Lecturas recomendadas por departamentos

Lecturas de Ciencias Naturais (Bioloxía)

Curso 2018-19

Velaquí unha selección de lecturas recomendadas por cursos para as ciencias naturais e bioloxía:

Lirio de monte, Iris boissieri, monte Pindo.jpg

Lirio de monte, Iris boissierino monte Pindo.

Foto de Roi Carballal. Wikimedia Commons

1ºESO:

• Durrel, Gerald: Mi familia y otros animales. Alianza editorial, 2008.

Relatos recomendados:

Na 2ª parte:Capítulo 9: El mundo en un muro”; Cap. 10: “Un festival de luciérnagas”, (ambos títulos).

Na 3ª parte: Capítulo 13: “La villa blanca”; cap. 14: “Las flores parlantes”; cap. 15: “Los Bosques de Ciclamen”, (os tres títulos).

Nota: de querer escoller outros capítulos, consultar co profesor.

• Durrel, Gerald: Bichos y demás parientes. Alianza editorial, 1997.

Relatos recomendados:

Capítulo 2: “La ensenada de los olivos”capítulo 3: “Las selvas del arrayán” (ambos títulos).

Nota: de querer escoller outros capítulos, consultar co profesor.

• Giono, Jean: O home que plantaba árbores. Editorial Galaxia, 2009.
  • Caride Ogando, Ramón: Ameaza na Antártida. Eds. Xerais de Galicia, 1997.
  • Verne, Julio: De la tierra a la luna (adaptación). Susaeta, 2012.

De la tierra a la luna (texto orixinal). Ed. Anaya, 2014.

3ºESO: libros de consulta

• Wicks, Maris: El teatro del cuerpo humano. Norma Editorial, 2017.
  • Clayrbourne, Anna: El cuerpo humano en 30 segundos. Editorial Blume, 2015.

3º e 4ºESO: lecturas optativas

• Aymerich, Silvia: Ojos de Pantera: para entender la genética humana. Editorial Octaedro, 1998.
  • Muñoz Puelles, Vicente: El ayudante de Darwin. Editorial Algar, 2009.
  • Muñoz Puelles, Vicente: El viaje de la evolución (El joven Darwin). Editorial Anaya, 2007.
  • Murgadas, Francesc: Hello Dolly! Para entender las aplicaciones del genoma humano. Editorial Octaedro, 2006.
  • Reeves, Hubert [et alii]: La historia más bella del mundo. Editorial Anagrama, 2006. Para 4º ESO.

Para todos os cursos recoméndase ás revistas de divulgación científica Muy Interesante Quo (dispoñibles na biblioteca escolar)

Lecturas de Lingua Castelá e Literatura

Curso 2017-18

Este curso o departamento de Lingua Castelá en colaboración coa nosa Biblioteca Escolar do Lamas de Castelo elaborou as listas de recomendacións de libros de lectura de diferentes niveis, que podedes ver aquí:

• Lecturas para 1ºESO:

BORRÁS SANJURJO, Alicia: Nata y chocolateCon ilustracións de Anuska Allepuz. Ed. Anaya, 2011.

SIERRA I FABRA, Jordi: El asesinato de la profesora de lengua. Ed. Anaya, 2017.

TORREGROSA, Juan Ramón: La rosa de los vientos. Ed. Vicens Vives, 2013.

SANTOS, Care: El anillo de Irina. Ed. Edelvives, 2005.

Oratoria

Velaquí un material que pode ser de utilidade.

Lecturas de Lingua Galega e Literatura

Galicia (Spain). Roda de carro.jpg

Estas son as listaxes de lecturas que elaborou o Departamento de Lingua Galega, por cursos.

Roda de Carro. Foto orixinal de Jose Luís Cernadas Iglesias. https://commons.wikimedia.org

Lecturas de Lingua Inglesa

Curso 2018-19

Podedes atopar os libros que corresponden a cada curso na propia páxina do departamento de inglés. Estas son as lecturas deste departamento para este curso:

• 1ºESO: HART, Julie (adapt.): More Ghost Tales. Colección Activity Readers. Ed. Burlington Books - ISBN: 978-9963-48-739-4
  • 2ºESO: TWAIN, Mark: The Adventures of Tom Sawyer. Colección Macmillan Readers. Ed. Macmillan – ISBN: 978-1-4050-7608-1
  • 3ºESO: No primeiro trimestre, cada alumno ou alumna lerá un título distinto, collido dos fondos da Biblioteca Escolar.

2º trimestre: HAGGARD, H. Rider: King Solomon's Mines. Colección Activity Readers. Ed. Burlington Books (ISBN: 978-9963-46-135-6)

3º trimestre: KIPLING, Rudyard: The Jungle Book. Colección Activity Readers. Ed. Burlington Books (ISBN: 978-9963-48-184-2)

• 4ºESO: No primeiro trimestre, cada alumno ou alumna lerá un título distinto, collido dos fondos da Biblioteca Escolar.

2º trimestre: TAYLOR, Arthur: Modern Masters. Burlington Books, 2010 (ISBN: 978-9963-48-198-9)

3º trimestre: STEVENSON, Robert Louis: Treasure Island. Vicens Vives. (ISBN: 978-88-530-0640-0)

Lecturas de Lingua Francesa

Curso 2018-19

Instrucións para a selección de libros de lectura de francés

A l'entrée de la Bibliothèque Méjanes.jpg

Entrada da Bibliothèque Méjanes, Aix-en-ProvenceFoto orixinal de Marlèned.

CC BY 2.0. Flickr /Commons.wikimedia.org

A finalidade das lecturas obrigatorias en lingua francesa é a toma de contacto con esta lingua estranxeira dunha maneira o máis amena e divertida posible. E tamén autónoma, porque cada un se enfrenta ao feito de ler un libro noutra lingua de modos diferentes, pero sempre que se consiga o obxectivo principal, todos eles son válidos.

Por iso, antes de lanzarse a coller prestado calquera dos libros, hai que ter en conta que:

• o obxectivo principal é entender en xeral a historia que se nos conta no libro.

• os libros de lectura han de ser collidos en préstamo da Biblioteca Escolar: alí están no andel de lecturas en francés (orixinais e graduadas).

• As lecturas son seleccionadas e incluídas dentro de cada nivel polo grao – na práctica- da súa dificultade, independientemente das indicacións de nivel das editoriais que poidan aparecer nas portadas.

• Se non sabedes moi ben que libro escoller ou non estades moi seguros de ter o nivel suficiente para comprender segundo que títulos, preguntade sempre á profesora e encargada da Biblioteca.

Velaquí un resumo das lecturas recomendadas por nivel:

1ºESO

• SEMPÉ e GOSCINNY: El pequeño Nicolás.Ed. Alfaguara

2ºESO

• Colección La grande imagerie. Ed. Fleurus

• SAINT-ÉXUPÉRY, A. de: Le Petit Prince/ El principito/ O principiño. Edición traducida / bilingüe (a elixir)

3ºESO

4ºESO

Outros

• Colección La grande imagerie. Ed. Fleurus

• Colección Lire et voyager. Ed. Vicens-Vives

• BAGIEU, Pénélope: Valerosas 1 / Culottées 2. Dibbuks / Gallimard