Título node Learning object

Consumópolis
Mér, 16/07/2014 - 11:00

ProxectaFicha técnica

Institución:

  • Vicepresidencia segunda e Consellería de Economía, Empresa e Innovación
    • Instituto Galego do Consumo e da Competencia

Ámbito: consumo responsable / igualdade
Definición:

Consumópolis é un concurso escolar sobre consumo responsable e calidade de vida,, promovido polo Ministerio de Consumo e organizado na Comunidade Autónoma polo Instituto Galego do Consumo e da Competencia. O concurso consta dunha fase autonómica e dunha fase estatal na que participarán os equipos gañadores da nosa comunidade autónoma.

A participación no concurso materializarase a través das actividades que o alumnado deberá desenvolver na cidade virtual de Consumópolis (http://www.consumopolis.es) nunha primeira parte e nunha segunda parte a elaboración dun traballo colaborativo en equipo (exemplo: cómic, cartel publicitario, etc...) que se concretará na publicación autonómica do concurso.

Vinculación cos ODS da Axenda 2030:

  • ODS 12. Produción e consumo responsable

Temporización: medio curso.
Alumnado ao que vai dirixido: 5º ou 6º de educación primaria, ESO e FP básica. Participarán en grupos de cinco componentes. Un mesmo docente poderá coordinar varios equipos, pero os concursantes só poderán inscribirse nun equipo

Establécense tres categorías de participación:

  • Categoría A: alumnado de 5º e 6º curso de educación primaria.
  • Categoría B: alumnado de 1º e 2º curso de educación secundaria obrigatoria.
  • Categoría C: alumnado de 3º e 4º curso de educación secundaria obrigatoria ou de formación profesional básica.

Límite de centros participante: sen límite.
Criterios de selección:

  • Calidade do proxecto presentado.

Responsable do programa:

Nome: Montserrat Rodríguez Varela

Departamento: Escola Galega de Consumo (Insituto Galego do Consumo e da Competencia)

Teléfono: 881999091

Correo electrónico: montserrat.rodriguez.varela@xunta.gal


Xustificación

Este programa permita reflexionar de xeito consciente, crítico e solidario, sobre diferentes aspectos do consumo responsable mediante a participación nun xogo pedagóxico virtual e nun concurso escolar estatal e autonómico.

Obxectivos

  • Favorecer o tratamento da educación para o consumo responsable nos currículos das diferentes etapas e niveis de ensino regrado.
  • Promover a educación para un consumo responsable nos centros educativos da Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Desenvolver no alumnado un pensamento crítico e independente e fomentar a reflexión sobre os aspectos éticos, solidarios e ambientais que determinan a responsabilidade no consumo.

Desenvolvemento das competencias clave

  • Competencia en aprender a aprender
  • Competencias sociais e cívicas

Actividades

Formación

  • Formación en PLATEGA:

Carácter: Voluntario.

Cursos ofertados:

  • G2301107 - Consumo e xénero. A publicicade na aula.

    Descrición: curso dirixido á análise crítica da publicidade e ao seu uso como recurso pedagóxico para o traballo en materia de consumo nas aulas e a adquisición de coñecementos para desenvolver na aula o traballo en materia de consumo desde unha perspectiva de xénero.
    Duración: 30 horas lectivas
    Temporización: 2º trimestre
    Prazas: 50

  • G2101064 - O comercio electrónico. Plan Proxecta

    Descrición: Curso dirixido á adquisición dos coñecementos precisos para facer compras seguras en internet e para dar a coñecer os dereitos que como persoas consumidoras lles asisten nestas modalidades on line de compras.
    Duración: 30 horas lectivas
    Temporización: 2º trimestre
    Prazas: 50

  • G2101030 - Consumo e finanzas dentro da aula. Plan Proxecta

    Curso dirixido á adquisición dos coñecementos básicos e as ferramentas para o fomento do consumo responsable dos servizos financeiros básicos.
    Duración: 30 horas lectivas
    Temporización: 3º trimestre
    Prazas: 5

  • Obradoiros para o alumnado

Descrición: persoal técnico especializado en formación sobre consumo responsable impartirá un ou varios obradoiros especificamente deseñados en relación coa temática do proxecto.

Carácter: voluntario
Duración aproximada: 2 horas
Modalidade: presencial
Temporización: na data elixida polo centro entre os meses de outubro a abril
Lugar: no lugar elixido polo centro educativo e/ou nas instalacións da Escola Galega do Consumo, en Santiago de Compostela.
Matrícula: os centros inscritos no programa poderán solicitar a participación nos obradoiros directamente no correo electrónico igc.escuela@xunta.es ou a través da páxina web do Instituto Galego de Consumo www.consumo.xunta.gal
Custo: no caso de que a actividade se realice no lugar designado polo centro educativo, a Escola Galega do Consumo asumirá os custos de realización do obradoiro. No caso de que a actividade se realice nas instalacións da Escola Galega do Consumo, en Santiago de Compostela, o centro educativo terá que asumir os custos de desprazamento e, no seu caso, manutención do alumnado.

  •  Concurso Consumópolis:  
    • Convocatoria autonómica: 3 premios en metálico de 1.000, 600 e 300 euros para os traballos clasificados respectivamente en 1º, 2º e 3º lugar por cada unha das categorías. 
    • Convocatoria nacional: Os 1º clasificados autonómicos representarán á CA de Galicia na convocatoria nacional. Os premios consistirán nun computador portátil ou tableta para cada un dos 5 concursantes e a persoa coordinadora do equipo gañador. Ademais, recibirán un diploma acreditativo. Os centros aos que pertenzan os equipos gañadores recibirán un premio en metálico de 2.000 euros e un diploma acreditativo.  

Entregarase un diploma a todos os participantes que finalicen a 1ª fase completando o percorrido pola cidade virtual de Consumópolis. 

      Recursos

      Produto final

      Realización dun traballo conxunto sobre consumo responsable.

      Criterios de avaliación da memorias final

      Criterios xerais do Plan Proxecta

      1. Creación dunha rede de traballo cooperativa na comunidade educativa entre alumnado, profesorado, familias e/ou institucións da contorna. Valorarase especialmente a participación activa do alumnado no desenvolvemento do proxecto (toma de decisións, realización do produto final etc).

      2. Interdisciplinariedade (achegas desde distintos departamentos didácticos, disciplinas ou materias) e transferibilidade do proxecto.

      3. Impacto e difusión do proxecto. É imprescindible incorporar na memoria, a través de ligazóns (páxinas web, blogs etc), evidencias gráficas e/ou documentais do traballo realizado que permitan constatar o desenvolvemento do proxecto.

      Criterios específicos do programa

      4. A adecuación do proxecto ás temáticas propostas en materia de consumo.

      5. A coherencia do traballo realizado cos obxectivos do proxecto.

      6. A calidade, creatividade e orixinalidade dos materiais producidos.

      7. A claridade expositiva da memoria final.

       

      Selección de boas prácticas

      Web: https://consumo.xunta.gal/gl/formacion/proxectos/consumopolis

        Menús Learning object node R