Iniciar sesión: Acceso

Benvidos á nosa web!

 

 

Recuncho virtual onde pretendemos amosar as experiencias educativas levadas a cabo na escola, ademais de proporcionarvos moita información relativa ao centro escolar. Esperamos que a información que vos demos sexa do voso agrado e aceptamos atentamente todo tipo de suxerencias que nos podan axudar a enriquecer a nosa páxina web. 

 

Gustaríanos que este novo recurso que temos na escola sirva para sentir a escola coma un novo lugar de convivencia, de relación, de aprendizaxe, de disfrute,... por parte de todos os membros da comunidade educativa e da xente interesada en coñecer as experiencias desenvolvidas no noso centro escolar. 

 

Para disfrutar de toda a información da páxina debedes de adentrarvos polas diferentes seccións que podedes ver nos menús da dereita ou da esquerda.  

 

Un cordial saúdo

 

A castaña

A castaña, un froito de moita tradición nas nosas terras, convértese en protagonista nesta época do ano. 

O venres 10 celebramos o Magosto.

Sobre as 12h comezamos a traballar, para que despois de comer estivese todo listo: preparamos as castañas, o caldeiro para asalas, prendemos o lume, fixemos os cucuruchos. O alumnado de 5º e 6º encargouse, con moita ilusión e predisposición deste traballo.

Ás 15:00h chegou  o momento de comer castañas, de compartir no patio momentos de risa cos compañeiros/as, de xogar… As castañas estaban moi ricas, no punto xusto.

Queremos agradecer ás familias a súa colaboración para que fose posible o Magosto, tanto coas castañas como coa leña.

Finalmente… apareceu o carbón; puxémonos un pouco negros. As nosas caras de ledicia dino todo.

Nestas últimas semanas, traballamos en torno ás castañas:

• Elaboramos un receitario, no que este produto típico da nosa Comunidade, fose o ingrediente principal; descubrimos receitas como o biscoito de castañas, crema doce de castañas, sopa de castañas…

O alumnado de 5º e 6º, nunha das súas visitas ao centro de día, traballou en conxunto cos nosos maiores, descubrindo a importancia que tivo a castaña: alimento básico en Galicia durante moitos anos, diferentes posibilidades de comelas…

Estamos a piques de rematar a súa edición, momento no cal o compartiremos con vós.

Saídas ao entorno. Estaban previstas para antes de celebrar o magosto, pero as condicións metereolóxicas impedíronnos que fose así. Buscábamos realizar un traballo previo de investigación e experimentación no medio. Finalmente, leváronse a cabo o mércores 15.

- Visita á área recreativa do San Vitoiro do alumnado de Infantil, 1º e 2º.

Alí, , nada máis chegar, os nenos/as disfrutaron da merenda nun entorno natural moi fermoso. A carón do río atópase un sequeiro no que puideron ver cada unha das dúas partes, observaron a fauna da zona…Como anécdota queda unha ra que collemos e á que puideron tocar. Despois, deixámola no seu hábitat natural.

Ao outro lado do río viron os bancos, peches de casetas…que quedan dun ano para outro da festa popular que alí se celebra.

Aproveitamos a ocasión para recoller setas da man de Paco, descubrindo cales eran, si se podían comer…

Rematamos cunha actuación medioambiental, recollendo diferentes restos presentes na zona, que contaminan o noso medio.

- Saída ao sequeiro de Paramedela, do alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º. Acudiron a Salcedo para ver un souto, un sequeiro…

Agardábanos Felipe, un axente forestal moi involucrado nos coidados da natureza. Con el descubrimos parte da ruta do mel e da castaña. Dende aquí, dámoslle as gracias por esta mañá chea de aprendizaxes.  

Falounos da importancia de coidar os soutos, xa que nos proporcionan cada ano moreas de castañas, madeira, follas…  Hai tempo, contounos que as familias pasaban unha boa parte do ano arredor dos soutos (uns 5 ou 6 meses). Temos moitos motivos para aprecialos, xa que en Galicia é a arbore á que máis lle debemos.

Debemos pararnos a pensar porque van morrendo os soutos a medida que pasa o tempo; sen ir aos extremos devastadores dos incendios, soubemos que son árbores que están afeitas a recibir moitos coidados; no momento que non os reciben, deixar de producir progresivamente.  Púxonos o exemplo de que un carballo sae adiante por si só; pola conta, un castiñeiro senón recibe uns coidados axeitados acabará “morrendo”. De momento, temos a sorte de telos, porque no pasado coidáronos moito.

En primeira persoa descubrimos o gran labor de recuperación que está facendo Felipe no souto de Paramedela; estaba condenado a ir desaparecendo pouco a pouco, debido á falta de coidados que recibe a día de hoxe, a pragas como a tinta… Con paciencia e esforzo foise restaurando.   

Aprendemos que a demouca é o nome técnico que recibe a poda dos castiñeiros.

Explicounos que a xente conservaba as castañas dous ou tres meses semiverdes ao gardalas nas ouriceiras (construcións circulares de muros pequenos nas que botaban os ourizos, cubríndoos con xestas, fentos…).

Outra maneira de conservalas é a través dos sequeiros. Tivemos a sorte de descubrir de preto a súa estrutura: ten dúas partes. Na parte de abaixo préndese o lume, e na parte de arriba, chamada cañiceira (conxunto de ripias, que son cada unha das táboas de castiñeiro, separadas lixeiramente) é onde  se colocan as castañas. Coa calor e co fume van secando durante uns 15 ou 20 días.  Así aguantan durante moito tempo.  

Foron unhas semanas de moita investigación e contacto directo coa castaña.

Samaín

A semana pasada celebramos o Samaín; unha tradición que vivimos intensamente, xa que nos invade a emoción, o medo

Do 30 de outubro ao 3 novembro familiares do alumnado viñeron ao centro para contar historias de medo na hora de ler; sempre cunha mensaxe moi clara, extraendo así aprendizaxe de cada conto. Queremos darlles unha vez máis as grazas pola súa participación e involucración nesta actividade; resultou moi positiva, moi enriquecedora.

A verdade que tivemos grandes conta contos con nós; foron os seguintes:

Luns 30: Alejandra (nai de Zeltia)

Martes 31: María José (nai de Pedro)

• Xoves 2: Marisa (nai de Lola)

• Venres 3: Martín (pai de Emma e Martín) e Javier (Pai de Moraima e Senén)

O martes 31 celebramos Samaín; o medo foi  protagonista dende primeiras horas da mañá.

Disfrutamos dun saboroso menú terrorífico, que nos prepararon Óscar e Mercedes. Demos boa conta del e collemos forza xa que a xornada de tarde se presentaba cando menos intensa.

A partir das 14:30h a sensación de medo, de incerteza foi medrando polos corredores, polo patio… De repente, apareceron uns seres un pouco terroríficos que seguindo a tradición da festa inglesa Halloween foron percorrendo as aulas. Pasámolo “ de medo”.

Máis tarde, baixamos ao comedor para realizar entre nós unhasesión de conta contos  sobre medo. Historias de pantasmas, de bruxas… invadíronnos durante un cachiño.

A celebración continuou  coa entrega de premios do concurso de cabazas. Como non podía ser menos ,foi moi difícil a decisión. Premiamos a orixinalidade, as grandes ideas, a utilización de materiais de refugallo…

Damos as gracias a todas as familias pola participación no concurso de cabazas, e a todo o alumnado polo seu traballo, o seu esforzo.

Os ganadores foron:

Infantil: Pedro

1º e 2º:  Emma

3º e 4º: Erea e Manuel

5º e 6º: Lorena e Roi

Unha gran cantidade de chuches terroríficas puxo o colofón  a esta xornada.

Ao longo desta semana traballamos unha emoción fundamental no ser humano, “o medo”. Axúdanos a protexernos, a ser precavidos…e debemos aprender a controlalo e superalo.

 

Conmemoración das Bibliotecas Escolares

Cada 24 de outubro, conmemoramos o Día das Bibliotecas Escolares. Celébrase dende o ano 1997, en homenaxe á destrución da Biblioteca de Saraxevo, incendiada no ano 1992 durante a guerra dos Balcáns.

É unha data importante, polo que significan os libros para nós, polo que nos transmiten, polo que nos entusiasma ler, contar contos… A través dos libros voamos, viaxamos, sentimos, vemos, imaxinamos. As bibliotecas son un recurso cultural; debemos aprender máis e mellor dende elas.

O luns 23, fixemos unha xornada de portas abertas para dar a coñecer ás familias do alumnado de infantil, 1º e 2º a nosa biblioteca: as normas, os recunchos nos que se distribúe (primeiros lectores, lectores autónomos, lectores expertos, sección dos autores galegos máis significativos, recuncho temático…), as posibilidades que nos ofrece, como podemos atopar os libros nela, CDU; ademais dunha serie de recomendacións para disfrutar da lectura. Puideron ver a renovada imaxe de guimariñoleo, a través do concurso de mascotas.

Os biblioaxudantes (o alumnado de 6º) encargáronse desta actividade. Primeiro, nos días previos, formáronse. Logo, apoiados na seguinte presentación en powerpoint, relacionada coa formación de usuarios, foron os encargados de impartir estas xornadas.

Colaboran coa organización e colocación da biblioteca.

O martes 24, non podía faltar unha sesión de contacontos, tan demanda sempre.

O alumnado deleitounos cunha serie de contos clásicos cun final inesperado, descoñecido para nós, divertido, que nos fai aprender unha lección. Ademais, disfrutamos dun conto creado polo alumnado de 1º e 2º do curso pasado. 

- 1º e 2º: “Aventuras no bosque encantado”

- 3º: “Aladino e a lámpada espantosa”

- 4º: “Branca Neves dos 7 xigantóns”

- 5º: “Pinocho non era o mentiroso”

- 6º: “A fea durmente”. “Un patiño belo”.

Temos uns verdadeiros artistas contando contos.

Despois, chegou un dos momentos máis agardados polo nenos/as; estaban moi entusiasmados coa sorpresa. Este ano Pinocho veu cargado de lambonadas.

Xunto con este agasallo, recibiron o marcapáxinas do colectivo Lemos Le. No reverso, contén un texto de Lois Diéguez, escrito para o Día Das Biblioteca.

A ANPA proporcionounos material que aproveitamos para entregarlle ao alumnado nesta data: mochilas, estoxos, pinturas, arquivadores…

O mércores 25, a xornada de portas abertas tivo como destinatarios ás familias do alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º.

Neste día, continuamos aprendendo na biblioteca.

O alumnado de infantil, 1º e 2º, realizou crebacabezas de diferentes contos.

O alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º, realizou un xogo no que tiñan que ir avanzando nas celdas dunha mariola do saber. Nos números impares tiñan que resolver probas. Nos números pares responderon a diferentes preguntas. Tratouse por tanto, dun xogo de pistas pola biblioteca, no que tiñan que representar autores mediante mímica, buscar libros dun determinado autor, identificar libros pola súa etiqueta…

Un xeito enriquecedor de aprender xogando, de afondar na biblioteca, nas posibilidades que nos ofrece.

Este ano, entregaremos ao alumnado os carnets de usuarios da biblioteca, para que os préstamos queden rexistrados dixitalmente.

Rematamos co lema deste ano das Bibliotecas Escolares de Galicia:

“Aprende a pensar coa Biblioteca Escolar”

Ruta do Camiño de Inverno e visita ao Museo de Arxeriz

O pasado mércores, día 4, o alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º realizou un percorrido polo camiño de inverno. O tramo comezou en San Lourenzo (Concello Pantón) e levounos ata a Barxa, no Saviñao. Aproximadamente 6 kms co obxectivo de dar a coñecer o Camiño de Inverno, un camiño a Santiago que pasa polas nosas terras e que debemos divulgar e poñer en valor. É moi amplo o patrimonio material e inmaterial que hai en torno ao mesmo.

Compartimos a actividade con outros centros da zona, realizando así unha xornada de convivencia.

Mentras, o alumnado de infantil, 1º e 2º, visitou a Biblioteca do Saviñao.

En torno á unha da tarde rematamos a andaina en Arxeriz; alí  xuntámonos todo o colexio para visitar o Ecomuseo. Está inserido nun marco natural de máis de 30 ha con bosque, nas que ademais de disfrutar da natureza, o alumnado pode aprender a valorar o patrimonio e coñecer como era non só o pasado máis afastado senón tamén o máis achegado a nós.

Para elo, realizamos os seguintes obradoiros, despois de facer unha parada para repoñer forzas.

- Infantil, 1º e 2º: “A lareira”.

Apoiándose na lareira do pazo coñeceron como era a vida dos nosos antepasados, os usos de cada un dos mobles e utensilios.  

Remataron a actividade cun conto onde coñeceron unha receita tradicional.

- 3º, 4º, 5º, 6º: “Cultura fluvial”.

Apoiándose nas artes de pesca expostas na primeira sala da cultura fluvial, o alumnado coñeceu peixes que se capturaban e como se facía. As imaxes de diferentes paneis amosan os núcleos de poboación que quedaron anegados e entenderon porque quedaron baixo a auga.

Na segunda das salas viron as embarcacións tradicionais e os seus usos.

 

Para rematar a visita, achegámonos ao Castro de Arxeriz, dende o cal puidemos disfrutar de fermosas vistas.

Comezo do novo curso

O vindeiro luns 11, comeza o curso 2017 – 2018.

Durante o mes de setembro, o horario será de 9.30h a 14.15h.

Adxuntamos o calendario escolar.

FONDO LIBROS CURSO 2017-18

LISTA DE ADXUDICACIÓN DEFINITIVA DOS LIBROS DE TEXTO PARA O CURSO 2017-18

FONDO LIBROS CURSO 2017-18

FONDO LIBROS PARA O CURSO 2017-18

Consulta a lista provisional de admitidos no fondolibros para o curso 2017-18 AQUÍ

Distribuir contido