Marcapáxinas para o Día das Letras

Un traballo da nosa alumna Gabriela di Marco Fernández.

marcapáxinas a

marcapáxinas b

Novidades en portadas

exporOs alumnos de 4º da ESO, guiados pola súa profesora de Plástica, elaboraron estas magníficas portadas que expor2podemos contemplar nestes días finais de curso, tempo de recollida de notas e de matrícula cara ao vindeiro ano académico.

Xa temos as portadas, o continente, faltan os contidos mais seguro que entre o noso alumnado hai escritores que saberán encher de contidos esas ou outras portadas: unhas, como as gañadoras do noso X Concurso San Valentín, xa o fan; tal vez outros hoxe sexan escritores en potencia pero nun futuro máis ou menos próximo pasarán ao acto creativo.

Lembrando a Guerra Civil, Sementando a Paz (80 aniversario do inicio da Guerra 1936-1939)

letreiro

Podedes participar dun xeito activo na exposición que exhibimos no Salón de Actos guiándovos e cumprimentando este cuestionario. Moitas grazas pola vosa atención.

mesa 1

macuto

165 ANOS DE ENSINO SECUNDARIO EN TUI

Ao longo do vindeiro mes de xuño poderemos visitar a exposición

"165 anos de ensino secundario en Tui",

para complementar esa visita ofertamos (por se non tes o número 20 da revista do instituto Max Estrella) o seguinte artigo:

Pegadas de Muller

Co gallo do DÍA INTERNACIONAL DA MULLER propoñemos a elaboración de pequenas biografías de mulleres que teñan deixado pegada nas ciencias, nas letras, nas artes, na sociedade...

Tamén podemos falar daquelas mulleres anónimas que consideremos importantes polo que nos ensinaron, polas súas actitudes positivas fronte á vida, por compartir cousas connosco, etc. Aquí poderiamos falar das mulleres das nosas familias: avoas, nais, irmáns; tamén profesoras, amigas, veciñas,etc.

A idea sería traballar á actividade nas nosas aulas dende os distintos departamentos e potenciala nas titorías, de xeito que alumnado e profesorado tamén, sexamos capaces de falar dalgunha muller que teña deixado pegada nas nosas vidas.

Nun folio apaisado poriamos a imaxe da muller nunha metade, e utilizariamos a outra metade para esa pequena biografía, frase, comentario ou sentimento que esa muller ten producido en nós.

Colocaremos paneis de papel marrón nos distintos andares, nos que iremos colando os distintos traballos.

A  actividade  realizarémola ata o inicio das vacacións de Semana Santa.

Grazas pola vosa colaboración.

SÓCRATES EN TUI

No inicio da primavera anunciamos o proxecto dunha comisión cidadá para reinstalar nun xardín de Tui o busto de Sócrates que no fatídico verán de 1936 fora botado ás augas do Miño. Naquela escultura colaboraron os alumnos do instituto dirixidos polo inesquecible profesor Benito Prieto. Tamén agora o alumnado do IES “San Paio”, dirixido polo departamento de educación plástica e polo escultor Rosendo, participou nos traballos. Primeiro modelaron o busto socrático.

Nestes días pódese ver, na entrada do centro, a colección de cabezas socráticas feitas polos alumnos:

que tamén traballaron acompañados dos seus profesores, de xeito simbólico no propio taller do artista, a escultura pétrea:

A primavera rematou e o próximo sábado, 26 de xuño, ás 8 do serán, no 119 aniversario dos Xogos Florais celebrados en Tui, inauguraremos o novo busto socrático, nun acto no que a música será a gran protagonista.

Tui, recuperando este busto, reafirma o seu compromiso coa concordia e a liberdade. Sen odio, sen rancor pecharemos unha páxina de incomprensións e abriremos outra chea de  ilusións e ledicia.

Grazas a cantos, de múltiples maneiras, fixeron realidade o soño:

o próximo sábado Sócrates, 74 anos despois, volve a Tui; gustaríanos contar con todos vos nesta data histórica por partida dobre.

Os camiños de Sócrates, de Benito Prieto, dos alumnos do vello e do actual instituto, de tod@s converxen en Tui

LEXISLACIÓN LABORAL BÁSICA

POLO DÍA DO TRABALLO, É PRECISO COÑECER OS NOSOS DEREITOS LABORAIS BÁSICOS. SE CHE INTERESA PREME AQUÍ:

SÓCRATES RESUCITA EN TUI

...formou un home do po da terra (Xénese, 2, 7)

As mans dun grupo de alumnos, orientados polos seus profesores de debuxo e asistidos polo artista local Rosendo, comezaron a modelar en barro o busto de Sócrates que, pétreo, presidirá un xardín tudense.

Un anterior busto socrático presidira o mesmo lugar nos meses previos á última Guerra Civil española.

Unha das consecuencias daquela barbarie foi o afundimento do citado busto no río Miño.

Hoxe, setenta e cinco anos despois, queremos ser humildes émulos do que fixeron en 1936 outro grupo de alumnos deste mesmo instituto de Tui, dirixidos polo seu profesor de debuxo e modelado Benito Prieto Coussent.

A todos eles, discípulos e mestre, a mellor homenaxe que podemos ofrecer é esta: volver o busto de Sócrates ao pedestal do que endexamais debeu ser arrincado; e imos conseguilo: a tarefa comezou.

Coas mans no barro

E para coñecer mellor a relación de Sócrates e Tui grazas a Benito Prieto: