Blogue

Blogue miscelánea STEMbach

Sobre a excelencia científica

Relativismo científicoArtigo da profesora de filosofía do IES lucus Augusti Mar Carballo Cela.

Unha reflexión respecto ao relativismo na ciencia "como creamos metáforas para pensar na realidade atribuíndolles vida propia nun particular e obxectivo mundo das ideas".

"Esta e outras reflexións deberían ser o punto de partida ó iniciármonos na aprendizaxe do coñecemento científico, pois antes de utilizar calquera instrumento é importante saber en que consiste para facer un uso consciente del; e cando un alumno se prepara para aprender calquera disciplina científica deberíaselle advertir: “ímosche ensinar a manipular a realidade e a coñecerte mellor a ti mesmo, nisto consiste a grandeza da ciencia".

"Parece que reflexionar, investigar e buscar solucións ós urxentes problemas políticos, sociais, ambientais e económicos ós que nos enfrontamos non acada a categoría de excelente".

"A ciencia aumenta a potencia de coñecemento e tecnoloxía da humanidade, pero debido a unha “neurose racionalista” non aumenta a súa sabedoría".

Ler artigo

Tags: Blogue, Blogue

Por qué tan poucas?

porqué tan poucasO proxecto “Por qué tan pocas?visibiliza o papel das mulleres españolas no campo da tecnoloxía e a ciencia a través de materiais audiovisuais orientados a crear novos referentes femininos neste ámbito para @s nen@s e adolescentes. O proxecto consta dunha longametraxe documental, “@porquetanpocas” da cineasta Carlota Coroado que se estrea o 19 de xuño en Madrid, na que se visibiliza a mulleres que se dedican á ciencia e a tecnoloxía na actualidade, dende as máis veteranas que abriron camiño ata as máis novas. Paralelamente elaboráronse 20 pílulas audiovisuais con historias individuais de cada unha das científicas e tecnólogas que desenvolven actividades relevantes nas súas áreas, co fin de que as nenas, adolescentes e mozas accedan a modelos adecuados para a súa aprendizaxe en igualdade e para construír unha nova cultura científica na que as mulleres acaden maior protagonismo.

O grupo musical de mulleres “Magara” (Meigas) inspirouse no proxecto e compuxo un tema a ritmo de salsa “para bailar a ciencia”, a súa intención é axudar a crear referentes femininos neste ámbito e amosar o orgullo cara as incribles mulleres científicas e tecnólogas que hai neste país e que merecen o seu momento de fama.

Tags: Blogue, Blogue

Cancro

CancroCientíficos dos centros de investigación galegos CICA (Universidade da Coruña ), CiMUS e CiQUS (Universidade de Santiago de Compostela) conseguiron desenvolver sensores que reproducen o mecanismo que activan as células tumorais cando detectan baixos niveis de osíxeno.
As células tumorais son moi ávidas, cando penetran no tecido esixen un elevado consumo de osíxeno e nutrientes polo que teñen que abrir novos vasos sanguíneos para garantir o abastecemento que lles permita sobrevivir. Cando este proceso comeza é cando se podería observar que o corpo está a ser afectado por un tumor. Ou mesmo antes, cando a célula maligna vese privada de osíxeno, un proceso chamado hipoxia. Cando isto ocorre, o corpo emite unha especie de alerta a través dunha proteína que normalmente se degrada, pero cando o osíxeno comeza a fallar estabiliza e aumenta a súa concentración nos tecidos. A detección temperá pode servir para o diagnóstico precoz do cancro e avaliar a súa agresividade, unha previsión que se pode axustar segundo a capacidade das células tumorais para abrir novos gasodutos para realizar a súa invasión.
O equipo de investigación conseguiu a identificación desta molécula mediante un método de fluorescencia, desenvolvendo un biosensor que reproduce o mecanismo que activa as células tumorais cando detectan baixos niveis de oxígeno.

Ligazón CIMUS

Tags: Blogue

corazonUn paso cara adiante na investigación biotecnolóxica. Científicos/as da Universidade de Tel Aviv conseguiron construír, utilizando texido humán e unha impresora 3D, un corazón vivo que palpita. Un avance que abre vías aos transplantes do futuro, sen necesidade de depender de donantes nin risco de rexeitamento dos órganos transplantados. Aínda que queda moito por investigar ata chegar a conseguir un funcionamento eficaz, o feito supón un salto cualitativo para a menciña quirúrxica.

Ligazón

Nova de prensa

Mulleres matemáticas

Las matemáticas, por su capacidad para enseñar a razonar, a organizar los pensamientos, a buscar soluciones a problemas, a sintetizar… figuran como materia central en todos los niveles de enseñanza, pero en sus manuales difícilmente se encuentran aportaciones femeninas. Este libro pretende contribuir a visibilizar y reivindicar a algunas de las grandes matemáticas que existieron a lo largo de la historia, desde los inicios de la propia ciencia. Aportar modelos de mujeres matemáticas, que puedan ser utilizados en las aulas de todos los niveles de la enseñanza, es su objetivo central

Tags: Blogue

Dream Gap é un proxecto da compañía "Barbie" para a sensibilización respecto aos estereotipos de xénero, unha iniciativa global de largo percorrido que busca crear conciencia sobre os factores que impiden que as nenas alcancen o seu máximo potencial.

A partires dos cinco anos as nenas atopan maiores limitacións que os nenos á hora de considerarse intelixentes, e como resultado comezan a perder confianza nas súas competencias. Este concepto recibe o nome de “Dream Gap”.