En total poderán participar 48 equipos, 24 por cada categoría de ESO e BACH e un máximo de 16 de FP de básica ou superior. O programa realizarase en dúas fases, unha primeira clasificatoria da que xurdirán 8 equipos finalistas, que se enfrontarán nunha segunda fase final. Paralelamente, desenvolverase un concurso voluntario de artigos de investigación sobre o tema formulado. Cada debate, en formato académico, estará dirixido e moderado por un xurado que, valorará as intervencións de cada equipo consonte ao regulamento do programa.

Vinculación cos ODS da Axenda 2030

  • ODS 4. Educación de calidade

Temporización: curso completo ou medio curso
Alumnado ao que vai dirixido: Tres categorías: alumnado de 3º e 4º da ESO e alumnado de 1º e 2º de bacharelato. FP básica ou superior. Cada categoría compite por separado e non necesariamente nas mesmas datas. De cada unha das categorías sairá un equipo gañador que obterá un premio específico.
Límite de centros participantes: a organización establece que poderán participar un máximo de 24 equipos por cada categoría de ESO e BACH e ata 16 na categoría de FP básica ou superior.
Cada centro poderá presentar un equipo por categoría, en caso de non cubrirse a totalidade de prazas poderán presentar un segundo equipo.

Límite de docentes participantes por centro: o programa establece unha persoa docente por equipo que se presente, que exercerá como coordinador/a.

Límite de alumnado participante por centro: establécese un límite de 4 alumnas/os por equipo; e 2 equipos, como máximo, por centro escolar e categoría.

Criterios de participación: centros de ensino de Galicia nas modalidades de ESO , BACH e FP básica e superior.

Criterios de selección:(se os houber, para seleccionar os proxectos a inicio de curso)

  1. Por orde de inscrición: cada centro poderá inscribir un máximo de 2 equipos por modalidade. Se supera a previsión da organización soamente se admitirá 1 equipo por modalidade.
  2. Terán prioridade os centros que nunca participaron o que o fixeran nun menor número de ocasións

Persoa responsable:

Nome: Silvia Negreira Vidal

Departamento:Subdirección Xeral de Programas e Asesoramento para a Xuventude

Teléfono: 981544821

Correo electrónico: parlamentoxove.xuventude@xunta.gal

Obxectivo xeral:

Potenciar o desenvolvemento de ferramentas que mellore as habilidades oratorias do alumnado e fomentar, a través das actividades que se desenvolven no programa, a conciencia democrática, o respecto polas opinións dos demais, e reforzar os valores do sistema educativo.

Obxectivos específicos:

Desenvolvemento da capacidade de selección de información, a expresión escrita, a expresión oral, a orixinalidade, a argumentación razoada.

Fomentar a lectura, a escritura, o traballo colaborativo en equipo ou a convivencia, emprego de novas tecnoloxías con fis informativos e culturais e o respecto polas ideas dos demais

Palabras clave

    • Competencia en comunicación lingüística
    • Competencias sociais e cívicas
    • Competencia en sentido de iniciativa e espírito emprendedor

Metodoloxía e temporización (metodoloxía recomendada e secuenciación das actividades ou fases do programa por trimestres ou meses)

Desenvólvense ao longo de todo o curso  escolar. Seguiranse os seguintes pasos:
    • Novembro/xaneiro: publicación do tema de debate da fase clasificatoria.
      Desde a apertura do prazo de presentación de solicitudes e ata o mes de xaneiro, os centros solicitantes deben seleccionar aos seus equipos (máximo 2 por centro en cada categoría) que estarán constituídos por 4 alumnas/os e unha persoa docente coordinadora; procurarase  a paridade de xénero.
    • Xaneiro/febreiro: desenvolveranse as xornadas formativas, en formato presencial ou en liña, para todos os equipos inscritos.
    • Marzo: fase clasificatoria do concurso-debate, que se rexerá polo regulamento do programa.
    • Maio: fase final do concurso-debate, que se rexerá polo regulamento do programa.
Finalizadas as fases do concurso-debate, os centros participantes elaborarán a correspondente memoria.

Actividades e recursos

Entre as actividades do programa recóllense as seguintes:

  • Formación:

  • Web de referencia:

  • Obradoiros:

  • Saídas

  • Concursos

  • Etc

Formación
A organización do programa Parlamento Xove, aos efectos de facilitar a participación dos equipos na fase de competición realizará unha fase previa de formación, normalmente en xaneiro/febreiro, onde os equipos participantes adquirirán competencias sobre:

- Qué e un debate académico/estrutura
- Como se elabora unha tese, que son os argumentos
- Distribución de roles entre as persoas mozas participantes

Regulamento e normas
A fase de formación pode ser presencial ou en liña.

Saídas
Por regra  xeral o programa desenvolverase de xeito presencial, nas fins de semana que determine a organización, correndo os gastos de desprazamento e estadía dos participantes a conta da organización.

Concurso
A participación no concurso é obrigatoria para os centros que soliciten este programa. Oferta un 1º premio por cada modalidade (ESO, Bacharelato e FP) cun orzamento de 4.000 euros para a realización dunha viaxe. Ademais, a organización agallasa aos mellores oradores/as dos equipos participantes así como aos equipos que presenten os mellores artigos de investigación. Por último, tantos as persoas docentes como os/as alumnos/as reciben un diploma acreditativo da súa participación.

Produto final

    • Participación na formación e no concurso.
    • Elaboración voluntaria do artigo de opinión das dúas posturas (a favor e en contra)

Criterios de avaliación da memoria final

Criterios xerais do Plan Proxecta

1 .Creación dunha rede de traballo cooperativa na comunidade educativa entre alumnado, profesorado, familias e/ou institucións da contorna. Valorarase especialmente a participación activa do alumnado no desenvolvemento do proxecto (toma de decisións, realización do produto final etc).

2. Interdisciplinariedade (achegas desde distintos departamentos didácticos, disciplinas ou materias) e transferibilidade do proxecto.

3. Impacto e difusión do proxecto. É imprescindible incorporar na memoria, a través de ligazóns (páxinas web, blogs etc), evidencias gráficas e/ou documentais do traballo realizado que permitan constatar o desenvolvemento do proxecto

Criterios específicos

4. Calidade da argumentación do tema a debate (capacidade de oratoria, estrutura, creatividade, variedade nas referencias, fontes de investigación, emprego de figuras estilísticas, capacidade de síntese e presentación en medios dixitais).

5. Traballo en equipo (coordinación, distribución das funcións, tolerancia, respecto polos demais, fomento da iniciativa, autonomía persoal e capacidade crítica responsable).

6. Comunicación oral e xestual durante o debate.

 

Selección de boas prácticas:

    • CPR Plurilingüe Sagrada Familia, 1º premio ESO 2021 (ligazón)
    • IES Marco do Camballón, 1º premio Bacharelato) 2021 (ligazón)

Menús Learning object node R